Facebook. Facebook is nog steeds een van de grootste social media platforms. Facebook wordt vooral gebruikt door volwassenen tussen de 23 en 57 jaar. Zichtbaar zijn op social media kost tijd. Het is van belang dat je de doelgroep goed begrijpt en dat je de content daar op aansluit.
Voor 20 t/m 29 jaar is het sinds dit jaar voor het eerst het meest populaire sociale medium (na WhatsApp). Hierdoor kunnen we dus concluderen dat Instagram vooral een medium is waar je jongvolwassenen kan vinden.
Al twee jaar op rij is TikTok met ruime afstand het snelst groeiende social media platform. In 2022 ligt het aantal TikTok-gebruikers maar liefst 75% hoger dan een jaar eerder. Naast TikTok maakte ook Instagram een enorme groei door. Van de grote platformen wint Instagram nog het snelst aan populariteit.
In de doelgroep 20 – 29 jaar maakt maar liefst 82% gebruik van Facebook, wat daalt naar 77% in de leeftijd tussen de 40 – 64 jaar. Uw (ver)kopers bevinden zich dus nog steeds massaal op dit platform!
Instagram is het afgelopen jaar gegroeid met maar liefst 830.000 gebruikers. Dit is een percentage van 20. Net als vorig jaar zijn jongeren tussen de 15 en 19 jaar de grootste groep Instagramgebruikers.
Facebook blijft ook in 2020 het meest gebruikte Social Media platform. Het wordt dagelijks gebruikt door 7,1 miljoen mensen (van de totaal 10,4 miljoen gebruikers).
660 miljoen geregistreerde leden, van wie 8 miljoen in Nederland en 3 miljoen in België. Het wordt voornamelijk gebruikt voor professionele netwerken, waaronder werkgevers die banen plaatsen en werkzoekenden die hun cv plaatsen.
13 is de minimumleeftijd volgens de algemene voorwaarden van TikTok.
In Nederland zitten we dagelijks 1,5 uur op verschillende social media platformen. Dit doen we met name om op de hoogte te blijven van nieuws en gebeurtenissen. Daarnaast zijn we op zoek naar een vorm van vermaak, of we vullen er onze vrije tijd mee wanneer we even niets om handen hebben.
Het gebruik van sociale media is vooral populair onder jongeren, maar de laatste jaren maken ook steeds meer ouderen er gebruik van (CBS, 2017). Beide groepen gebruiken het met name om tekstberichten uit te wisselen, bijvoorbeeld via WhatsApp. In 2017 deden 8 op de 10 personen van 12 jaar of ouder dit wel eens.
Het gebruik van social media in 2021
Goed nieuws – in 2021 worden WhatsApp, Facebook, Instagram, Snapchat, Tumblr, TikTok, Twitter, YouTube, Pinterest en LinkedIn allemaal vaker gebruikt dan voorheen. Zowel het absolute aantal als het relatieve aandeel dagelijkse gebruikers steeg.
Millennials gebruiken social media vooral om contact met vrienden te onderhouden en berichten te delen. De generatie stroomt langzaam weg van Facebook en is vandaag de dag vooral te vinden op Instagram. Ook YouTube, Pinterest, Twitter en Snapchat zijn populair onder millennials.
Facebook. Facebook is nog altijd het grootste social media kanaal ter wereld. Ondanks dat het aantal bezoekers afneemt (vooral bij jongeren) blijft dit kanaal stipt op nummer 1 staan. Van de 20-39 jarigen gebruikte 89% Facebook in 2017, gevolgd door 77% van de 40 tot 64 jarigen.
Door de voortdurende actualisatie van deze kaart is het aantal kanalen in de loop van de tijd al opgelopen van 791 in 2008, naar 916 in 2012 en 1.157 in 2017.
Leeftijd: Volgens Facebook zitten mensen van tussen de 18 tot hoogbejaard op Facebook. Hiervan is 22 procent tussen de 25 en 34 jaar oud, 18 procent is tussen de 35 en 44 jaar oud, 18 procent is tussen de 45 en 54 jaar oud en 14 procent is tussen de 55 en 64 jaar oud. De rest is ouder of jonger dan 64 of 25 jaar.
Minder Nederlanders maken dagelijks gebruik van Facebook en WhatsApp. Bij WhatsApp daalde het dagelijks gebruik onder jongeren en 20-29-jarigen. De grootste stijgers wat betreft social media gebruik zijn TikTok, Instagram en, erg opvallend, Twitter.
Instagram vraagt mensen hun geboortedatum door te geven als zij dat nog niet hebben gedaan. Dat is nodig om de app veilig te houden voor jonge gebruikers, blijkt uit een blogbericht van het bedrijf. Mensen die hun geboortedatum niet doorgeven, kunnen de app op termijn niet langer gebruiken.
Als je Tweets zijn afgeschermd, kunnen alleen je volgers je media in je Tweets bekijken. Je volgers kunnen links naar media die je in afgeschermde Tweets deelt, downloaden of opnieuw delen. Links naar media die op Twitter worden gedeeld, zijn niet afgeschermd. Iedereen die de link ontvangt, kan de content bekijken.
Twitter is een service waarmee vrienden, families en collega's met elkaar kunnen communiceren en contact kunnen houden via snelle, korte berichtjes. Mensen plaatsen Tweets die foto's, video's, links en tekst kunnen bevatten.
Het beste antwoord. niets, twitter is gratis. Behalve natuurlijk als je via je mobieltje tweet, dan betaal je de telefoonkosten.