De huidige gemiddelde prijs van een Audi rs3 abt is € 36.778.
De Audi RS3 is allerminst een trage auto. Toch zag ABT er genoeg potentie in om nog meer vermogen uit de auto te persen. Het resultaat is de ABT RS3 R Sportback, die in een gelimiteerde oplage van 200 stuks beschikbaar is.
Beperkt tot slechts 300 wagens, heeft Audi de RS 3 performance-editie geprijsd op € 75.000 voor het hatchback 'Sportback'-model en € 77.000 voor de sedan. De leveringen starten begin 2023.
De brandstoftank van 55 liter biedt de RS3 Berline een rijbereik van 500 km. Om die stevige brok vermogen optimaal aan te wenden rekent deze RS3 Berline op de S-Tronic automaat met dubbele koppeling en quattro vierwielaandrijving.
In Duitsland kost ie trouwens maar 60.000 euro.
Pluspunten van de Audi RS3
Met een topsnelheid tot 280 km/u is deze auto absoluut snel te noemen. Door de laatste technologieën toe te passen is dit de ultieme sportauto waar je voor je plezier mee de weg op gaat. Het gezin vervoeren van A naar B of lange sportieve ritten in je vrije weekend.
Audi heeft in de RS3 een vijfcilinder turbomotor gemonteerd en de wagen heeft een vermogen van 400 pk.
Het instapmodel is nog steeds de Audi RS3, die zelfs in basisuitrusting meer dan 95.000 euro kost. Het model is verkrijgbaar als sportback of als sedan.
Voor het 'basispakket' met de tuning en bodykit betaal je 35.900 euro boven op de prijs van de wagen. Optioneel kan je nog kiezen voor dashboardbekleding (1.130 euro), zetelbekleding (1.390 euro) en/of schakelpeddels van ABT (550 euro), naast die instelbare ophanging (2.490 euro).
Fleetaccess is officeel ABT Sportsline dealer. ABT staat bekend als huistuner voor Audi, Volkswagen, SEAT, Cupra en Skoda. ABT Sportsline heeft zich gespecialiseerd in het motorisch tunen van VAG merken.
Het is een introductieprijs die voor de eerste helft van 2021 geldt. Daarna is de prijs voor de tuning 1.249 euro.
Audi RS e-tron GT
Deze letters zijn te vinden op de allersnelste topversies. De Audi RS e-tron GT is het eerste elektrische RS-model van Audi. Met een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 3,3 seconden is het een van de snelste elektrische auto's van dit moment. De topsnelheid ligt op 250 km/u.
Het apparaat is voorzien van een 400 pk sterke motor. Daarmee is een snelheid van zo'n 40 knopen mogelijk. Dat is omgerekend zo'n 75 km/u.
Waar de eerste generatie RS3 (2010) zijn vermogen van 340 pk putte uit een 2,5 liter vijfcilinder turbomotor, daar perst de nieuwe S3 zijn 340 trappelende paarden uit een geblazen viercilinder met een slagvolume van 2,0 liter. Voor de RS3 heeft Audi wederom een vijfcilinder in petto.
Audi RS 6 en RS 7 Performance, de krachtigste
De achtcilinder krijgt in beide modellen dan 630 pk en 850 Nm aan koppel. Met deze 30 pk en 50 Nm aan koppel extra, sprinten de RennSports van 0 naar 100 kilometer per uur in 3,4 seconden, dat is 0,2 seconden sneller dan de standaard RS 6 en RS 7.
De topsnelheid is elektronisch begrensd tot 250 km/u. Met het optionele Dynamic Pack haalt de Audi 280 km/u en met het Dynamic Pack Plus zelfs 305 km/u. Dat is voor het eerst bij de RS6. Quattro vierwielaandrijving is standaard.
Audi R8 V10 Performance
Vermogen: 620 pk 0-100 km/u: 3,1 seconden Topsnelheid: 331 km/u Het blijft een zalige sportauto, zo'n Audi R8 V10 Performance. Of je er nu zachtjes mee voortkabbelt of met 200+ de grindbak mee in jakkert – hij lijkt het allemaal best te vinden.
De prijsstijging is een gevolg van hoge ontwikkelingskosten van verbrandingsmotoren en investeringen in elektrisch rijden. Schot rekent voor dat van de totale investering van 40 miljard euro van Audi, ruim een derde gaat naar elektrische auto's.
Van de goedkoopste tot de duurste Audi
Helemaal aan de top van het gamma staat de Audi RS6 avant 4.0tfsi mhev performance 463kW quattro tiptronic aut wat daarmee de duurste Audi van Nederland is.
Wat betaal je nu voor zo'n Audi RS Q8 Signature Edition? Op de bekendere verkoopwebsites zijn er nog een paar beschikbaar bij verschillende dealers. Zij vragen voor nieuwe exemplaren allemaal 422.500 euro.