Wie is er verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op duic.nl

Wat zegt de wet over niet ontvangen pakket?

Niet het bezorgbedrijf, maar de webwinkel is verantwoordelijk. Het maakt niet uit waar het pakketje is kwijtgeraakt Jij hebt het in ieder geval nooit ontvangen. "Blijkt het pakketje nergens te bekennen?Dan is de winkelier verplicht om de aankoopprijs terug te betalen, ook als je buurman het pakketje verbergt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rtlnieuws.nl

Wie betaald als pakket niet aankomt?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wie is verantwoordelijk voor het aankomen van een pakket?

Als u via internet een bestelling heeft geplaatst is de webwinkel in principe verantwoordelijk voor het veilig aankomen van het pakket bij u. De webwinkel draagt dan ook de aansprakelijkheid indien het pakket kwijtraakt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wvtadvocaten.nl

Wat gebeurt er als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt.De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

My Package Says Delivered, But I Never Got It?

33 gerelateerde vragen gevonden

Is PostNL aansprakelijk voor schade?

Koninklijke PostNL is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade en/of kosten van de Afzender als gevolg van de (tijdelijke) niet beschikbaarheid van de track & trace functionaliteit. 16.2 Bij de verzending dient gebruik te worden gemaakt van de door Koninklijke PostNL beschikbaar gestelde verzenddocumenten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar is mijn pakket gebleven?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie draagt risico bij verzending?

U bent verantwoordelijk voor bezorging totdat de consument uw product ontvangt. Bezorgt u bij de buren, dan blijft u verantwoordelijk totdat de klant het product ophaalt. In deze situaties zijn consumenten zelf verantwoordelijk voor bezorging: Zij kiezen een andere vervoerder dan de vervoerders die u aanbiedt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Hoe lang mag een pakket onderweg zijn?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wie is aansprakelijk voor verloren bestellingen bij particuliere verkoop?

Bij een verkoop van bedrijf aan consument is het bedrijf altijd aansprakelijk voor het kwijtraken. Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Is een pakketje verzekerd?

En laat de inhoud verzekeren tot maximaal € 5.500

Verstuur je pakket verzekerd binnen Nederland of naar het buitenland. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is DHL aansprakelijk voor schade?

Neem zo snel mogelijk contact op met de verzender, bijvoorbeeld de webshop waar de bestelling vandaan komt. De verzender kan de schade bij DHL claimen. En mogelijk kan de verzender je voorzien van een passende oplossing, zoals een vervangende zending sturen of het teruggeven van het aankoopbedrag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Hoe vaak raakt post kwijt?

We bezorgen elke week 35 miljoen poststukken zonder track en trace, en dat gaat bijna altijd goed. Maar soms raakt er wel eens een poststuk kwijt. We kunnen dan helaas niet onderzoeken wat daarmee gebeurd is. Post zonder track & trace kunnen we namelijk niet volgen in onze systemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan ik aangifte doen tegen PostNL?

Klacht indienen als ontvanger van post

Heeft u een brief of pakket niet of te laat ontvangen? Dan kunt u een klacht indienen bij het postbedrijf. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als ontvanger. U kunt ook eerst contact opnemen met het bedrijf waarvan u post verwacht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe worden pakketjes gecontroleerd?

Douane controleert inhoud pakket

Klopt de omschrijving of inhoud van uw pakket niet? Dan neemt de koeriersdienst contact op met de Douane. Als de Douane vermoedt dat het om illegale goederen gaat, controleert de Douane de inhoud van het pakket. Dit gebeurt in de loods van de koeriersdienst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belastingdienst.nl

Hoe werkt Pakketfraude?

Pakketfraude”, wordt het in politiekringen genoemd. Het zit zo, klinkt het bij de politie van de zone Zennevallei: oplichters bestellen iets bij een webshop. In het bestelproces kiezen ze ervoor om de aankoop achteraf te betalen. Hij of zij doet dat met een nepprofiel en geeft jouw adres op.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op m.nieuwsblad.be

Kan ik zien of er een pakket naar mij onderweg is?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom wordt mijn pakket steeds uitgesteld?

Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is zaterdag een werkdag voor PostNL?

PostNL bezorgt post van dinsdag tot en met zaterdag. Als je vóór de buslichting jouw brief post, dan wordt deze meestal de volgende werkdag bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk als pakket niet aankomt Marktplaats?

Als het niet aankomt is de verantwoordelijkheid voor de koper want die had moeten verzoeken om per pakketpost te versturen, want dan is het standaard verzekerd tot 500 euro. Als het niet aankomt, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper en niet van de koper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Is verzenden op eigen risico?

Zegt de verkoper in de advertentie dat hij het product verzendt of bezorgt? Dan is het risico voor de verkoper. Als het misgaat, moet hij het aankoopbedrag terugbetalen of een nieuw product verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wie is er verantwoordelijk voor een retourzending?

Het risico van de retourzending wordt overgedragen zodra je als webshop het transport voor de retourzending verzorgt. Op het moment dat de vervoerder, in dit geval een gemachtigde van de webshop, het artikel overhandigd krijgt door de consument, dan ben je vanaf dat moment verantwoordelijk voor het risico.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Wat moet ik doen als pakket kwijt is DHL?

Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Waar wordt je pakket bezorgd als je niet thuis bent?

Is je klant niet thuis als wij het pakket bezorgen? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code en in de PostNL-app kan je klant zien waar het pakket is. De track & trace-code staat bijvoorbeeld in de e-mailbevestiging die jij je klant stuurt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is PostNL telefonisch bereikbaar?

Let op: zie je 'Bellen' niet staan?Dan is onze telefonische klantenservice op dat moment gesloten. Daan vertelt je wanneer onze klantenservice weer open is. Ook vertelt hij je op welke andere manieren je wel contact kunt opnemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Populaire vragen