Ze bieden een gedetailleerd overzicht van de discussie, inclusief wie wat heeft gezegd, welke besluiten zijn genomen, en welke acties zijn gepland. Een besluitenlijst is daarentegen veel beknopter en focust zich op de kern: welke besluiten zijn er genomen en welke acties moeten worden uitgevoerd?
Een besluitenlijst bevat onder andere de volgende informatie: Onderwerp: Een beknopte beschrijving van het besproken onderwerp. Beslissing: Een duidelijke en bondige weergave van de genomen beslissing. Verantwoordelijke: De persoon of personen die verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren van de beslissing.
Een actie- en besluitenlijst is een document waarin acties en besluiten in worden vastgelegd die tijdens vergaderingen worden besproken. Dit helpt teams om afspraken en verantwoordelijkheden duidelijk te houden.
Is de actie die ondernomen moet worden. Is degene die de actie moet ondernemen. Is voor wanneer de actie uitgevoerd moet worden. In de praktijk blijkt dat hier vaak niet aangehouden wordt en dat de datum steeds opschuift.
In Word wordt automatisch een genummerde lijst voor u gestart. Typ* en een spatie vóór de tekst en Word maakt een lijst met opsommingstekens. Als u de lijst wilt voltooien, drukt u op Enter totdat de opsommingstekens of nummering zijn uitgeschakeld.
Een actielijst is een overzicht van de te ondernemen acties naar aanleiding van de vergadering. Hierin staat heel kort wie, welke punt moet afhandelen en eventueel ook voor wanneer. In een besluitenlijst staan de zogeheten besluiten. Besluiten herken je vaak aan de discussie die vooraf gaat aan het besluit.
In de conclusie geef je een samenvatting van je onderzoek en beantwoord je de onderzoeksvragen die centraal stonden in je afstudeerscriptie. Een conclusie is meestal beschrijvend en observerend. De verklaring en interpretatie van de resultaten van je onderzoek komt pas aan de orde in de discussie.
Stap 1 van het besluitvormingsproces: Beeldvorming. Stap 2 van het besluitvormingsproces: Oordeelsvorming. Stap 3 van het besluitvormingsproces: Besluitvorming. Tot slot: het besluitvorming is niet altijd makkelijk.
Als u bij burgemeester en wethouders (of bij een ander bestuursorgaan van de overheid) een aanvraag voor een besluit indient, krijgt u als zij niet tijdig op uw aanvraag beslissen in het ene geval "van rechtswege" een positief besluit op uw aanvraag en in het andere geval niet.
Gelukkig is er een verrassend hulpmiddel om structuur en overzicht in je dag te brengen: ChatGPT. Met slimme prompts kun je taken prioriteren, zakenreizen plannen en zelfs professionele notulen maken. In dit artikel vind je 10 handige ChatGPT prompts die je kunt inzetten bij het organiseren van jouw takenlijst.
Een actie heeft een startdatum, een einddatum en een verantwoordelijke voor de uitvoering. Daarnaast is er ook een status: open, loopt en gereed.
Voorbeelden van actieplannen
Taken: Marktonderzoek, financiering veiligstellen, lokaal personeel inhuren, een geschikte locatie vinden en een marketingcampagne lanceren . Hulpbronnen: Onderzoeksteam, financiële adviseurs, HR-team en marketingprofessionals. Tijdlijn: 12 maanden met maandelijkse mijlpalen.
Het persoonlijk actieplan is bedoeld om die stappen zo concreet mogelijk te maken en je te focussen met als doel niet meer dan één stap tegelijk te zetten.
Gebruik haakjes rond de getallen (geen punten na het getal, hoor) wanneer u een run-in lijst gebruikt : Ik heb drie items om te bespreken: (1) het eerste item; (2) het tweede item; en (3) het derde item. Gebruik puntkomma's om de items te scheiden, ongeacht of ze worden uitgedrukt als fragmenten of volledige zinnen.
Een Excel-tabel gebruiken om een nieuwe lijst te maken
Klik op het tandwiel-icoon rechtsboven en kies Inhoud van site.Klik op Nieuw, en kies Lijst.Klik op Uit Excel.
Een besluitenlijst is een kort overzicht met een opsomming van behandelpunten en de besluiten die per agendapunt genomen zijn. Ook staat er een overzicht in van wie er aanwezig waren bij de vergadering. Voorheen werden er ook notulen gemaakt. Dit zijn uitgebreide samenvattende weergaven van de vergaderingen.
Onder actiepunten verstaan we dingen die je moet doen om een doel te bereiken. Denk aan een tekst schrijven, een boodschap doen, een planning maken, studeren, iets uitzoeken, vergaderen, et cetera. Actiepunten kunnen op zichzelf staan of zijn onderdeel van een samenhangend geheel.
Kwalitatieve KPI's: Kwalitatieve indicatoren hebben betrekking op niet-numerieke prestaties, zoals klantrecensies en medewerkerstevredenheid. Deze metingen zijn vaak gebaseerd op meningen of interpretaties en zijn niet klip-en-klare objectieve gegevens zoals kwantitatieve indicatoren dat zijn.