In een Plan van Aanpak geef je concreet aan wat je gaat onderzoeken en met welke methodes. Dit is de basis voor je scriptie, stageverslag of project. Het wordt ook wel onderzoeksvoorstel genoemd.
Inleiding Schrijf bij het hoofdstuk 'Inleiding' in het kort iets over het project: de opdracht (wat wil de klant dat je voor hem doet, en waarom wil de klant dat je dit doet) en over de aanpak van de groep.
Zo worden in het projectplan afspraken gemaakt tussen de opdrachtgever en de projectleider. De afspraken gaan onder andere over welke feiten, situaties en bovenliggende organisatiedoelen de opdracht te maken heeft (achtergrond), de ongewenste situatie (probleem) en welke uiteindelijk opgelost moet gaan worden (doel).
De projectleider besluit of hij de opdracht gaat aannemen om het project te leiden. Daarna schrijft de projectleider, vaak in samenwerking met andere teamleden, het projectplan. 'Plan van Aanpak' is een andere term voor projectplan. In de praktijk zie je veel verschillende indelingen van projectplannen.
Een plan van aanpak is een verplicht onderdeel van de Wet verbetering poortwachter. Dus ja, deze is verplicht. Als er niet tijdig een plan van aanpak en eventueel een bijstelling is opgesteld kan dit resulteren in een loonsanctie bij de WIA-aanvraag.
Uw werkgever maakt samen met u een Plan van aanpak. Dit doet u uiterlijk 2 weken nadat de bedrijfsarts de Probleemanalyse heeft opgesteld. In het Plan van aanpak staat hoe u zo snel en verantwoord mogelijk weer aan het werk kunt.
Het resultaat van de veiligheidsanalyse is hierbij leidend. In deze fase is stevige procesmatige ondersteuning van cruciaal belang. Het plan van aanpak beschrijft de huidige veiligheidssituatie, de problemen, de doelstellingen, maatregelen en activiteiten. Het concretiseren van de doelen is noodzakelijk.
Het procesplan beschrijft alle fasen en werkzaamheden en is in dat opzicht vrij uitvoerig. Sommige werkzaamheden hoeven echter slechts eenmalig te worden uitgevoerd (in de pilot) of kunnen – naarmate meer stadsdelen volgen – minder uitvoerig aan bod komen.
Veel bedrijven maken geen duidelijk plan voor het invoeren van al hun maatregelen. Ze voeren losse maatregelen in, terwijl een bepaalde maatregel in combinatie met andere oplossingen misschien veel beter werkt. Het is eenvoudiger en effectiever om met een goed stappenplan aan de slag te gaan.
Wanneer verplicht bedrijfsarts tot werken? Dat de bedrijfsarts verplicht tot werken komt nooit voor. Deze persoon heeft namelijk een adviserende rol. Hij of zij zal aan u als werkgever daarom aangeven of de werknemer wel of niet in staat is om te werken volgens de beoordeling.
Je loon wordt – zolang je in dienst bent – doorbetaald door je werkgever. De ziektewet duurt maximaal 104 weken. Dit wil zeggen dat je twee jaar 'de tijd' hebt om beter te worden en te re-integreren op het werk.
De meeste mensen beginnen na een burn-out eerst voorzichtig met het opbouwen van uren. Denk bijvoorbeeld in in het begin aan twee dagen per week twee uur werken. Meestal worden de uren per twee tot drie weken uitgebreid.
Als er geen kansen zijn gemist, dan zal het te laat opstellen van het Plan van Aanpak doorgaans geen groot probleem vormen. Zijn wel kansen gemist die aan u als werknemer te wijten zijn? Dan kan de werkgever aan u een sanctie opleggen. Het UWV op zijn beurt kan een loonsanctie aan uw werkgever opleggen.
Bent u het niet eens met het Plan van aanpak en komt u er niet uit met uw casemanager? Dan kunt u een deskundigenoordeel aanvragen bij UWV. Dan geeft UWV een onafhankelijk oordeel over de re-integratie.
U hoeft alleen een ziekmelding bij UWV te doen als uw werknemer na 42 weken nog niet volledig aan het werk is: de 42e-weeksmelding. Verder blijft u samen werken aan de re-integratie. Alle documenten waarin u de re-integratieafspraken vastlegt, bewaart u. Uw werknemer krijgt van alles een kopie.
P6-Methode omvat de volgende zes stappen: • opstarten van het project (Stap 1); • inrichten van het project (Stap 2); • maken van het Plan van Aanpak (Stap 3); • uitvoeren van het project (Stap 4); • opleveren van het projectresultaat (Stap 5); • afsluiten van het project (Stap 6).
Projectmanagement is niet moeilijk als je weet waar je op moet letten. Iedereen kan de basisvaardigheden leren voor het managen van een project. Dan gaat het om het maken van een plan en planning, de scope definiëren, het rapporteren over voortgang en financiën, risico's en maatregelen definiëren et cetera.