Er hangt wel een stevig prijskaartje aan deze wisseltruc. Het accupakket kost 7.000 euro plus montage. Een nieuwe BMW i3 60 Ah is er vanaf 35.500 euro en de BMW i3 94 Ah kost minimaal 36.700.
Wat zijn de kosten van een accu vervangen voor BMW i3? De installatie van een nieuwe accu neemt ongeveer 20 tot 30 minuten in beslag. De prijzen voor een nieuwe accu variëren van € 60 tot € 300, afhankelijk van het soort accu dat je nodig hebt.
De accu is het duurste onderdeel van een elektrische auto. De gemiddelde prijs voor één accupakket is 4400 euro en kan in sommige gevallen zelfs oplopen tot 13.000 euro.
De accu van de BMW i3 94 Ah heeft een capaciteit van 33,2 kWh. Daarvan is 27,2 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 165 kilometer gehaald.
De accu van een EV gaat een autoleven mee
We garanderen een minimale accucapaciteit van 70 procent voor de eerste 8 jaar of 160.000 kilometer. Om de accu een lange levensduur te geven, wordt het accupakket actief gekoeld of verwarmd. Het Batterij Management Systeem (BSM) balanceert elke cel afzonderlijk.
Een accu gaat zo'n drie tot zes jaar mee. Hoelang precies is sterk afhankelijk van het gebruik van de auto. Rij je alleen maar korte ritjes? Dan heeft de accu veel meer te lijden; hij moet regelmatig stroom leveren om te starten en krijgt de kans niet om volledig opgeladen te worden.
Waarom je elektrische auto tot 80% opladen? Nadat een elektrische auto tot 80% opgeladen is aan een snellader, gaat het snelladen een stuk langzamer. De reden hiervoor, is de levensduur van de accu. De chemische structuur in de lithium-ion accu kan op termijn namelijk te maken krijgen met degradatie.
Grote beurt BMW i3 kosten ✔️ Prijs v.a. € 209.
Reacties van eigenaren. Ervaring met BMW i3 iPerf 94Ah 33kWh: Bijzonder lekkere EV: comfortabel, pittig, stil en betrouwbaar. Ik rij er echter vrij rustig mee, zeg net iets onder de 100 kmpu op de snelweg, maar voor mij is het hoofdzakelijk een stadsauto, die ik soms voor werk gebruik.
De accu van de BMW i3 120 Ah heeft een capaciteit van 42,2 kWh. Daarvan is 37,9 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 235 kilometer gehaald.
BMW i3 laadkosten
De BMW i3 94 Ah kan volledig worden opgeladen voor €6,60. Deze prijs is gebaseerd op de gemiddelde Europesche energieprijs van €0.20 per kWh voor thuis laden (energieprijzen verschillen per land en aanbieder), Lees meer over kosten van EV's en publiek laden.
Ja, met een elektrische auto heb je de mogelijkheid om de auto op te laden maar ook om deze te laten ontladen. Je kunt hierbij stroom opslaan en vervolgens deze stroom op een later tijdstip gebruiken voor je huishouden waardoor je gebruik maakt van gratis stroom voor je elektrische apparaten.
Kapotte accu symptomen
Rode dashboardlampje accu brand. Piepende geluiden die onder de motorkap vandaan komen. De startmotor draait minder snel rond wanneer u de motor probeert te starten, tevens zal de motor minder snel aanslaan.
Zo zit het met de BMW i3
BMW biedt eveneens een garantie van 8 jaar op de batterij en net als Nissan met een maximale kilometrage van 160.000.
De gemiddelde prijs voor de auto accu vervangen ligt tussen de 160 en 180 euro.
Als een accu na lange tijd niet meer bruikbaar is in een auto, dan is hij nog steeds goed genoeg voor een tweede leven. Pas daarna wordt hij gerecycled en wel zodanig dat bijna alle grondstoffen kunnen worden hergebruikt. Het accupakket van een elektrische auto is met afstand het grootste en duurste onderdeel.
Occasions zijn te vinden vanaf grofweg 20.000 euro tot bijna 40.000 euro. Sinds 2018 levert BMW de 120 Ah met 37,9 kWh. Vroege exemplaren van de 120 Ah zijn te vinden vanaf prijzen net boven de 30.000 euro.
Het energieverbuik van de BMW i3 is ongeveer 16,5 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Vanaf 3 januari 2022 09:00 uur is de regeling open en is er subsidiebudget beschikbaar voor nieuwe personenauto's. Het jaarbudget 2022 is voor nieuwe elektrische personenauto's € 71 miljoen. Dit geldt voor koop en lease samen. U moet de koopovereenkomst van de auto hebben afgesloten vanaf 1 januari 2022.
Verbruik: 1 op 9,5 (16.579) Verzekering: 100 euro per maand (3.600) Onderhoud: 160 euro per maand (5.760) Afschrijving: 9.500 euro.
Op nummer 1 staan onze vrienden van BMW. In de eerste 10 jaar dat die auto rondrijdt, ben je als eigenaar bijna 18.000 dollar kwijt. Dat is met een gemiddeld jaarkilometrage en regulier onderhoud.
Een longlife BMW is namelijk voorzien van tal van sensoren die de kwaliteit van de olie bewaken en waarschuwen als het tijd wordt om te verversen. Bij een BMW die niet tot de longlife categorie behoort, is olie verversen noodzakelijk op een vast moment, bijvoorbeeld na elke 30.000 km.
Het is dan ook onmogelijk om je accu boven de 100 procent capaciteit te krijgen. Dit fabeltje was vroeger overigens wél waar, want 'oude' accu's kon je wel degelijk overladen. Al met al is snelladen dus niet schadelijk voor je telefoon. Een degelijke oplader levert nooit meer vermogen af dan je toestel aankan.
“Snelladers zijn slecht voor je telefoon, accu of batterij”
Langzaam opladen is niet per se goed, maar een verhitte batterij lijdt wel schade. Tegelijkertijd zijn de batterijen van nieuwe smartphones vaak zo gebouwd dat ze een hogere laadsnelheid wel aankunnen zonder oververhit te raken.
Hoelang dat precies duurt, verschilt per laadpaal en is ook afhankelijk van het soort elektrische auto dat je hebt. Maar of je nu bij een gewone openbare laadpaal laadt of bij een snellader, je staat toch minimaal vijftien minuten aan een laadpaal.