Wat is een slogan eigenlijk? Het is een korte, pakkende zin of frase die vaak wordt gebruikt in marketing- en reclamecampagnes. Het bevat de kernwaarden, missie of unieke eigenschappen van een merk of product en heeft als doel de aandacht van het publiek te trekken en een blijvende associatie te creëren.
Een slogan is een gekozen set woorden dat mensen aanspreekt en dient als visitekaartje van een organisatie of bedrijf. Synoniemen voor slogan zijn onder andere kernspreuk, reclameleus en korte, pakkende zin.
Ik vind het geweldig.Gewoon doen.Vers eten . Deze herkenbare zinnen hebben één ding gemeen: het zijn allemaal voorbeelden van geweldige merkslogans en taglines. Deze slogans zijn slechts het topje van de ijsberg van wat je te wachten staat als je verder leest.
Wij geven invulling aan ons motto 'Steeds verrassend, altijd voordelig' door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.
ReclameReview: HEMA gelooft in duurzaam, niet in duur. Natuurlijk blijft het altijd “Echt HEMA”, want die slogan zit in ons nationale onderbewustzijn gebakken. Maar toch werd het tijd voor een nieuwe manier van communiceren. Deze commercial is de eerste van de nieuwe campagne.
De nieuwe AH campagne
Je hebt het waarschijnlijk wel voorbij zien of horen komen: “Dat is het lekkere van Albert Heijn”. De nieuwe slogan van de supermarktketen. Bijbehorend aan deze slogan is in de campagne gebruik gemaakt van gezonde en betaalbare producten als groente en fruit.
Action Nederland: Kleine prijzen, grote glimlach.
Samsung: Doe wat je niet kunt . De motiverende slogan van Samsung, "Doe wat je niet kunt", combineert innovatie met empowerment.
Dit onderstreept het feit dat minstens 4,5 miljard mensen – meer dan de helft van de wereldbevolking – in 2021 niet volledig werden gedekt door essentiële gezondheidsdiensten. Om dit soort uitdagingen aan te pakken, is het thema voor Wereldgezondheidsdag 2024 ' Mijn gezondheid, mijn recht '.
Ons motto: van dichtbij als het kan, van verder weg als het moet. Zo zorgen de Nederlandse boeren en telers élke dag voor lekker, vers en smaakvol eten op onze eettafel én produceren dit in balans met mens, dier en milieu.
De slagzin i'm lovin' it wordt gebruikt in een internationale reclamecampagne van McDonald's, voornamelijk gericht op personen in de leeftijdsgroep 15–24. De campagne werd bedacht door Heye & Partner uit Unterhaching in Duitsland.
De slogan van Apple is " Denk anders "
Slogans zijn korte, pakkende zinnen die de essentie van een marketingcampagne of productaanbod vastleggen . Ze zijn dynamisch en vaak tijdelijk, en evolueren om specifieke initiatieven te promoten en veranderende merkstrategieën te weerspiegelen.
Een slogan is een vooral korte en pakkende tekst waarmee je duidelijk jouw gedachte achter je organisatie aan de buitenwereld kenbaar maakt. Bekende voorbeelden zijn “Just Do It” van Nike of “I'm Lovin' it” van McDonalds. Het zijn korte zinnen die bij mensen blijven plakken.
6. Google. 'Don't be evil' is de inmiddels klassieke leus waarmee Google groot is geworden. De spreuk duidt onder meer op de oorspronkelijke missie van de zoekmachinegigant om transparant te zijn in het weergeven van organische (SEO) en gekochte (SEA) zoekresultaten.
De slogan van Chanel " The Ultimate in Luxury " weerspiegelt de reputatie van het bedrijf voor het produceren van high-end mode- en schoonheidsproducten die zowel tijdloos als elegant zijn. De slogan benadrukt de toewijding van het merk aan kwaliteit en vakmanschap, en benadrukt zijn positie als leider in de luxe mode-industrie.
De slogan van Louis Vuitton
" Reis met stijl "
“Let's Go! is een enthousiaste uitnodiging aan onze klanten om elektronica en de mogelijkheden die het biedt samen te ontdekken. De oproep Let's Go! staat voor de kracht die ontstaat als je dingen samen aanpakt, als je durft en als je het gewoon doet.
Amazon's slogan, “Work Hard, Have Fun, Make History,” resonates with its employees and shapes the brand's public image.
Samen maken we Lidl
Dat is ons motto. Met z'n allen gaan we elke dag voor het beste resultaat. Zo zijn we groot geworden. Inmiddels staat de teller in Nederland al op ruim 440 filialen en we groeien nog steeds.
Zeeman is een Nederlandse winkelketen die opgericht is door Jan Zeeman in 1967. De duurzaamheid slogan van Zeeman is “Zuinig op mens, milieu en maatschappij.” Hoe past Zeeman deze missie toe op zijn kledingproductie?
Alles om je mooi te voelen.Van binnen en van buiten.