Wat moet u doen als een pakket bij DHL wordt gestolen?

Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen. De eventuele financiële compensatie af van het gewicht van je zending en of je een verzekering hebt afgesloten voor je zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wat moet je doen als je pakket is gestolen?

Neem contact op met de bezorger

De bezorger is bijvoorbeeld PostNL of DHL. Zij kijken of ze het pakketje kunnen vinden. Lukt dat niet, dan verwijzen ze door of terug naar de webwinkel. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrieven postbezorging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat moet u doen als een pakket bij DHL wordt gestolen?

Zending beschadigd of verloren

Neem binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan wat er is gebeurd. Na onderzoek laten wij u weten of u een claim kunt indienen. U kunt uw claim eenvoudig online indienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kun je DHL aansprakelijk stellen?

Neem zo snel mogelijk contact op met de verzender, bijvoorbeeld de webshop waar de bestelling vandaan komt. De verzender kan de schade bij DHL claimen. En mogelijk kan de verzender je voorzien van een passende oplossing, zoals een vervangende zending sturen of het teruggeven van het aankoopbedrag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wie is aansprakelijk als een pakket zoek raakt?

De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Flink frustrerend: DHL-pakketjes die 'kwijt' zijn

30 gerelateerde vragen gevonden

Wie betaalt als een pakket wordt gestolen?

Als het gestolen USPS-pakket verzekerd was, krijgt u direct een terugbetaling van de koerier . Als het niet verzekerd was, moet u contact opnemen met de verkoper voor een terugbetaling of vervanging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat gebeurt er als DHL je pakketje kwijt raakt?

Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen. De eventuele financiële compensatie af van het gewicht van je zending en of je een verzekering hebt afgesloten voor je zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wie is aansprakelijk bij verlies van een pakket?

Hebben je buren niets getekend en is je pakket kwijt? Dan is de verkoper verantwoordelijk. Heb je bij je bestelling aangegeven dat je pakketje bij de buren mag worden bezorgd en is je pakket kwijt? Ook dan geldt of er wel of niet is getekend voor ontvangst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Hoelang duurt een onderzoek bij DHL?

Zij geven aan dat het onderzoek bij DHL 4-5 werkdagen kan duren, en dat er dan pas verdere stappen ondernomen kunnen worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gathering.tweakers.net

Is een DHL pakket verzekerd?

Dit biedt je een extra zekerheid: DHL Express behandelt jouw zendingen altijd met de grootste zorg, maar mocht er door omstandigheden toch iets fout gaan dan krijg je dankzij DHL Shipment Insurance de kostprijs vergoed om de schade te herstellen of om het product te vervangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Is DHL aansprakelijk voor verloren pakketten?

DHL Express verzendverzekering omvat dekking in het geval van verlies of schade tijdens het transport . Het is gescheiden van onze standaard aansprakelijkheid, die slechts een deel van de waarde van uw zending dekt in het geval van direct verlies of schade tijdens het transport, zonder extra kosten voor u.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat moet je doen als je DHL pakket niet is bezorgd?

Zending staat langere tijd stil of lijkt vermist

In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Maar wat als het pakket al is overgedragen aan DHL? – Ook dan adviseren we je contact op te nemen met de verzender. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat moet ik doen als mijn pakket niet door DHL wordt bezorgd?

Mocht uw zending niet binnen 10 dagen na de verwachte levertijd zijn aangekomen, neem dan contact op met uw handelaar of online shop . De handelaar of online shop kan als onze contractpartner een onderzoek starten naar verloren items.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat te doen bij een gestolen pakket?

Je kan enkel een klacht indienen bij bpost als afzender van het pakje, niet als ontvanger. Gelukkig hebben de meeste afzenders vaste afspreken voor verloren en beschadigde pakjes. Ben jij de ontvanger, neem dan contact op met de afzender om samen te kijken wat de beste oplossing is voor je bestelling (bv.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Wat doen dieven met gestolen pakketten?

Wat doen dieven met gestolen pakketten? Veel dieven stelen omdat ze gewoon de kans hebben. Ze zien een pakket een paar dagen liggen en denken dat het makkelijk te stelen is. Ze kunnen je pakket houden, het verkopen in een pandjeshuis of Craigslist, of het zelfs opnieuw cadeau doen .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is DHL verantwoordelijk?

DHL is verantwoordelijk tot het moment dat het pakket is afgeleverd. Wanneer een bezorger je bestelling op de afgesproken plek achterlaat, registreert hij dit en zie je dit terug in track en trace. Je ontvangt hierover ook bericht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Hoe dien je een claim in bij DHL?

Zending beschadigd of verloren

Is jouw zending beschadigd afgeleverd, of niet afgeleverd bij de ontvanger? Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze klantenservice. Wij onderzoeken dan wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je een claim kunt indienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Hoe kan ik een terugbetaling aanvragen bij DHL?

De klant moet DHL binnen 14 kalenderdagen na de verzenddatum schriftelijk of telefonisch op de hoogte stellen van een klacht over te late levering. Vermeld daarbij het rekeningnummer (indien van toepassing), het vrachtbriefnummer, de verzenddatum en de volledige informatie over de ontvanger bij DHL.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat moet je doen als je pakketje niet is aangekomen?

Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wat als je pakket kwijt is bij DHL?

Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wie betaalt de kosten van vermiste pakketten?

Uw artikel is bezorgd door een koerier

Als u hiermee akkoord bent gegaan, is het niet de verantwoordelijkheid van de verkoper als uw bestelling zoekraakt. Als uw artikel niet op de afgesproken locatie is afgeleverd, is het de wettelijke verantwoordelijkheid van de verkoper om het probleem op te lossen .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is aansprakelijk als een pakket verloren gaat?

Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten

Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is een pakket verzekerd bij DHL?

Een pakket verzekerd versturen met de verzekering van DHL.

DHL-pakketten kun je eenvoudig verzekerd versturen via MyParcel om extra zekerheid te krijgen over de zending. Hiermee verstuur je veilig en eenvoudig al je pakketten met een inhoud van hoge waarde. Zonder zorgen over verlies of schade.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op myparcel.nl

Wat te doen bij een vermist pakket?

Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt.De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Kan ik DHL aanklagen voor een verloren pakket?

U kunt de items ook als gestolen opgeven als het bedrijf ze naar uw gebied heeft getraceerd, maar ze niet zijn afgeleverd. U kunt ook overwegen om DHL aan te klagen voor het niet leveren. U kunt maximaal $ 15.000 aanklagen bij de rechtbank voor kleine vorderingen in uw staat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Populaire vragen

Volgende artikel  
Wat is een gezond ijsje?