Tony's missie is samen 100% slaafvrij de norm in chocolade maken. In Ghana en Ivoorkust werken zo'n 1,56 miljoen kinderen onder illegale omstandigheden en zijn 30.000 mensen slachtoffer van moderne slavernij. We kiezen er daarom bewust voor om te werken in deze twee landen.
Volgens de organisatie Slave Free Chocolate voldoet Tony's Chocolonely niet meer aan de voorwaarden om bestempeld te worden als chocolade die zonder illegale arbeid is geproduceerd. Sinds een paar maanden staat het Nederlandse merk niet meer op de lijst van de Amerikaanse NGO.
deze overname is juist een belangrijke stap in het realiseren van onze grote droom: Tony's Chocolonely Chocolade Circus in Zaandam, die zal in de komende jaren worden gebouwd. Terug naar de fabriek in België! We zijn super blij om samen deze volgende stap te nemen, terwijl we voor het team zorgen.
Alleen samen maken we alle chocolade 100% slaafvrij
Wij zijn een impactbedrijf, dat chocolade maakt. Niet andersom. Het is onze missie om alle chocolade 100% slaafvrij te maken. Dat betekent dat we niet alleen onze chocolade 100% slaafvrij willen maken, maar alle chocolade wereldwijd.
Marktleider. Tony's streeft sinds de oprichting 15 jaar geleden naar de productie van chocolade zonder het gebruik van kinderarbeid. Het bedrijf, dat inmiddels een van de grootste chocolademerken van Nederland is, koopt de cacao in bij boeren waar het kan controleren hoe er wordt geproduceerd.
Tony's koopt via Barry Callebaut vooral cacao in bij cacaoboeren (vijfduizend in totaal) met een bovengemiddeld hoge productiviteit (achthonderd kilo per hectare). Deze boeren ontvangen een extra premie bovenop de Fairtrade premie.
Fairtrade chocolade gaat zowel om de natuur als om de mens. Dit betekent dat het proces van chocolade maken niet schadelijk is voor de natuur én dat de werkomstandigheden van de boeren goed zijn. Denk aan eerlijke prijzen, geen slavernij of kinderarbeid op de plantages.
Jep, 1,56 miljoen kinderen werken illegaal op cacaoplantages in Ghana en Ivoorkust. Wij zijn opgericht om hier 'n einde aan te maken. Hoe we dat doen? Via onze 5 samenwerkingsprincipes voor slaafvrije cacao en door proactief te zoeken naar kinderarbeid in onze keten.
Maar… wat is de meest populaire reep geworden: Tony's Chocolonely Melk Popcorn Discodip, een variant van de exclusives, die worden omschreven als buitengewoon lekker, je eet er nog net niet je vingers bij op.
Tony's Chocolonely werd in 2006 opgericht door journalist Teun van de Keuken in het programma Keuringsdienst van Waarde. Henk Jan Beltman leidt Tony's Chocolonely sinds 2010 en nam in 2011 een meerderheidsbelang.
Tony's Chocolonely slaagt waar veel andere duurzame en ethisch verantwoorde merken falen. Bijna iedereen kent niet alleen het verhaal achter de chocoladerepen, maar koopt ze ook nog. De chocolade wordt na Milka het meest gegeten in Nederland.
Tony's Chocolonely is een Nederlands bedrijf dat streeft naar 100% slaafvrije chocolade.
Om chocolade te maken heb je nibs, cacaoboter en suiker nodig. Voor melkchocolade gaat er ook melkpoeder bij. De geroosterde nibs worden eerst gemalen. Daardoor wordt de cacaoboter zacht en ontstaat een vloeibare massa, cacaomassa.
Tony repen zijn Fairtrade gecertificeerd. Dit betekent dat de boeren een eerlijke prijs krijgen voor de cacao, aan allerlei voorwaarden moeten voldoen om duurzaam te boeren, zorg te dragen voor arbeidsrechten, en moeten zorgen voor een democratische werkwijze binnen de cooperaties.
Het heeft allemaal te maken met het doel van Tony's Chocolonely, namelijk dat slavernij uit de chocoladewereld wordt verbannen. Als in 2005 dan de eerste reep van de band rolt, wordt er gekozen voor een rode verpakking, omdat deze het beste past bij de alarmerende boodschap.
We werken hard aan het 100% slaafvrij maken van alle chocolade. We zijn gesteund, aangemoedigd, uitgedaagd en opgegeten. We weten nu hoe lastig het is om 'n industrie te veranderen. We zijn enorm gegroeid en hebben resultaten bereikt.
Het is namelijk de Portugese chocolatier Daniel Gomes die het wereldrecord van de duurste chocolade op zijn naam heeft staan. Zijn goddelijke lekkernij kost maar liefst 9.489 dollar, wat omgerekend zo'n 7.700 euro is. Het meesterwerk kreeg de toepasselijke naam 'Glorious'.
Door hun cacao plantages in Trinidad, Venezuela, Ivoorkust en Ecuador is Noka de beste pure chocolade ter wereld. Heel bijzonder is dat er geen andere smaakstoffen of aroma's aan deze chocolade zijn toegevoegd. Een 100% originele en authentieke smaak dus. Zeker eens proeven als u de kans krijgt.
Milka Alpenmelkchocolade is onmiskenbaar Milka vanwege de heerlijk zachtsmeltende chocolade. Om Milka - stukje voor stukje op de tong te laten smelten en altijd even lekker te laten smaken, gebruiken we alleen hoogwaardige ingrediënten. Milka is een traditioneel product.
Beter kan. Onze 5 samenwerkingsprincipes zorgen ervoor dat onze keten transparant is van boon tot reep. We kunnen het niet alleen. Alleen kunnen we onze eigen chocolade slaafvrij maken maar alleen samen kunnen we álle chocolade wereldwijd 100% slaafvrij maken.
De kleintjes zijn er in de 6 classic smaken: Melk, Puur, Melk Noga, Puur Amandel Zeezout, Melk Karamel Zeezout en Melk Hazelnoot. De 6 kleintjes zijn ook gebundeld in een mooie cadeauverpakking, welke inmiddels ook al is uitgegroeid tot een klassieker: Tony's Proeverijtje!
De repen van Milka hebben geen Fairtrade, Biologisch of Rainforest Alliance keurmerk. Milka is wel aangesloten bij Cocoa Life en heeft als doel om uitsluitend duurzaam geteelde cacao te gebruiken.
Fair is het eigen logo en keurmerk van Zotter chocolade.