Wat kost het? Mijn tarief als 'externe vervoersmanager' is € 250,- exclusief btw, per maand. Voor dit bedrag breng ik mijn vakbekwaamheid in jouw onderneming met maximaal 2 bestelwagens of vrachtwagens. Heb je 3 of meer voertuigen dan is mijn tarief op aanvraag.
Hoe word je een vervoersmanager? Een vervoersmanager is persoon die in het bezit is van een vakdiploma en hiervoor een getuigschrift heeft. Dit vakdiploma kan via het CBR aangevraagd worden. De cursussen kunnen via diverse aanbieders gevolgd worden.
Een niwo vergunning kunt u niet (ver)huren, een vergunning is gebonden aan een bepaalde onderneming en mag niet door derden worden gebruikt.
De Eurovergunning vraagt u aan via het NIWO-ondernemersloket. U logt in met eHerkenning op niveau 3 (EH3) of hoger. Daarmee identificeert u zich als gemachtigde van de onderneming. Vul daarna het webformulier in en upload de stukken.
Vrachtauto voorzien van laad- en loskraan: € 85,00 per uur. Tijdelijk +15% = € 97,75. Wachttijd code 3 € 85,00 per uur.
Eigen vervoer heeft geen inschrijvingsplicht en valt niet onder de Transportwet. Het staat dus een onderneming vrij om in geval van eigen vervoer een ZZP'er in te huren als chauffeur. Om als ZZP koerier te mogen functioneren met een eigen auto zijn er een aantal beperkingen.
De NIWO is wettelijk gezien verplicht binnen 8 weken op uw complete aanvraag te beslissen. Deze termijn begint zodra alle gegevens voor de beoordeling van de aanvraag zijn ontvangen en het verschuldigde bedrag op de bankrekening van de NIWO staat.
Een niwo vergunning kunt u niet (ver)huren, een vergunning is gebonden aan een bepaalde onderneming en mag niet door derden worden gebruikt.
Een Transport Medewerker in Nederland verdient gemiddeld € 2.355 bruto per maand. Salarissen variëren van € 2.005 (laag) tot € 2.710 (hoog). Op deze pagina vind je een gedetailleerd overzicht van de gemiddelde brutolonen per stad, opleidingsniveau, provincie, carrièreniveau, bedrijf en dienstverband.
Om de vervoersvergunning te kunnen aanvragen, moet minstens één natuurlijk persoon de vervoerswerkzaamheden in de onderneming daadwerkelijk en permanent leiden. Deze vervoersmanager moet dan ook het attest 'vakbekwaamheid nationaal en internationaal vervoer' voorleggen bij de aanvraag van de vergunning.
Ik zou je adviseren om voor je eigen rijder niwo papieren een opleiding voor te volgen. De cursus is behoorlijk pittig. Hoewel er ook schriftelijke/thuis cursussen zijn is het toch beter om een klassikale cursus te volgen.
De kosten voor de niwo opleiding bedragen ongeveer 1.000 euro voor ene zelfstudiepakket. Voor een klassikale cursus voor de niwo opleiding zijn de kosten ongeveer 3.000 euro. De examens van de niwo opleiding kosten ongeveer 700 euro.
Controleer eerst of u een VOG NP en/of RP moet aanvragen. De screeningsautoriteit Justis van het ministerie van Justitie en Veiligheid geeft deze verklaringen af. De NIWO accepteert alleen VOG's die zijn afgegeven met het juiste screeningsprofiel. De NIWO accepteert alleen VOG's die maximaal twee maanden oud zijn.
EIGEN RIJDER VERDIENT GEMIDDELD € 47.500
Op basis van dat onderzoek wordt gesteld dat het jaarsalaris van eigen rijders 11,9 procent lager zou liggen dan wat zij als een chauffeur in loondienst zouden hebben verdiend. “In de beleving van de eigen rijder is het financieel resultaat een stuk positiever”, stelt NIWO.
Het gemiddelde uurtarief van zzp'ers ligt tussen de 45 en 60 euro per uur, exclusief btw. Dit is het gemiddelde van alle zelfstandigen dus van de zzp'ers met lage tarieven en de zelfstandigen die een hoger tarief in rekening brengen.
Het uurtarief als zzp vrachtwagenchauffeur is gemiddeld 30 euro exclusief BTW. Dit is een aanzienlijk verschil met vrachtwagenchauffeurs in loondienst. Zij verdienen hier gemiddeld 14 euro per uur. Het gemiddelde tarief in de transportsector als vrachtwagenchauffeur in loondienst is 2150 bruto.
1,07 euro per kilometer.
En een volle tank diesel van 500 á 1.000 liter kost een vervoerder toch al gauw 750 tot 1250 euro per vrachtwagen. Daar komen soms nog extra reparatiekosten bij wanneer er een gat in de brandstoftank wordt geboord om zo de diesel uit de tank te zuigen en schoonmaakkosten van de diesel die op de grond is gelekt.
Nummer 1: DAF
Met kop en schouders de winnaar is, van origine van Nederlandse bodem, het merk DAF. In 2019 koos maar liefst 42% van de wegtransport klanten van Beequip voor een DAF vrachtwagen leasen, in 2020 zitten we tot nu toe op 40%.
U betaalt geen kosten.
Om uw vakbekwaamheidsdiploma (NIWO diploma) te halen moet u binnen 5 jaar slagen voor zes examens. Zodra u bent geslaagd kunt u uw EURO vergunning aanvragen en aan de slag als transport ondernemer of zzp'er. Wilt u meer weten over het examen?