Als je een Reels hebt opgenomen, kun je kiezen of je deze wilt delen in je Stories of op Reels. Wanneer je je video deelt in je Stories, dan kunnen mensen je video voor 24 uur zien als ze je Stories aanklikken. Als je de video deelt op Reels, dan verschijnt de video op de tijdlijn van je volgers.
Maak in je Reel verschillende korte video's die je achter elkaar plaatst in plaats van één lange video. Gebruik populaire muziek om je video te ondersteunen. Zorg dat je je Reel ook in je Feed deelt tussen al je andere posts. Zo zorg je dat de video nog meer opvalt.
Als je een Instagram Reel gemaakt hebt, krijg je op je profiel ook hetzelfde icoontje onder je bio. Als bezoekers van je profiel op die button klikken, dan krijgen ze een duidelijk overzicht waarin al je Instagram Reels staan.
De Reels kun je posten in je Stories. Deze is dan 24 uur alleen zichtbaar in je Instagram Stories. Wanneer je je Instagram Reel post als 'Reel', dan blijft deze altijd zichtbaar en kan deze getoond worden op de verkenningspagina. Natuurlijk wordt het dan ook op jouw persoonlijke profiel onder de Reels tab getoond.
Aan de andere kant stellen sommige analisten dat het niet het aantal views of aandelen is dat een stuk content ontvangt; het is puur de snelheid waarmee de content wordt geconsumeerd. Als het 40.000 hits ontvangt in 4 uur, maar vervolgens afneemt, kan het nog steeds als “viraal” worden beschouwd.
Wie je reels kan zien en delen, is afhankelijk van de privacyinstellingen van je account: Voor openbare accounts: iedereen op Instagram en kan je reels zien en delen. Mensen kunnen je reels zien op plekken als het overzicht, de reelweergave, Ontdekken, en audio-, effect- en hashtagpagina's.
Facebook voegt een verdienmodel toe aan zijn Reels-platform met overlay ads. Dit geeft gebruikers een nieuwe manier om geld te verdienen met hun content. Vanaf half maart zijn Overlay Ads beschikbaar voor bijna alle landen die momenteel in-stream advertenties draaien.
Het is op Instagram per bericht, video en reel toegestaan om maximaal 30 hashtags te gebruiken. Zorg voor een goede mix van hashtags waar je een brede doelgroep én een specifieke doelgroep mee bereikt.
Je kan niet zien wie je Reels bekijkt. Wel wie ze hebben geliket.
Formaat - Met Instagram Reels kun je alleen video's delen.Terwijl je met Stories zowel afbeeldingen als video's kunt delen. Bijschriften - Terwijl je op Instagram Reels een volledig bijschrift kunt toevoegen, kun je bij Stories geen bijschrift toevoegen.
Om je vraag meteen te beantwoorden: hoe vaker je post, hoe beter het is voor jouw restaurant, café of hotel. Wij houden met de Social Succesformule een minimum aantal posts van 7 per week aan, waarvan 5 reguliere posts of reels en 2 stories.
Ga op je Instagram-profiel naar het tabblad Reels.Selecteer de reel waarvoor je statistieken wilt bekijken.Selecteer Statistieken bekijken boven het bijschrift van je reel.
Als je account privé is, wordt je reel alleen aan je volgers weergegeven.Als je een openbaar account hebt, kan iedereen op Instagram je reels bekijken en delen. Als je reel korter is dan 90 seconden, komt deze in aanmerking om te worden aanbevolen en door meer mensen op Instagram te worden gezien.
Als vlogger krijg je per 1000 views in Nederland ongeveer 1 euro - maar dat bedrag kan flink hoger of lager uitvallen. Alleen hoe dat bedrag precies wordt berekend, weet niemand eigenlijk - en YouTube wil het absoluut niet vertellen. In ieder geval belangrijk: hoe lang mensen je video kijken, en welke maand het is.
Hieronder vind je hoeveel soortgelijke accounts verdienen per post: Nano-influencer: 1.000 tot 10.000 volgers (10 tot 100 euro per post) Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post)
Hoeveel volgers heb je nodig om geld te verdienen met Instagram? Om geld te verdienen met Instagram, heb je minimaal 1000 volgers nodig. Met 1000 volgers kun je al tussen de €10,- en €100,- per bericht verdienen.
Crossposting van Instagram Reels naar Facebook
Het is belangrijk om je te beseffen dat de standaard privacy-instelling van Reels 'openbaar' is. Zelfs als je Facebookprofiel op privé staat, kunnen mensen waar je geen vrienden mee bent je Reels bekijken.
Een goede reel bestaat altijd uit een combinatie van beeld en geluid. Vertel een kort verhaal in maximaal een minuut, maar het liefst in minder dan 15 seconden. We hebben het allemaal druk dus mensen kijken het liefst korte video's dus breng snel je boodschap over.
Het algoritme van Instagram wordt bepaald om de beste, meest relevante inhoud aan elke gebruiker te tonen elke keer dat ze hun Instagram feed bekijken. De vraag hierbij is: hoe bepaalt Instagram welke content aan die criteria voldoet? Dit is een vraag die veel influencers, marketeers en normale gebruikers stellen.
Viraal gaan op TikTok
Als jij jouw video's op openbaar zet zou het best kunnen dat je ineens een miljoen views hebt. Zélfs als je maar een paar volgers hebt. Door middel van relevante en bekende hashtags en geluiden geef je jezelf een duwtje in de richting van de For You Page van anderen.
De TikTok For You-pagina is de pagina waar gebruikers op TikTok hun persoonlijke video-feeds kunnen bekijken. De pagina bevat video's van onder andere TikTok creator's die speciaal voor de gebruiker zijn geselecteerd, gebaseerd op hun interactie met eerdere video's en hun interesses.