Vanaf de Amerikaanse Westkust betaal je gemiddeld € 1.000,-, voor het verschepen van je auto, vanuit New York is dit zo'n € 800,-. Deze bedragen zijn exclusief tolgeld (10%) en invoerbelasting (21%). Voor de EU geldt ook nog het douanerecht van 10% op auto's die vanuit de VS worden geïmporteerd.
Dit zijn de extra kosten als u bestelt buiten de EU
Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 17% invoerrechten. Dit zijn kosten die uw pakketdienst maakt om aangifte te doen bij de Douane.
Je kunt natuurlijk je auto kopen in Amerika als je er een keer bent, maar ook vanuit Nederland kun je prima een auto kopen in de VS. Dat doe je door online te zoeken. Kijk bijvoorbeeld op: Cars.com.
Wanneer jouw geïmporteerde auto op Nederlandse bodem staat, moet je deze invoeren bij de RDW / Douane. Hier betaal je €107,20 voor RDW leges en tenaamstelling en ongeveer €39,50 excl.btw voor de productie van kentekenplaten met opzetletters.
Het kopen van een auto is in Amerika een stuk goedkoper dan in Nederland. Dit heeft te maken met de belasting die je in Nederland moet betalen bij de aankoop van een auto. Ook de wisselkoers helpt bij de prijzen van de Amerikaanse auto's.
Vanaf de Amerikaanse Westkust betaal je gemiddeld € 1.000,-, voor het verschepen van je auto, vanuit New York is dit zo'n € 800,-. Deze bedragen zijn exclusief tolgeld (10%) en invoerbelasting (21%). Voor de EU geldt ook nog het douanerecht van 10% op auto's die vanuit de VS worden geïmporteerd.
Prijs. Amerikaanse voertuigen zijn over het algemeen goedkoper voor Amerikaanse consumenten dan voertuigen die in het buitenland zijn gemaakt . Dit prijsverschil is te wijten aan veel factoren, waarvan er al verschillende zijn besproken. De bouwkwaliteit, brandstofefficiëntie en de totale productiekosten van buitenlandse voertuigen hebben de neiging om de prijs te verhogen.
Op het moment dat je de auto invoert in Nederland moet je ook invoerrechten betalen. voor een auto jonger dan 30 jaar is dit 10% over de aankoopwaarde+transportkosten.Voor een auto ouder dan 30 jaar betaal je geen invoerrechten maar alleen de 6%btw.
Een importauto hoeft helemaal niet minder waard te zijn dan een origineel Nederlandse auto. Zeker niet bij een merkdealer, die waarschijnlijk rechtstreeks van een Duitse dealer of het merk zelf betrekt. Je hebt in zo'n geval een heldere en goede auto met garantie.
De kosten voor het uitvoeren van een auto zijn overal in Nederland €12,00 (tarief 2024).
De gemiddelde prijs van een nieuwe auto, is de afgelopen jaren geëxplodeerd naar bijna 50.000 Dollar. Logischerwijs vertaalt dat zich ook naar hoge maandelijkse afbetalingen. Want ja, in Amerika is een auto financieren vrij standaard.
In landen van de Europese Unie (EU) mag u aan het verkeer deelnemen met een geldig Nederlands rijbewijs.In landen buiten de EU heeft u daarnaast soms een internationaal rijbewijs nodig. Dit is een gewaarmerkte vertaling van uw huidige rijbewijs. U kunt een internationaal rijbewijs aanvragen via ANWB-verkooppunten.
Absoluut!Duitsland verwelkomt buitenlanders om auto's te kopen . Als expat heb je dezelfde rechten als Duitse inwoners als het gaat om het kopen van een auto. Of je nu student, professional of gepensioneerd bent, je kunt vrij de Duitse automarkt verkennen en het voertuig vinden dat bij je behoeften past.
Om een auto uit de VS naar Australië te importeren, moet u momenteel rekenen op een prijs tussen $ 4500 en $ 6000 voor standaardauto's. Het vrachtpakket omvat doorgaans zaken als: Exportdouane-inklaring en documentatie. Internationale verzending.
In de Verenigde Staten begint de nieuwe Mustang 2.3 Ecoboost straks bij 26.485 dollar (22.750 euro). Ter vergelijking: in Nederland betaal je voor het oude model minimaal 57.610 euro.
Over het algemeen mag u pas aangeschafte goederen die een gezamenlijke waarde hebben van maximaal 430 euro belastingvrij invoeren. Een tablet, een goedkope smartphone of een paar schoenen is dus meestal geen probleem. Alcohol en sigaretten zijn voor een deel vrijgesteld en tellen niet mee voor de 430 euro.
Het grootste risico wat je loopt bij het kopen van een geïmporteerde auto is dat de auto een schade heeft gehad of de kilometerteller is teruggedraaid. Dit risico maak je onschadelijk door het chassisnummer te checken. Het vin- of chassinummer staat meestal in de deur of onder de voorruit van de auto.
Een auto importeren uit Denemarken, Noorwegen of Zweden is altijd een goede keuze. Het feit dat deze voertuigen een uitstekende kwaliteit bieden is een belangrijk voordeel. Het zijn vaak jonge auto's met weinig schades, een goed gedocumenteerde onderhoudsgeschiedenis en relatief lage kilometerstanden.
Invoerrechten moet je betalen als je een product besteld wat van buiten de EU moet komen. Binnen de EU bestaan er open grenzen waardoor dit niet hoeft. Voor het invoeren van een auto vanuit de VS (buiten de EU) moet je 10% van het aankoopbedrag + de transportkosten.
Wanneer een importauto bijvoorbeeld negen maanden oud is bedraagt bij invoer de afschrijving op de BPM conform de 2023 tabel 29,44% van het oorspronkelijke BPM bedrag en bij 18 maanden is dat 41,91%.
En het antwoord is: vanwege de belasting (bpm en btw) die door de overheid toegevoegd worden. Zonder die belastingen zouden de prijzen vergelijkbaar zijn. Hetzelfde geldt voor benzine overigens. als je een wagen uit USA laat importeren...
Hoe lang moet je een auto houden? Van een typische auto wordt verwacht dat hij 200.000 mijl of meer meegaat, met elektrische of hybride voertuigen tot 300.000 mijl. Als je het gemiddelde aantal mijlen rijdt voor een Amerikaan, zou een typische auto ongeveer 14 jaar mee moeten gaan en een elektrische auto ongeveer 21 jaar.
Als het gaat om Amerikaanse auto's versus buitenlandse auto's en betrouwbaarheid, scoren internationale opties het beste . Uw verzekeringspremies worden waarschijnlijk niet beïnvloed door het hebben van een buitenlandse auto - de juiste voor u hangt af van uw persoonlijke voorkeur.