In 'Who's she' zijn de gezichten van Bill, Claire en Joe vervangen door die van 28 bekende, inspirerende vrouwen van over de hele wereld. Je raadt hun identiteit niet aan de hand van uiterlijke kenmerken, maar komt erachter wat ze hebben betekend.
Elke speler kiest een geheime figuur en probeert dan met behulp van ja- en nee-vragen uit te vinden wie de geheime figuur van de tegenstander is. Als je denkt dat je weet wie de tegenstander heeft gekozen, mag je raden. Maar pas op, want als je fout raadt, verlies je het spel.
Het bordspel is gebaseerd op het gelijknamige televisieprogramma. In dit bordspel is het de bedoeling om zo snel mogelijk te raden wat er op het bordje voor je staat. Je speelt het spel in teams van maximaal 3 spelers en speelt drie ronden. Het team dat dan de meeste punten heeft gehaald is de winnaar!
Naam raden
Denk jij te weten om welk gezicht het gaat, dan mag jij de naam noemen. Als de naam klopt dan ben jij de winnaar van de ronde. Maar je moet niet zomaar namen gaan roepen, want bij een fout wint de tegenstander. Je speelt vijf rondes, dus de eerste die drie keer wint heeft uiteindelijk het hele spel gewonnen.
Aanbevolen maximum leeftijd: 8 jaar. Doelgroep: Kinderen.
Als een speler denkt te weten welke driehoek op het kaartje van zijn tegenspeler staat, mag hij bij zijn beurt het nummer raden. Bijvoorbeeld: Is het driehoek 16? Als het goed is, is de vragensteller de winnaar van het spel. Er mag slechts 2 keer gegokt worden.
Wie is het? is een gezelschapsspel van spellenfabrikant MB. Het spel wordt gespeeld met twee spelers. Iedere speler heeft een bord met 24 plaatjes (bij reisversies 20 plaatjes) van portretten van personen die naar beneden geklapt kunnen worden. De personen op de kaartjes hebben uiteenlopende kenmerken.
Iedereen kent het gezelschapsspel 'Wie is het? '. We spelen dit spel in een levensgrote uitvoering. In plaats van bordjes om te klappen, staan de klasmakkers met hun gezicht in dezelfde richting in een speelveld en loopt de zoeker door het speelveld en tikt opties weg.
De speler gooit alle acht dobbelstenen. De speler kiest een van de geworpen symbolen (een getal of de regenworm) en legt alle dobbelstenen met dit symbool opzij. De speler mag het gooien en opzijleggen een aantal keren herhalen, telkens met de overgebleven dobbelstenen.
Voor elke beurt pakt de spelleider een kaartje van de stapel, leest de vraag voor en draait aan de draaischijf. Wanneer de draaischijf uitgedraaid is, moeten de spelers zo snel mogelijk een antwoord op de vraag geven, waarbij het antwoord moet beginnen met de letter die de draaischijf aangeeft.
Noor de Groot is een succesvolle, Nederlandse influencer. Noor is bekent onder de naam Queen of Jetlags, heeft ruim 600.000 volgers op Instagram en vliegt de hele wereld over om de mooiste plekken te bezoeken. Samen met influencer Monica Geuze heeft ze haar eigen kledinglijn opgezet.
Regenwormen is een simpel dobbelspel, maar toch is het leuk om te spelen. Zeker omdat je de stenen van elkaar kan afpakken. Het spel heeft natuurlijk een heel hoge geluksfactor, want helaas heb je geen invloed op hoe je gooit.
Doel van het spel is dat de spelers door te dobbelen zoveel mogelijk punten - in de vorm van regenwormen- verzamelen. De speler die aan het eind van het spel de meeste regenwormen heeft, wint. Hiervoor heb je geluk nodig maar ook lef om tijdens het spel risico te nemen.
In de doos zitten zestien stenen met de cijfers 21 tot en met 36; deze stenen worden op volgorde en op een rij neergelegd op tafel. Verder zijn er acht dobbelstenen die op tafel worden klaargelegd. Op de dobbelstenen staan de cijfers één tot en met vijf en een regenworm; deze is ook vijf punten waard.
Elke speler kiest een bordspel en zit tegenover de andere speler. Schud het kaartendek met geheime personages. Vervolgens trekt elke speler een kaart uit het kaartendek en legt deze in de gleuf op de voorkant van zijn bord. Dit is het personage dat uw tegenstander moet raden.
'Wat ben ik? ' is een variant op het spel 'wie ben ik? ' waarbij je als student door het stellen van ja/nee vragen achterhaalt wie of wat je bent. Alle studenten krijgen een briefje op hun voorhoofd geplakt met daarop een begrip (onderwerp, theorie, persoon) dat centraal staat in de leerstof.
Ieder kind krijgt een blaadje met een naam op zijn voorhoofd geplakt. Je mag aan de andere kinderen vragen stellen om erachter te komen wie je bent. Bijvoorbeeld: speel ik in een tekenfilm, of: ben ik een jongen? Zo kom je erachter wie je bent.
Je kent dit klassieke gezichten raadspel van de grote onbekende natuurlijk. Stel de goede vragen waarop met ja of nee geantwoord kan worden en ontdek als eerste wie het is. Je kan nu met afbeeldingen van dieren of mensen spelen: is het Vlekje het paard of Rocco de kikker?
Hasbro Gaming - Guess Who / Wie is het - Bordspel - Originele versie - Engelse editie.
Het Land van Geen Idee is een kringspel waarin je een geheime afspraak moet raden. De geheime afspraak is dat je geen woorden met een 'i' of 'd' mag zeggen. Vandaar de naam: het spel van geen 'i' 'd'.
2 personen zijn zeker op de hoogte zijn van het spel, de rest is 'onwetend' en krijgt de opdracht te achterhalen wat de zwarte magie inhoudt. 1 persoon verwijdert zich even uit de kring. De rest van de groep duidt een voorwerp 'de zwarte magie' aan. De persoon komt er terug bij en vraagt: 'Wat is de zwarte magie ?'
Je vertelt de spelers dat je met iemand door middel van telepathie kan communiceren. Om dit te bereiken heb je de beschikking over een toverspreuk. Als A deze spreuk uitspreekt moet iedereen wel stil zijn: “Ranonkeltje, ranonkeltje, luister naar het eerste woord en geef hem of haar een hand die ik een hand zal geven”.