Uw nieuwe adres hoeft u niet aan ons door te geven.Dat krijgen we van uw gemeente. Dus uw adreswijziging geeft u alléén aan de gemeente door.
U kunt ook navraag doen bij een Stadsloket. Goed om te weten: als u uw verhuizing van tevoren doorgeeft, dan wordt uw melding bewaard tot uw verhuisdatum. Pas op de verhuisdatum wordt uw melding verwerkt in de BRP.
Dit kan door de brief op te stellen en naar het postkantoor te gaan en daar voor €9,05 de brief aangetekend te laten versturen. Met Aangetekend Mailen verstuur je jouw aangetekende brief digitaal naar de Belastingdienst voor slechts €2,50 zonder dat je daarvoor de deur uit hoeft.
De brief wordt verstuurd in een witte envelop
Daarin zit de excuusbrief en de verklaring. Op de achterkant van de verklaring staat hoe we hebben bepaald dat de ouder geen fraudeur met kinderopvangtoeslag is. De brief kunt u niet digitaal ontvangen.
Plak in de rechterbovenhoek een postzegel. Vraag in het postkantoor of postpunt misschien een 'speciale' postzegel, dat is altijd leuk. ➏ Schrijf op de achterkant van de envelop je eigen adres (retouradres). Dat is belangrijk als de brief om een of andere reden wordt teruggestuurd.
Daarom mailen wij alleen met belastingplichtigen in individuele gevallen. Wij kunnen met u mailen als u hebt aangegeven dat u via de e-mail verder contact wilt hebben. U moet daarvoor expliciet toestemming geven. U krijgt dan van ons een e-mailadres.
versturen, geadresseerd aan: Belastingdienst, Antwoordnummer. 21160, 6400 ZX, Heerlen, Nederland.
door met DigiD in te loggen op www.mijnoverheid.nl. Vervolgens te kiezen voor persoonlijke gegevens en dan basis persoonsgegevens. Dan zie je o.a. het adres waar je nu bent ingeschreven en de vorige adressen.
Het adres staat op het formulier. Zodra we uw wijziging binnen hebben, duurt de verwerking ervan nog ongeveer 3 weken. Twijfelt u of u onze post 3 weken na het doorgeven van de adreswijziging op het nieuwe adres ontvangt? Belt u dan de BelastingTelefoon: +31 555 385 385.
U kunt uw verhuizing persoonlijk of schriftelijk doorgeven aan de gemeente waar u gaat wonen. De gemeente past uw adres daarna aan in de Basisregistratie Personen (BRP). Een verhuizing kunt u soms ook digitaal doorgeven.
Voor uw belastingzaken logt u in op 'Mijn Belastingdienst Zakelijk'. Regelt u uw btw-zaken nog via het oude ondernemersportaal? Stap dan over naar Mijn Belastingdienst Zakelijk, administratiesoftware of een fiscaal dienstverlener.
BelastingTelefoon. Telefoon: 0800 - 0543 (gratis). Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
U bent van harte welkom om langs te komen op een belastingkantoor of steunpunt. Maak hiervoor direct, op elk gewenst moment online een afspraak. Bent u ondernemer? Belt u voor een antwoord op uw vraag dan de BelastingTelefoon: 0800 - 0543.
Als je op 1 januari 2022 niet meer dan €50.650,- aan spaargeld of beleggingen hebt, betaal je geen vermogensrendementsheffing. Voor fiscale partners ligt de belastingvrije grens bij €101.300,-. Het spaargeld en beleggingen die je belastingvrij mag hebben is groter dan voorgaande jaren.
Momenteel is een valse e-mail in omloop. Hierin lijkt het alsof u een nieuwe e-mail van de Belastingdienst hebt ontvangen in de Berichtenbox van MijnOverheid. In de e-mail staat dat u dit nieuwe bericht kunt lezen door op een link te klikken. Wij zullen u nooit vragen om via een link naar de Berichtenbox te gaan.
Post gericht aan een antwoordnummer hoef je niet te frankeren. De ontvanger betaalt de verzendkosten. Een postzegel plakken is dus niet nodig.
De combinatie van een postbusnummer en de frankering "geen postzegel nodig" kan normaliter niet samengaan. De genoemde frankering kan alleen gebruikt worden als de envelop gericht is aan een antwoordnummer.
Op de voorkant schrijf je de naam en het adres van de persoon of het bedrijf. Daar gaat de brief naartoe. Op de achterkant schrijf je je eigen naam en adres.
In Nederland kent iedereen de blauwe envelop, die afkomstig is van de Belastingdienst. Valt er een blauwe envelop op de mat, dan betekent dit vrijwel altijd betalen of, in het gunstige geval, geld terug ontvangen.
De blauwe belastingenvelop wordt vanaf 1916 gebruikt. Hierin wordt het aanslagbiljet verstuurd. De envelop is blauw om op te vallen tussen de andere post.
Ik heb aangifte gedaan - wanneer hoor ik iets? Dank u wel voor uw aangifte. Op dit moment is er vertraging in de afhandeling van aangiften. Het is dus mogelijk dat u niet binnen 3 maanden bericht over uw belastingaangifte ontvangt.