E-mailmarketing stelt je in staat om met je klant in contact te komen op een manier die geen enkel ander marketingkanaal doet. Gebruik e-mail marketing om de betrokkenheid van je klanten te vergroten. Stuur e-mails die interesse wekken en geopend worden en zorg ervoor dat de acties die er genomen worden meetbaar zijn.
Welke van de volgende zaken moet u volgen om uw e-mailmarketingcampagnes te verbeteren?
Allereerst moet u ervoor zorgen dat uw e-mails zeer gericht en relevant zijn voor uw klanten . Uit een onderzoek van Salesforce is gebleken dat 57% van de consumenten bereid is om persoonlijke informatie uit te wisselen als dit betekent dat ze gepersonaliseerde content en aanbiedingen ontvangen.
E-mailmarketing voor beginners | 5 tips en voorbeelden voor succes
30 gerelateerde vragen gevonden
Wat is e-mailmarketing?
E-mail marketing is een vorm van Direct Marketing waarbij een bericht direct naar de ontvanger wordt gestuurd. Denk aan een brochure die je per post naar een relatie stuurt of een relatie die je per telefoon benadert. Bij e-mail marketing zet je alleen het kanaal e-mail in om je boodschap over te brengen.
Maar het verschil is dat klanten die je e-mailt aangegeven hebben dat ze van je willen horen. Denk bijvoorbeeld aan mensen die zich op je website inschrijven voor je nieuwsbrief. Voordat je e-mails gaat schrijven en versturen, onderzoek je de behoefte en het gedrag van je doelgroep.
Hier vallen werkzaamheden onder zoals het opmaken van nieuwsbrieven, verzendlijsten maken en versturen van nieuwsbrieven.E-mail campagnes opzetten. Denk hierbij aan het retargeten van mensen op basis van de acties die op de website zijn uitgevoerd.
Toestemming voor het versturen van marketing e-mails is echter niet vereist – onder bepaalde voorwaarden – voor het versturen van marketing aan bestaande klanten. Dit is de zogenaamde soft opt-in en deze vormt een uitzondering op het principe van voorafgaande toestemming voor het versturen van marketing e-mails.
Maak duidelijk waarover het gaat en help de ontvanger om je verzoek, aanbod of vraag te begrijpen. Het is bovendien belangrijk dat je zo beknopt mogelijk schrijft, zonder daarbij beleefdheid en vorm uit het oog te verliezen. Door beknopte zakelijke mails te schrijven, blijft de inhoud beperkt tot de kern van de zaak.
Je kunt (en mag) alleen e-mailadressen bereiken die je kent. Om mensen een e-mail te kunnen sturen heb je minimaal één ding nodig: het e-mailadres. ...
Het gemiddelde email marketeer salaris in Nederland is € 40.800 per jaar of € 20,92 per uur. De aanvangsposities beginnen vanaf € 36.150 per jaar, maar meer ervaren werknemers verdienen tot € 64.044 per jaar.
Ondanks de concurrentie van social media is e-mail marketing nog steeds het meest effectieve en best renderende marketing kanaal om bestaande relaties mee te beheren. E-mail marketing heeft een groot bereik, is volledig meetbaar, kan massaal ingezet worden, maar tegelijkertijd ook persoonlijk.