Houd eerst de powerknop tien seconden lang ingedrukt. Als het systeem niet helemaal is vastgelopen, is de kans groot dat het toestel gewoon opnieuw opstart. Lost dat de problemen niet op, dan moet je een harde reset uitvoeren. Hiervoor houd je de power-, home- en volume omlaag-knoppen tien seconden lang ingedrukt.
1 Verbind je smartphone met een computer door middel van een USB-kabel. 2 Eenmaal uitgeschakeld en verbonden, houd je tegelijkertijd de knoppen Volume omhoog en Aan/Uit (of Bixby-knop), ingedrukt.3 Wanneer het apparaat trilt en het Samsung-logo verschijnt, laat je de knoppen los. Het toestel zal nu opnieuw opstarten.
Houd de Power-, Home- en Volume Up-knoppen een paar seconden ingedrukt . Blijf ze ingedrukt houden nadat het Samsung Galaxy S7-logo verschijnt.
De eerste optie is het opladen van je telefoon, zodat je zeker weet dat de batterij vol is. De tweede optie is het resetten van je telefoon. Met een harde reset dwing je je toestel om zichzelf opnieuw op te starten. De derde optie is het herstellen van de fabrieksinstellingen.
Dwing de telefoon te herstarten. Om dit te doen, houd je de knop Volume omlaag en Aan/Uit 7 tot 10 seconden ingedrukt om een geforceerde herstart of een zachte reset uit te voeren. Op smartphones zonder een speciale aan/uit-knop houd je de toets Volume omlaag en de Zij-knop 7 tot 10 seconden ingedrukt.
Het kan zijn dat uw telefoon niet reageert vanwege een systeemcrash, een vastgelopen app of een leeg geheugen . Probeer het apparaat geforceerd opnieuw op te starten of op te laden als de batterij leeg is.
Je telefoon opnieuw opstarten
Als uw telefoon is vastgelopen met het scherm ingeschakeld, houdt u de aan/uit-knop ongeveer dertig seconden ingedrukt om het opnieuw op te starten.
Druk tegelijkertijd op Ctrl + Alt + Delete en selecteer Taakbeheer. Als u Taakbeheer door het zwarte scherm niet kunt openen, volg dan de bovenstaande stappen om in de Veilige modus op te starten. Ga in Taakbeheer naar Opstarten en schakel elk item uit. Start uw computer opnieuw op en controleer of alles normaal werkt.
Forceer een herstart.
Er zijn twee manieren om een herstart op uw apparaat te forceren: Houd de aan/uit-knop (of zijknop) en de volume-omlaagknop 20 seconden ingedrukt. Bij apparaten met verwijderbare batterijen verwijdert u de batterij 60 seconden en plaatst u deze vervolgens terug.
Om recentere toestellen (inclusief Galaxy Z Flip4, Galaxy Z Fold4 & de S22 serie) opnieuw op te starten als je telefoon vastloopt, kun je de volume omlaag-knop en de aan/uit knop tegelijkertijd minstens 7 seconden ingedrukt houden tot het Samsung logo verschijnt.
De meest voorkomende redenen waarom een apparaat niet oplaadt, zijn: defecte kabel, oplader, stopcontact of adapter . Vuil of gruis in de oplaadpoort. Apps van derden die het opladen onderbreken.
Recente toestellen
Om de telefoon opnieuw op te starten bestaat er een knoppen combinatie die je kunt indrukken. Deze voer je uit door twee knoppen tegelijkertijd ingedrukt te houden, tot je toestel opnieuw opstart. Dit zijn: de aan/uit knop en volume omlaag(-) knop. Hieronder kun je zien waar deze knoppen zitten.
Pixelbloedingen worden meestal veroorzaakt door een botsing met de rand van het apparaat, waardoor rijen of kolommen met pixels zwarte of vreemd gekleurde lijnen weergeven.
Laad de telefoon minimaal 30 minuten op. Houd de aan/uit-knop enkele seconden ingedrukt. Tik op het scherm op Opnieuw opstarten. of houd de aan/uit-knop ongeveer 30 seconden ingedrukt totdat de telefoon opnieuw wordt opgestart.
Als je toestel geen startknop of een aparte aan/uit-knop heeft (bijvoorbeeld, Note10, Note20, s20, s21 Fold, Z Flip), druk dan tegelijkertijd op de knoppen Volume Omhoog en Zijkant totdat je toestel trilt en het Samsung-logo verschijnt.Je kan dan de knoppen loslaten.
Start je telefoon opnieuw op
Als uw telefoon vastloopt met het scherm aan, houdt u de aan/uit-knop ongeveer 30 seconden ingedrukt om hem opnieuw op te starten.
Telefoons kunnen onverwachts uitschakelen, zelfs met een volle batterij, vanwege problemen zoals een slechtere batterijgezondheid, softwarestoringen of systeemfouten . Het is belangrijk om de werkelijke capaciteit van de batterij te controleren (niet alleen het laadniveau) en te overwegen de batterij opnieuw te kalibreren of te vervangen als deze ouder is.
Als je telefoon zichzelf steeds opnieuw opstart, dan is de kans groot dat er een bug in zit. Dat is een foutje in de software van je telefoon. Soms loopt je telefoon eerst vast, waarna deze uit zichzelf gaat resetten. Je kunt in dit geval het best jouw telefoon laten repareren door een expert.