De TFSI motor heeft een betere brandstofefficiëntie en een hoger vermogen dan traditionele benzinemotoren. De TFSI motor levert over het algemeen meer koppel bij lage toeren, wat betekent dat de motor betere prestaties levert bij het accelereren.
De TSI verbetert problemen die in de TFSI werden aangetroffen, waardoor het de superieure motor is . Het heeft bepaalde aanpassingen, zoals een andere downpipe en een nieuw PCV-systeem, bedoeld om de problemen van de oudere TFSI-motor te corrigeren. Hoewel het een verbetering is, heeft de TSI-motor nog steeds zijn eigen problemen.
De TSI of TFSI motoren zijn sterke, snelle motoren met een groot vermogen. Dit vermogen komt echter niet geheel zonder risico's, aan het eind van de looptijd of zelfs eerder (vanaf 60.000 km) kunnen er zich diverse problemen voordoen met deze motoren.
De meeste problemen doen zich volgens Autobild voor bij de VW Touran die is gebouwd tussen 2006 en 2007. De uitvoeringen met 1,4 L-TSI-motor (motorcode BMY) vertonen problemen bij kilometerstanden tussen de 40.000 en 70.000. Kenmerken zijn een ratelend geluid na de koude start of een brandend motorcontrolelampje.
De 1.4 TSI van Volkswagen is nu al voor het tweede jaar op rij verkozen tot Motor van het Jaar. We vinden deze 1.4-viericlinder met turbo (en eventueel compressor) in tal van Volkswagen-, Audi-, Seat en Skoda-modellen, met vermogens die variëren van 122 tot 180 pk.
Als er één motor is die we zouden aanraden om te zoeken voor ultieme betrouwbaarheid, dan is het wel de 1.9 PD-motor . Deze werd gebruikt in auto's van de VW-groep van ongeveer 1998 tot 2009, bijna elke auto was beschikbaar met een variant van deze motor, van de kleinere Golf tot bedrijfswagens en personenauto's.
De 1.8 en 2.0 tsi motoren van de V.A.G.groep staan bekend als erg krachtige, soepele motoren. De motoren leveren een hoop vermogen bij nog steeds een acceptabel verbruik.
De problemen met distributiekettingen, kettingspanners en stelmechanismen komen met name voor bij de 1.2 TSI- en 1.4 TSI-motoren van Volkswagen. Deze problemen, die we in AutoWeek 19 bespraken, kwamen veel AutoWeek-lezers bekend voor en hun reacties hebben we de afgelopen maanden gebundeld.
De 2.0T TSI was een redelijk betrouwbare motor , maar hij heeft wel een lijst met veelvoorkomende problemen. Dit artikel beschrijft de veelvoorkomende problemen met VW-motoren en hoe u deze kunt detecteren. Deze motor gebruikt directe injectie om de brandstof in de cilinders van de motor te spuiten. De brandstofinjectoren zijn het onderdeel dat de brandstof spuit.
Van autodealers verneem ik dat zo'n motor makkelijk de 400.000 km moet kunnen halen bij normaal gebruik. Ook zouden auto's met dergelijke motoren na dienst doen in West-Europa nog jaren doorrijden in Oost-Europese landen tot zo'n 400.000 tot 600.000 km.
Potentieel voor hogere onderhoudskosten : TSI-motoren hebben complexere onderdelen zoals turboladers, die mogelijk gespecialiseerd onderhoud of reparaties vereisen. Afhankelijkheid van hoogwaardige brandstof: Voor optimale prestaties en levensduur vereisen TSI-motoren doorgaans brandstof met een hoog octaangehalte, wat iets duurder is.
TFSI staat voor Turbo Fuel Stratified Injection. De TFSI motor is vergelijkbaar met de TSI motor, maar heeft een andere brandstofinjectietechnologie die het brandstofverbruik verder vermindert en de prestaties verbetert.
Wat is de beste Volkswagen Golf-motor om te krijgen? De 1,5-liter TSI Evo-benzinemotor geeft je een behoorlijke mix van prestaties en brandstofverbruik – dus dat zou onze keuze zijn. De 1,0-liter benzinemotor is ook een goede – en meer betaalbare – optie als je het niet erg vindt om wat prestaties in te leveren ten opzichte van de 1,5.
