Wat kun je doen als je het kassabonnetje kwijt bent?

Bijvoorbeeld door:
  1. Een bankafschrift. Als je met pin of internetbankieren hebt betaald.
  2. Een scan of foto van je aankoopbewijs. Ook handig voor je administratie.
  3. Het kassasysteem van de winkel. Hierin worden aankopen teruggezocht. Vaak doen winkels hier niet moeilijk over.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Is een kassabon verplicht?

Als ondernemer ben je verplicht een kassabon mee te geven aan klanten als zij dit wensen. Ook bij een pinbetaling moet je een pinbon kunnen verstrekken als de klant daarom vraagt. Maar steeds vaker wordt er een belangrijk milieuprobleem aangestipt omtrend papieren pin- en kassabonnen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ccv.eu

Wat als je de bon kwijt bent?

Het product is niet goed

In dat geval kan de verkoper u niet wegsturen als u de bon niet meer hebt. Wel kan hij u vragen om op een andere manier te bewijzen dat u dit product gekocht hebt bij deze winkel. Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat is een geldig aankoopbewijs?

Wanneer je in een winkel iets koopt, krijg je een kassabon van de verkoper. Dit is ook een betalingsbewijs, aankoopbewijs èn garantiebewijs die van pas kan komen in het geval dat je het artikel wilt ruilen, terugbrengen of voor belastingdienst. Een belangrijk document dus!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op factuur.tips

Heb je garantie zonder factuur?

Er moet wel sprake zijn van recht op garantie

Dat is evenmin het geval als de klant een factuur of een kassabon heeft. Hier kan je dus perfect eisen dat de klant minstens de factuur of kassabon kan voorleggen en weigeren om zelf het nodige te doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vergelijk-factuurprogramma.nl

NS-Business Card - Wat moet ik doen als ik mijn NS-Business Card kwijt ben?

39 gerelateerde vragen gevonden

Wat zijn je rechten als consument?

U heeft bepaalde rechten en plichten als u iets koopt. Zo heeft u recht op een onbeschadigd product.
...
Koopprijs niet of te laat betalen
  • u alsnog de koopprijs betaalt;
  • u de kosten vergoedt die de verkoper heeft moeten maken (incassokosten);
  • u de wettelijke rente over de koopprijs vergoedt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Is bankafschrift voldoende voor garantie?

Een kassabon is niet altijd nodig. Je moet wel bewijzen dat je het product in de betreffende winkel hebt gekocht. Dat kan bijvoorbeeld ook door een bankafschrift. Of met een verklaring van een winkelmedewerker.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat staat er allemaal op een kassabon?

Wanneer is een bon goed volgens de Belastingdienst?
  • Datum.
  • Naam, adres, woonplaats van de leverancier- let op – dit hoort een fysiek adres te zijn.
  • Idem voor de ontvanger naw gegevens.
  • Btw nummer leverancier.
  • Kvk nummer leverancier.
  • Uniek volgnummer.
  • Omschrijving en aantal goederen en diensten.
  • Bedrag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op oceanfinance.nl

Hoe bewijs je dat je betaald hebt?

Een betalingsbewijs is een bewijs dat een debiteur voor een bepaald product of dienst heeft betaald. Betalingsbewijzen komen in de meest uiteenlopende vormen voor. Het hoeft daarbij niet altijd om een ondertekend document te gaan. Ook een bankafschrift en een kassabon zijn namelijk voorbeelden van betalingsbewijzen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mkbrecht.nl

Kan ik ruilen zonder bon bij Action?

Kan ik mijn geld terug krijgen zonder aankoopbewijs? Nee, als je een artikel terugbrengt en je geld terug wilt, dien je in het bezit zijn van de kassabon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op action.com

Kan je bij Primark ruilen zonder bon?

Een artikel kan alleen worden geruild of geretourneerd binnen 28 dagen na de aankoop, in een verkoopbare staat met aangehechte prijskaartjes en in combinatie met de kassabon. De uiterste retourdatum staat op de kassabon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.primark.com

Kun je bij Zara ruilen zonder bon?

