Geldautomaat. Heb je 3 keer een verkeerde pincode ingetoetst met je
Voer je opnieuw een verkeerde pincode in, dan wordt je betaalpas geblokkeerd. Heb je 3 keer een verkeerde pincode ingetoetst en is je betaalpas nu geblokkeerd? Je kunt je betaalpas zelf weer deblokkeren en een nieuwe pincode aanvragen als je kunt inloggen zonder Rabo Scanner en je browser of toestel hebt geregistreerd.
'Betaalpas is actief' verandert nu naar 'Betaalpas is geblokkeerd'. De blokkade gaat direct in en duurt zo lang als je wilt.
Via je zelfstandig adviseur
Als je drie keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst, kun je de betaalpas ook via je zelfstandig adviseur laten deblokkeren. Het is niet mogelijk om via je zelfstandig adviseur de betaalpas te laten deblokkeren als deze kwijt of gestolen is.
Let op! Gebruik de pas 24 uur na de blokkade, anders gaat de periode van 24 uur blokkade opnieuw in.
Bent u uw pincode kwijt of vergeten, of werd uw kaart geblokkeerd nadat u drie keer na elkaar de verkeerde code hebt ingegeven? Dan kan u enkel een nieuwe pincode krijgen bij uw gemeentebestuur.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Dan heb je drie keer een verkeerde pincode ingevoerd. De chip op de pas wordt dan geblokkeerd. Gelukkig kan je deze blokkade vaak zelf oplossen.
Als u drie keer de verkeerde pincode invoert, wordt uw kaart tijdelijk geblokkeerd voor 24 uur . Na deze tijd wordt deze automatisch weer actief en bruikbaar. Banken kunnen uw ATM-kaart blokkeren om veiligheidsredenen om datalekken te voorkomen.
Ga naar een geldautomaat van Geldmaat om je betaalpas te deblokkeren. Dit kan ook bij de meeste andere geldautomaten in Nederland en Europa, en bij steeds meer geldautomaten buiten Europa. Kies 'Saldo opvragen' om je betaalpas te deblokkeren. Deblokkeren kan ook door geld op te nemen met je betaalpas.
Met de wachttijd van 4 uur heb je meer tijd om te controleren of het verhaal klopt. Hierdoor maken we het fraudeurs moeilijker om geld van je betaalrekening af te halen. Vertrouw je het niet of heb je het idee dat er iets niet klopt? Neem dan direct contact met onze alarmlijn 088 - 722 66 00.
Bel met één van onze medewerkers
Als je met ons belt via de Rabo App, weten we gelijk wie je bent en kunnen we je veilig en snel helpen. we je sneller kunnen helpen en gelijk weten wie je bent als je met ons belt via de Rabo app. Op dit moment zijn we gesloten. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8:30 - 17:00.
Ja. Ook als je pas geblokkeerd is kun je gewoon blijven betalen met Google Pay en Apple Pay.
De provider bepaalt de pincode of puk code. Ben je de code vergeten, dan is het verstandig te controleren of je de begeleidende brief van de provider nog hebt. Daarin staat vaak de pin- of puk code vermeld. Vaak biedt de brief de oplossing voor een vergeten pincode.
Heb je drie keer de verkeerde pincode ingetoetst op de e.dentifier?Dan is de chip op je betaalpas geblokkeerd.
Indien je 3x na elkaar de foutieve PIN code ingeeft van de identiteitskaart, dan is deze geblokkeerd, je kan deze terug heractiveren door middel van de PUK code. Heb je het document nog met de codes is er geen enkel probleem, kom met je identiteitskaart en de codes naar de dienst burgerzaken.
Als je drie keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, wordt er automatisch een blokkade op de simkaart geplaatst. Deze kan worden opgeheven door het invoeren van de pukcode. De pukcode is bij je simkaart meegeleverd. Bewaar deze goed!
Als u tot drie keer toe de verkeerde pincode hebt ingevuld, vraagt uw toestel om een pukcode. Deze wordt altijd standaard samen met de pincode en een simkaart toegestuurd.
Rekening geblokkeerd door justitie
In dit geval moet de bank de rekening blokkeren en mogen er geen transacties meer plaatsvinden. De duur van de blokkade hangt af van het onderzoek en kan variëren van enkele weken tot enkele maanden.
Verkeerde pincode
Dat kan gebeuren. We blokkeren je creditcard als je 3 keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst. Je kunt deze blokkering zelf weer van je creditcard afhalen.
Wat te doen als ik te vaak een verkeerde pincode heb ingetoetst en mijn pas geblokkeerd is? Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt de blokkade automatisch weer opgeheven.
Blokkeer en vervang je betaalpas en/of creditcard zelf via de Rabo App of bel met de Alarmlijn op +31 88 722 66 00 (24 uur per dag, 7 dagen per week, gebruikelijke belkosten). Een vervangende betaalpas of creditcard wordt verstuurd naar je thuisadres. Gebruik je Apple Pay of Google Pay op je telefoon of smartwatch?
U kunt geen geld meer pinnen, geen betalingen doen en geen geld op uw rekening ontvangen. Staat er nog geld op uw rekening? Dan kunt u uw bank vragen het bedrag over te maken naar een ander rekeningnummer, bijvoorbeeld van een familielid.