Ster hanteert de netto basisprijs van €515 per GRP (gross rating point). 1 GRP komt overeen met 1% kijkdichtheid binnen de doelgroep. Het is ook mogelijk rondom programma's reclame in te zetten in plaats van in bepaalde tijdsblokken. Je betaalt dan een vaste prijs per reclameblok.
Wat kost adverteren op tv? Bij Ster koop je reclame in middels een campagne op de NPO zenders. In een bepaalde periode zetten we je commercial dan op meerdere momenten in, waarmee je een bepaald bereik genereert. Een gemiddeld instapbedrag voor een tv-campagne bij Ster is €40.000.
Het uit laten zenden van een commercial van 30 seconden kost gemiddeld €3.000,- uitgaande van een tijdstip dat weinig kijkers de commercial te zien krijgen. Een spotje laten vertonen op een moment dat er veel kijkers het spotje te zien krijgen kunnen de kosten oplopen tot ongeveer €40.000 tot €50.000,-.
Wat kost de productie van TV reclames? De productie van een TV reclame kan zo duur zijn als je zelf wilt. Een TV reclame met een bekende actrice op een bounty-eiland kost al snel €100.000. Een korte maar effectieve animatie van 5 of 10 seconden, die kan al voor €2.500 worden gemaakt.
Wat kost radioreclame? Radioreclame kost tussen de €1.500 en €12.500 voor 1 week adverteren op een Nederlandse radiozender. Dat is het korte antwoord. Het lange antwoord is dat het bedrag afhankelijk is van het aantal reclameseconden of spots per dag en het bereik van de radiozender.
Kosten radioreclame op Qmusic (tarieven indicatie)
De kosten van 5 werkdagen lang adverteren met radioreclame op Qmusic bedraagt ca. € 11.000 euro. Hiervoor gaan we uit van een gemiddeld seconden tarief van € 44,- met een radiospot die 10 seconden duurt en 5x overdag op Qmusic wordt uitgezonden.
Kosten radioreclame op Radio 538 (tarieven indicatie)
De kosten van één week lang adverteren (5 werkdagen) met radioreclame op Radio 538 bedraagt ca. €11.250 euro. Hiervoor gaan we uit van een gemiddeld seconden tarief van € 45,- met een impact volle radiospot die 10 seconden duurt en 5x overdag wordt uitgezonden.
De kosten van een bushokje reclame hangen af van diverse factoren maar ga uit van +/- 75 per week per bushokje. In bepaalde seizoenen zal de prijs iets hoger liggen, op andere momenten juist iets lager.
De Gouden Loeki is een Nederlandse televisieprijs voor de beste reclamespot. De prijs wordt sinds 1995 jaarlijks uitgereikt door de STER.
Stichting Etherreclame (Ster) is in 1965 opgericht om de reclameruimte op de kanalen van de Nederlandse publieke omroep te verkopen. Ster draagt haar reclame-inkomsten af aan het Ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap, die deze op haar beurt gebruikt voor de financiering van de publieke omroep.
De kosten van adverteren via social media kanalen
De gemiddelde kosten lopen uiteen van €250 tot wel €5.000 per maand. Social media marketing heeft namelijk méér om het lijf dan alleen het verspreiden van productafbeeldingen of het gebruiken van populaire hashtags.
Adverteren op instagram kosten.
De Instagram advertentie kosten liggen op dit moment tussen de € 1,26 en € 6,30 per duizend weergaven. Als je het Instagram advertentie link type kiest, betaal je tussen de € 0,10 en € 2,00 per klik. De Instagram adverteren kosten kunnen dus verschillen per type advertentie.
Wil je tijdens de kerst een tv reclame op RTL 4 in de vorm van een billboard of cromo? Dan kun je rekenen op een investering van €40.647,50. Hierbij gaat het om een filmpje van 5 seconde met een looptijd van 16 dagen.
Hoelang een ster op de hoofdreeks verblijft, hangt af van de massa van de ster: naarmate een ster massiever is, gaat het fusieproces sneller en is de waterstof sneller opgebruikt. De zon blijft circa tien miljard jaar in deze situatie en heeft daarvan ongeveer de helft (ruim 4,5 miljard jaar) al achter de rug.
Loeki de Leeuw is een pop die van 1972 tot 2004 dagelijks, en later tijdelijk in 2019, en sinds 2021 de reclame van de Ster op de televisie opvrolijkte in korte filmpjes.
Albert Heijn heeft de Gouden Loeki gewonnen. Dat is de prijs voor de beste tv-reclame van het afgelopen jaar. Hun reclamespot kreeg de meeste stemmen van het publiek.
Albert Heijn heeft de Ster Gouden Loeki gewonnen voor zijn kerstcommercial met hamster Harry. Staatsloterij en Plus wonnen respectievelijk zilver en brons.
De Ster (Stichting Etherreclame) verkoopt de reclames voor de publieke omroep. De Ster mag niet meer dan 10% per jaar van de totale zendtijd vullen met reclame. Dit percentage wordt de komende jaren afgebouwd naar maximaal 5%. Dagelijks mag dit niet meer dan 15% zijn.
Dan de kosten voor uitzending op landelijke tv: voor een commercial van 20 seconden die 100 maal wordt uitgezonden liggen de tarieven tussen €60.000,- en €125.000,- Voor hetzelfde aantal zijn de kosten voor uitzending op regionale tv gemiddeld €4.000 tot €12.000.