Winkels en bedrijf

Om een aankoop in een van onze winkels te kunnen ruilen of retourneren, is het noodzakelijk dat je de originele kassabon op papier laat zien . Je kunt hem ook laten zien via je ZARA QR (alleen beschikbaar voor retouren).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zara.com

Is een factuur een bon?

De makkelijkste vuistregel is dat een factuur een ander betaalmoment kent, en een bon heeft betaling en aankoop op dezelfde datum. Een bon is bijvoorbeeld voor iets wat je in de winkel hebt gekocht en ook meteen hebt gepind. Het moment dat je het product koopt en betaald zijn gelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op karenadministratie.nl

Waar vind ik het Bonnummer op een kassabon?

29-jun. -2021•Kennisbank

Iedere kassa heeft zijn eigen unieke nummer. Het nummer achter de schuine streep is het unieke bonnummer. Een bon die wordt afgerekend krijgt het tot dan toe hoogste gebruikte nummer + 1.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.reeleezee.nl

Wat is een kasticket?

Een kasticket is een bewijs

Die info kan op een papieren ticket worden vermeld, maar kan evengoed via mail worden bezorgd. Het kasticket toont ook de "band" aan die je met de handelaar hebt. Het is het bewijs dat je bij die bewuste verkoper iets hebt gekocht en betaald.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op test-aankoop.be

Wat betekent POI op een kassabon?

U kunt het POI (terminalnummer) van uw betaalautomaat linksboven op de transactiebon terugvinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pinnen.nl

Wat bewijst een factuur?

Facturen. De factuur is een van de belangrijkste documenten van je bedrijf. Het bewijst dat je een dienst of product geleverd hebt én zorgt ervoor dat je daarvoor betaald wordt. De factuur biedt zelf geen garantie op betaling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op teamleader.nl

Wat is een kwitantie?

Een kwitantie is een bewijs van betaling. Hiermee wordt een geldtransactie vastgelegd. Het wordt ook wel betalingsbewijs, ontvangstbewijs, reçu of kwijtschrift voor een artikel of dienst genoemd. Denk bijvoorbeeld aan een bonnetje dat je in een winkel ontvangt na een aankoop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gripp.com

Hoe krijg je een bewijs betaald collegegeld?

Wat isBewijs Betaald Collegegeld

Nadat je het collegegeld bij je eerste opleiding hebt betaald, kun je een Bewijs Betaald Collegegeld opvragen bij de onderwijsinstelling. Hiermee kun je bij je tweede opleiding aantonen dat je al wettelijk collegegeld hebt betaald.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op studiekeuze123.nl

Hoe maak ik mijn eigen kassabon?

  1. Kassabon maken als 'kleine' factuur.
  2. 1: Naam en adres van je onderneming op bonnetje.
  3. 2: Uitreikingsdatum op kassabon.
  4. 3: Omschrijving van geleverde product(en) of dienst(en)
  5. 4: De btw-bedragen en btw-tarieven.
  6. Jouw kassabon gemakkelijk maken en direct afrekenen?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op factuur.tips

Hoe maak je een bon?

Een cadeaubon moet het volgende bevatten:
  1. De naam van de ontvanger.
  2. Het toegekende bedrag.
  3. De vervaldatum.
  4. Een geautoriseerde handtekening.
  5. Contactgegevens.
  6. Andere relevante informatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op canva.com

Kan je als particulier een factuur sturen?

Als particulier mag je geen factuur maken. Ook een kassabon maken is niet toegestaan. Enkel ondernemers die een btw-nummer hebben en die ingeschreven zijn bij de KvK kunnen dat doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vergelijk-factuurprogramma.nl

Hoe werkt garantie?

De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat te doen bij ondeugdelijk product?

Het product dat u kocht, moet goed zijn. Zo niet, dan moet de verkoper het product repareren, een nieuw product geven of uw geld teruggeven. Dat is uw wettelijke garantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe lang garantie Ikea?

Voor de meeste IKEA producten geldt een garantietermijn van 2 jaar vanaf het moment dat je het product bij ons hebt gekocht. Voor sommige producten geldt een langere garantietermijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ikea.com

Populaire vragen