Het is een betrouwbare motor en heeft geen veelvoorkomende distributieproblemen zoals sommige andere motoren. Het is echter wel belangrijk om de distributieriem op tijd te vervangen volgens de aanbevolen onderhoudsschema's van de fabrikant.
De 1.0 TSi van VW kent weinig problemen, en staat bekend als goede motor. Als gevolg van de directe inspuiting is de motor wel gevoelig voor vervuiling. De Polo van de laatste generatie is sinds eind 2017 op de markt, en is een goede keus in deze klasse. Er zijn tot nu toe geen dure structuele problemen bekend.
Hoewel de 1.5 TSI stukken betrouwbaarder is dan zijn voorganger, is er wel één probleem. Bij de start kunnen auto's met dit type motor zich soms gedragen als kangoeroes: ze beginnen wild te schudden en te springen. Anders dan dat zijn er weinig problemen bekend met de deze jonge motor.
De VW-groep, waartoe ook Audi behoort, staat bekend om het produceren van betrouwbare motoren. De TFSI-motoren zijn efficiënt, maar het is essentieel om het onderhoud van de motor niet te verwaarlozen . Veelvoorkomende problemen zoals overmatig olieverbruik en turboproblemen kunnen voorkomen, maar kunnen worden opgelost met tijdig onderhoud en vervanging van onderdelen.
Problemen met de spanner van de distributieketting van de 2.0T TSI
De onderste distributiekettingspanner op de TSI is een potentieel probleem en het is absoluut noodzakelijk dat elke eigenaar hiervan op de hoogte is. Als u dit niet verwaarloost, kan dit leiden tot catastrofale storingen die motorschade veroorzaken wanneer de motor overslaat.
2.0 TSI 211 PS problemen
De grootste motor van de familie is ook relatief betrouwbaar. Eigenlijk kent de 2.0 niet zoveel problemen, behalve dan het hoge olieverbruik, kapotte zuigers en een zwakke distributieketting. De 2.0 TSI wordt vaak geleverd met een DSG- bak, waar dan weer wat vaker problemen mee zijn.
Sommige zijn idealer dan andere. Wij raden aan om weg te blijven van de modellen uit 2000, 2001, 2003, 2004, 2006, 2007, 2009, 2012 en 2013. Deze vereisen dure reparaties die problemen kunnen veroorzaken tijdens het rijden. Het grootste probleem voor de VW Kever is de transmissie en de motor.
In de benzinegroep zou ik de 1.8t nomineren, mooi vermogen, koppelrijk bij lage toerentallen, in tegenstelling tot de betrouwbaardere ABF die geen koppel heeft onder de 3k rpm. En voor het slechtste zou ik de 1.4 mk4-motor nomineren. Het lijkt een hond te zijn geweest, of de 1.3 mk2-motor, daar alleen al vanwege die carburateur.
Een Golf 7 benzineauto kiezen voor stadsgebruik
Kies je voor de benzinemotoren, dan kun je kiezen uit: De 1.2/1.0 TSI 85pk motor: Zeer geschikt voor stadsverkeer. De 1.2TSI105/110pk motor: Krachtiger dan de vorige versie en gewaardeerd om zijn zuinigheid. De 1.0 TSI 115 pk motor: krachtiger en minder zuinig.
TFSI problemen veroorzaakt door schraapveren
Helaas hebben deze veren als nadeel dat ze sneller vervuild raken met koolaanslag. Bij de eerste 100.000 kilometer zal je daar waarschijnlijk weinig van merken. Maar als de teller eenmaal de 100.000 kilometer heeft gepasseerd, is de kans op een hoog olieverbruik erg groot.
Concept. De 35 TFSI in de Audi A4 haalt zijn 150 pk voortaan uit een tweeliter – dezelfde tweeliter die altijd al dienstdeed voor de 40 TFSI. Toch blijft de hiërarchie gerespecteerd: ten opzichte van de 35 TFSI heeft de 40 TFSI niet alleen 40 pk meer te bieden, maar ook 50 Nm meer.
De 2,0-liter TFSI-motor van Audi won vier jaar op rij de Ward's Best Engine Award .