Je kunt op je aankoopbon of garantiebewijs zien of je nog garantie hebt op een product en eventueel je garantie claimen. Ben je je aankoopbon of garantiebewijs kwijtgeraakt? Dan kun je deze eenvoudig opvragen via onze website. Wanneer wij je aankoopbon hebben getraceerd, zullen wij deze per e-mail naar je versturen.
Op de productpagina en aankoopbon vind je de garantieduur van jouw product.
Na de wettelijke garantie van 2 jaar, biedt MediaMarkt 3 jaar verlengde garantie. Zo kan je uiteindelijk 5 jaar zorgeloos van je aankoop genieten.
Heb ik garantie op mijn product? Zolang als je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken. Als een product kapot gaat terwijl je er nog garantie op hebt, zullen wij eerst proberen het kosteloos te repareren of vervangen.
Je hebt altijd het recht om je eigen gegevens in te zien. Deze kun je vinden in je persoonlijke online account, via de app of op de website.
Wat zijn de retourvoorwaarden? Een product retourneer je binnen 30 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen.
Dat kan!Kom langs in een van onze winkels en laat je smartphone- of tabletscherm repareren door een van onze experts. Wist je dat het repararen van je smartphone- of tabletscherm ervoor zorgt dat je product veel langer mee gaat?
Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.
Wanneer je hetzelfde toestel goedkoper vindt bij één van onze concurrenten, passen wij onze prijzen aan én betalen we je het verschil terug. Om van onze laagste prijsgarantie te kunnen profiteren, dien je te voldoen aan volgende voorwaarden: Meld de laagste prijs van de concurrent binnen de 14 dagen na je aankoop.
Inruilen in de winkel
Ga naar de Smartbar in onze winkel en lever jouw oude apparaat in. De waarde van jouw oude apparaat wordt bepaald door een van onze Smartbar-medewerkers. Wanneer je akkoord gaat met het inruilbedrag, ontvang je een MediaMarkt-cadeaukaart met de waarde van jouw ingeruilde apparaat.
Zolang u mag verwachten. De 'wettelijke garantie' heeft geen vaste termijn. Ook staat er niet in de wet per product hoe lang het mee moet gaan. De wet zegt alleen dat een product zo lang mee moet gaan als u ervan mag verwachten.
Wanneer je een online bestelling plaatst via onze webshop, krijg je na het afronden van je bestelling je factuur automatisch in je mailbox toegestuurd. Heb je je factuur niet ontvangen na het afronden van je bestelling? Neem dan contact op met onze Customer Care Service.
Als je in de EU rechtstreeks bij Sony een PS5 koopt zijn zij wettelijk verplicht om 2 jaar garantie te geven als verkoper. Als je de PS5 niet bij Sony koopt, dan is alle garantie die Sony geeft extra.
Neem vandaag nog contact met ons op. Dit kan telefonisch via 088 - 46 40 410 (alleen voor zakelijke klanten) of per e-mail ([email protected]). Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.30 uur.
Heb ik nog garantie? Veel tv-fabrikanten geven standaard 2 jaar fabrieksgarantie op hun tv's. Maar ook na 2 jaar heb je bij een spontaan defect misschien recht op gratis reparatie of vervanging van je tv. Zoek hiervoor altijd contact met de verkoper, want daar heb je een koopovereenkomst mee.
Je kan ons bereiken op 088 - 4640464. Stuur je liever een bericht via Facebook/Twitter? Dan staan wij ook hier voor je klaar!
Remko Rijnders (1978) heeft zijn carrière 'nooit in detail gepland'. Ook jobhoppen is niet aan hem besteed. Hij werkt al sinds 2008 voor MediaMarkt, waar hij vandaag general managing director voor de Benelux is. Zijn eerste jaren zijn misschien nog wat onrustig.
Per land bestaat een MediaMarkt-holding en iedere vestiging is een zelfstandig opererende onderneming met een eigen rechtspersoon. Al de vestigingen hebben wel dezelfde aanbiedingen, die eveneens op de MediaMarkt-website geldig zijn.
Als een ingebreke- of klachtenbrief geen resultaat heeft dan kunt u nog een klacht indienen bij de geschillencommissie waar de mediamarkt bij is aangesloten.
Op grond van de EU-wetgeving moet u de consument minstens 2 jaar garantie bieden. Dit is de wettelijke garantie die de consument kan inroepen als producten niet goed werken of niet overeenkomen met de beschrijving. Maar in sommige landen geldt een langere garantieperiode vanwege nationale wetgeving.
U hebt wettelijke garantie zolang u mag verwachten dat uw product meegaat. Gaat het sneller kapot? Dan moet de verkoper uw product maken of vervangen. Daar hebt u wettelijk recht op.
De wettelijke garantie is, zoals de term eigenlijk al verraadt, geregeld volgens de wet. Dit betekent dat je als consument altijd rechten hebt op het moment dat je aanschaf eerder kapotgaat dan je verwacht, ook als er door de verkoper of fabrikant niets over garantie op je aankoopbewijs vermeld staat.
Alles wat het gevolg is van een ongelukje met je telefoon, zoals valschade of waterschade, valt niet onder de garantie. Dit is je eigen verantwoording. Gaat je scherm bijvoorbeeld kapot omdat je de telefoon hebt laten vallen? Dan valt dit niet onder garantie en moet je de reparatiekosten zelf betalen.
Reparatiestatus bekijken
Gemiddeld kunnen wij een product binnen 3 weken repareren. Deze gemiddelde reparatietijd kan per technische dienst / merk verschillen.
Vraag ernaar bij jouw provider. Een kapot toestel dat niet meer gerepareerd kan worden, kun je verkopen (bijvoorbeeld via internet). Je kunt ze ook kwijt in de inleverbakken voor kleine elektrische apparaten die bij veel winkels en supermarkten staan.