Heb je een nieuwe pas ontvangen, maar houd je wel je pincode? Activeer dan je nieuwe betaalpas heel eenvoudig door de pas met je pincode te gebruiken. Je kunt er dan ook contactloos mee betalen. De oude betaalpas vervalt daarna automatisch.
Activeren kan met een activeringscode, door te pinnen of door uw saldo te checken bij een geldautomaat van ABN AMRO of Geldmaat. Zo activeert u uw betaalpas. In Nederland en buitenland: De limiet voor geld opnemen is standaard € 500 .
Heb je een nieuwe of vervangende betaalpas door de brievenbus ontvangen? En heb je ook een nieuwe pincode gekregen? Dan moet je de pas activeren voordat je hem kunt gebruiken.
Je hoeft je nieuwe betaalpas alleen te activeren als je er een nieuwe pincode bij ontvangt. Heb je je pas vervangen met behoud van pincode? Dan hoef je niet te activeren. Contactloos betalen werkt pas nadat je één keer met pincode hebt gepind of betaald.
Binnen 5 werkdagen na aanvraag van uw nieuwe betaalpas ontvangt u van ons: Een betaalpas. Een brief met een activatiecode. De activatiecode herkent u aan de 12 cijfers, bijvoorbeeld 987654321012.
onder Betalen, selecteer Kaarten. kies de kaart; hebt u meerdere kaarten, schuif dan met uw vinger tot de gewenste kaart. onder Beheer, kies Toelatingen beheren. in Contactloos betalen toestaan: schuif de knop naar links om contactloos betalen uit te schakelen of naar rechts om het te activeren.
Gelukkig kunt u simpel zelf uw pas deblokkeren in ABN AMRO App: tik op 'Zelf regelen', tik daar op 'Betaalpassen' en kies 'deblokkeren' bij de juiste pas. Of via Internet Bankieren: ga naar 'Zelf regelen', klik daar op 'Betaalpas' en kies voor 'Betaalpas (de)blokkeren'.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Problemen met de identificatiecode
Bent u uw identificatiecode vergeten? Dan moet u de app opnieuw activeren op uw toestel. Ook als u drie keer de verkeerde code heeft ingetikt, activeert u de app opnieuw. Hierna kunt u een nieuwe code kiezen.
Dit gebeurt in de volgende gevallen: U heeft de app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd.U installeert de app op een nieuw toestel.U heeft 3 keer een verkeerde identificatiecode ingevuld.
De kans is groot dat je jouw betaalpas nog moet instellen voor gebruik buiten Europa. Het instellen hiervan gaat het snelst in de Rabo App, maar kan ook in Rabo Online Bankieren. Er zijn ook andere oorzaken, bijvoorbeeld: Je hebt je nieuwe betaalpas nog niet geactiveerd.
U zelf uw pas heeft geblokkeerd via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst bij een geldautomaat of tijdens het pinnen in een winkel.
Card Stop kan je kaarten niet meer opnieuw activeren als je ze eerst liet blokkeren na verlies, maar daarna toch nog terugvindt. Er zit niets anders op dan naar het loket van de bank te gaan en te wachten op nieuwe kaarten.
ABN-AMRO stopt vanaf april 2023 met contactloos betalen via passieve wearables. ABN-AMRO gaat vanaf 1 april 2023 stoppen met het ondersteunen van de betaalfunctie op passieve wearables, zoals sleutelhangers, ringen, horloges en armbanden.
Limiet voor de veiligheid
Voor de veiligheid kan er niet onbeperkt zonder pincode contactloos worden betaald. Wanneer uw aaneengesloten contactloze betalingen zonder pincode opgeteld de limiet van € 100,- bereiken, moet u alsnog een pincode intikken of de digitale betaalpas op uw smartphone ontgrendelen.
Werkt contactloos betalen op je Betaalpas niet meer? Het kan zijn dat je dan weer een betaling of opname met pincode moet verrichten. Steek dan je pas in de geldautomaat of betaalautomaat, voer je pincode in en volbreng de betaling/opname. Hierna zou je contactloos betalen functionaliteit het weer moeten doen.
Waarom ID aanleveren? Zodat we kunnen controleren of uw ID overeenkomt met de gegevens die bij ons bekend zijn. Dat zijn wij verplicht volgens de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Met deze controle weten we of we ook echt met ú zakendoen.
Belt u een 0900-nummer van ABN AMRO? Dan betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten. Belt u een 0800-nummer van ABN AMRO? Dan belt u gratis.
Met Internet Bankieren doet u online uw bankzaken op uw computer, tablet of mobiel. Log veilig in met de ABN AMRO app. Internet Bankieren is gratis voor uw persoonlijke rekening.
De 3 cijfers achterop uw creditcard (bij Visa de CVV-code, bij Mastercard de CVC-code) Extra controle met 3D Secure via app of met uw wachtwoord.