Het uurtarief als zzp vrachtwagenchauffeur is gemiddeld 30 euro exclusief BTW. Dit is een aanzienlijk verschil met vrachtwagenchauffeurs in loondienst. Zij verdienen hier gemiddeld 14 euro per uur. Het gemiddelde tarief in de transportsector als vrachtwagenchauffeur in loondienst is 2150 bruto.
De belastingen, het eurovignet en de verzekering 7.000 euro. Telefoonkosten per jaar 4.000 (dat is maar 80 euro per week ongeveer, let op je belgedrag in het buitenland !) Je accountant, kantoorkosten, vergunningkosten en onvoorziene kosten 15.000 euro per jaar.
Grofweg verdien je in in de transportsector in loondienst dus minimaal tussen €1680,- en €3812,28. Dit is nog exclusief een vakantietoeslag van 8% en eventuele extra's, uitbetaling voor overwerk etc. In de praktijk kan een werkgever natuurlijk meer betalen dan in de CAO staat.
Schaal C (voor routinematige werkzaamheden, meestal binnen Nederland) begint op 2.119 euro, schaal D (met iets meer vrijheid om routes te bepalen, ook internationaal) op 2.256 euro en schaal E op 2.366 euro. Die laatste schaal is bedoeld voor chemisch transport.
Startsalaris zonder ervaring ongeveer € 2.000 bruto per maand. Gemiddeld salaris ongeveer € 2.300 bruto per maand. Salaris met meer dan tien jaar ervaring ongeveer € 2.600 bruto per maand.
Vrachtauto voorzien van laad- en loskraan: € 85,00 per uur. Tijdelijk +15% = € 97,75.
Als fulltime chauffeur rijbewijs C verdien je gemiddeld tussen de 2.082 en 2.349 euro bruto per maand. Per jaar is dat 28.795 euro bruto, wanneer je 40 uur per week werkt. Als flexmedewerker verdien je ongeveer 12,79 euro bruto per uur.
De aanschafprijs bij een nieuwe vrachtwagen kopen is normaliter hoog. Reken voor een goede en complete truck toch op prijzen die beginnen bij €100.000,-. Wanneer je toch een nieuwe vrachtwagen wilt kopen, maar het is boven je budget, dan is leasen nog een optie.
Vrachtwagens rijden gemiddeld 13,4 jaar rond. De gemiddelde levensduur van een trekker is 7,4 jaar. Dat de economie weer aantrekt en de vervoerssector weer positiever gestemd is, blijkt onder meer uit de vernieuwing van het wagenpark.
Een vrachtwagenchauffeur rijdt gemiddeld voor 28 euro per uur. Een IG'er of thuiszorgmedewerker rekent een tarief van 29 euro per uur. Journalisten doen het gemiddeld voor 65 euro per uur. Een ICT-consultant kost per uur 75 euro.
Startsalaris zonder ervaring ongeveer € 2.300 bruto per maand. Gemiddeld salaris ongeveer € 2.650 bruto per maand. Salaris met meer dan tien jaar ervaring ongeveer € 3.000 bruto per maand.
Zo kan de nachttoeslag voor ééndaagse nachtritten oplopen tot € 21,28 per nacht. Dit was voor iedereen gelijk. Intussen is dit veranderd in een vergoeding van 19% van het uurloon. Dat houdt in dat er nu verschillen kunnen optreden per chauffeur.
En een volle tank diesel van 500 á 1.000 liter kost een vervoerder toch al gauw 750 tot 1250 euro per vrachtwagen. Daar komen soms nog extra reparatiekosten bij wanneer er een gat in de brandstoftank wordt geboord om zo de diesel uit de tank te zuigen en schoonmaakkosten van de diesel die op de grond is gelekt.
Natuurlijk wilt u dan weten wat een (nieuwe) DAF Truck kost. De prijzen verschillen per model en opties voor extra comfort, styling en multimedia. De prijzen voor een nieuwe DAF truck beginnen vanaf €60.000. Graag nemen wij u mee in alle mogelijkheden.
Wat verdient een Vrachtwagenchauffeur? Het bruto salaris van een Vrachtwagenchauffeur ligt volgens de CAO beroepsgoederenvervoer 2021/2022 tussen de €1966 en €3015 bruto per maand.
Het gemiddelde uurtarief van zzp'ers ligt tussen de 45 en 60 euro per uur, exclusief btw. Dit is het gemiddelde van alle zelfstandigen dus van de zzp'ers met lage tarieven en de zelfstandigen die een hoger tarief in rekening brengen.
Het gemiddelde salaris voor a internationaal chauffeur (m/v) is € 3.153 per maand in Nederland.
De Eurovergunning vraagt u aan via het NIWO-ondernemersloket. U logt in met eHerkenning op niveau 3 (EH3) of hoger. Daarmee identificeert u zich als gemachtigde van de onderneming. Vul daarna het webformulier in en upload de stukken.
Zzp vrachtwagenchauffeur
Er is sprake van 'eigen vervoer', het gaat niet om vervoer voor een derde partij. Bijvoorbeeld, een bouwonderneming vraagt je om goederen te vervoeren naar haar eigen bouwplaatsen. Er is sprake van uitzendwerk of collegiale inleen via een andere transportonderneming.