Volgens de fabrikant kost de nieuwe Boeing 787-9 ongeveer 250 miljoen dollar per stuk. Daar krijg je dan een lege kist voor, die je naar wens kunt invullen. 250 miljoen is misschien veel geld, maar dan heb je ook wat: de ramen zijn 30 procent groter dan in vergelijkbare vliegtuigen.
Vliegtickets KLM duurder door gestegen olieprijzen: retourtje New York kost 30 euro meer. Luchtvaartmaatschappij KLM verhoogt vanaf aanstaande vrijdag de ticketprijzen voor langeafstandsvluchten vanwege de sterk gestegen olieprijzen. Ook de Franse zustermaatschappij Air France verhoogt haar prijzen.
Dreamliners kosten per stuk ruim 338 miljoen dollar. Met de Dreamliners van Air France, die tussen 2021 en 2013 worden geleverd, krijgt KLM in totaal 28 Boeings 787 in haar vloot. De toestellen vormen daarmee met de 29 Boeings 777 de ruggengraat van KLM's lange-afstandsvloot.
De Boeing 777-300 is het grootste passagiersvliegtuig uit de vloot van KLM. Het vliegtuig heeft een maximale range van 12.000 kilometer. Aan boord is op dit moment nog plaats voor 408 passagiers: 34 in World Business Class (WBC), 48 in Economy Comfort (EC) en 334 in Economy.
Het toestel zelf
Volgens deze deze vliegtuig-verkoop site kosten instapmodellen uit 2016 rond de €25.000. Dat is nog te doen, maar of je daarmee voor de dag wil komen… Als je het doet, doe je het goed. Mocht je het échte werk willen zien zijn er jets beschikbaar vanaf een schamele €2.000.000.
Een 'gewone' 737-800 kost volgens de prijslijst van Boeing 89,1 miljoen euro. De in grootte vergelijkbare 737 MAX 8, die nog in ontwikkeling is en naar verwachting vanaf 2017 kan worden geleverd, staat voor 100,5 miljoen euro in de catalogus.
Toestel zelf is stil en comfortabel. Service aan boord prima, met champagne voor de start, en diverse drank en eten wat is inbegrepen. Enige minpuntje is de vrij forse prijs voor een upgrade, die tussen de 250 en 380 euro per enkele vlucht kost,maar dan zit je wel fijn!
Comfort Class TUIfly: upgrade fee. Op kortere Europese vluchten kan je al voor een upgrade fee v.a. 15,- enkele reis comfort class vliegen met TUIfly. Op intercontinentale vluchten ligt de upgrade fee meestal ergens tussen de 50,- en 125,-.
Door de ongunstige windrichting en beperkte baancapaciteit vanwege gepland onderhoud zijn er vertragingen ontstaan en vluchten geannuleerd, wat uiteindelijk tot de drastische beslissing leidde om alle vliegtuigen van Europese bestemmingen leeg te laten terugkeren.
In 2001 vloog KLM voor het laatst naar Australië. Vanwege een samenwerking met een andere maatschappij verdween bij KLM de rechtstreekse vlucht naar het verre land down under.
KLM Business Class Curacao | retour voor maar €1597,- per persoon!
De beschikbaarheid van die tarieven is afhankelijk van diverse factoren, zoals vraag en aanbod, kostenstructuur en datum. Afhankelijk van de reisdata en het moment van boeken kan de beschikbaarheid variëren.
Business Class vliegen biedt een zakenreiziger dus veel verschillende voordelen. Het vliegticket kost uiteraard meer dan een ticket voor de Economy Class. Maar de zakenreiziger krijgt er veel flexibiliteit, tijdsbesparing op de luchthaven, mogelijkheid tot netwerken en extra comfort voor terug.
Bij TUI vlieg je naar Curaçao met de Dreamliner. En hoewel de vlucht zo´n 10 uur duurt, ben je dat door de zon, de luxe hotels en het lekkere eten snel vergeten. Zo moet vakantie zijn!
Als u in onze Business Class vliegt binnen Europa, geniet u onder andere van deze kenmerken: Meer dan 7,5 cm extra beenruimte dan een standaard Economy Class-stoel. Standaard naar achter verstelbaar (12,5 cm) Altijd een stoel aan het raam of aan het gangpad.
Als je uitgaat van bijvoorbeeld vijf vluchten per dag en een toestel 365 dagen per jaar vliegt, dan ben je ruim 26 jaar verder voordat die bovengrens is bereikt. “Als je een vliegtuig als de A320 intensief gebruikt, dan vlieg je misschien wel tien uur per dag. En dan is de levensduur zo'n vijftien jaar.
In een typische vlucht van 9 uur legt het vliegtuig een kleine 9000 kilometer af, en gebruikt het iets meer dan 65.000 kilo brandstof. Dit komt dus neer op een verbruik van 7,22 kilo (9 liter) per kilometer, of 0,25 kilo (0,030 liter) per passagier per kilometer. iets beter dan 32 kilometer per liter per persoon dus.
Een normale Boeing 747-8i biedt voldoende ruimte voor 450 passagiers en kost ongeveer 350 miljoen euro.
440.000.000 euro voor het duurste vliegtuig ter wereld (!)
Het duurste vliegtuig dat er momenteel op de wereld is is de Airbus A380. Dit vliegtuig is het duurste, maar tevens het grootste passagiersvliegtuig dat er momenteel bestaat op de wereld. Het vliegtuig is tevens de bestellen in een VIP-uitvoering.
Alle vliegtuigen variëren in prijs, afhankelijk van type, leeftijd, staat, maatwerk enzovoort. Nieuwe privéjets variëren in prijs van $ 3 miljoen tot meer dan $ 70 miljoen.
Een eigen vliegtuig kost redelijk wat slijk. Voor een doordeweekse nieuwe vierzitter betaal je al snel 250.000 euro, en dan niet eens gek gaan doen met opties. Geen haalbare kaart en het blijft voor de meesten dan ook bij een droom.