Accu voor Stella type 2 – 14,5 AH inclusief 2.0 Ah oplader voor €329,00. Accu voor Stella type 2 – 14,5 Ah inclusief 4.0 Ah snellader voor €359,00.
Met onze standaard 13 Ah-accu kun je een flinke tocht maken tot 120 kilometer.Na de upgrade is de actieradius zelfs 170 kilometer. Zo kun je nog meer genieten van jouw elektrische fiets. Er zijn een aantal factoren die van invloed zijn op de actieradius, namelijk ondersteuningen, weerstand, schakelgedrag en gewicht.
Een accu upgrade is ook mogelijk. Dit kost je naar verluid 150 euro.
Wanneer uw huidige Stella elektrische fiets accu niet meer naar behoren werkt is Rebatt er voor u. Wij bieden u een Stella fietsaccu die standaard is opgebouwd uit 36V 10Ah of 36V 14Ah en maken altijd gebruik van A-kwaliteit cellen. De Stella accu wordt ook wel type 2 genoemd.
Meestal liggen de bedragen voor het reviseren van een fietsaccu tussen de 300 en 500 euro. Nieuwe fietsaccu's variëren in prijs van 200 tot 800 euro. Een gemiddelde fietsaccu kost zo'n 500 euro.
Accu voor Stella type 2 – 14,5 AH inclusief 2.0 Ah oplader voor €329,00. Accu voor Stella type 2 – 14,5 Ah inclusief 4.0 Ah snellader voor €359,00.
De fietsaccu laadt langzaam op
Als de accu langzaam of niet meer volledig oplaadt, is deze aan vervanging toe. Het is logisch en normaal dat een oudere batterij minder snel oplaadt. Maar op het moment dat u het vervelend begint te vinden is de batterij aan vervanging toe.
De eenvoudigste manier om te weten hoeveel er nog in een accu zit is een accumeter.Deze sluit u aan op de + en - pool van de accu.Met behulp van een aantal LED's (rood-oranje-groen) krijgt u dan een grove indicatie.
De gemiddelde levensduur van een auto accu is ongeveer 5-6 jaar. De levensduur is echter sterk afhankelijk van het gebruik.
Met Zorgeloos Fietsen krijg je vijf jaar garantie op je accu. Wel is het zo dat accu's na verloop van tijd capaciteit verliezen.
De installatie van een nieuwe accu neemt ongeveer 20 tot 30 minuten in beslag. De prijzen voor een nieuwe accu variëren van € 60 tot € 300, afhankelijk van het soort accu dat je nodig hebt. Vaak zien we dat je bij nieuwere auto's ook direct meer geld kwijt bent aan een nieuwe accu.
De gemiddelde prijs voor de auto accu vervangen ligt tussen de 160 en 180 euro.
Een accu gaat zo'n drie tot zes jaar mee. Hoelang precies is sterk afhankelijk van het gebruik van de auto. Rij je alleen maar korte ritjes? Dan heeft de accu veel meer te lijden; hij moet regelmatig stroom leveren om te starten en krijgt de kans niet om volledig opgeladen te worden.
Hoeveel kilometer heeft de fiets gereden? Dat is te zien op de kilometerteller. Hoe meer kilometers ermee gereden is, hoe groter de kans op slijtage van de tandwielen, ketting en assen. Een fiets die tussen de 3000 en 7000 kilometer heeft gereden, is op zich nog redelijk goed.
Een accu vernieuwen, ook wel reviseren genoemd, kan een stuk voordeliger zijn dan een accu vervangen. Want een nieuwe accu is vaak erg duur. We hebben prijzen gezien van €250 tot €900. Een revisie-accu kost meestal ongeveer de helft.
Gemiddeld gaat een e-bike tussen de 8 en 12 jaar mee. Gelukkig heb je zelf voor een deel in de hand hoe lang jouw e-bike meegaat. Vrijwel alle onderdelen halen bij goed onderhoud namelijk de levensduur van 10 jaar. De enige uitzondering hierop is de accu.
Een lege accu is in veel gevallen de oorzaak van 'slijtage' en soms een defect als gevolg van verkeerd laden. De normale levensduur van een loodaccu is 3 tot 7 jaar, afhankelijk van het type accu en de toepassing. Afhankelijk van het model loodaccu mag deze nooit dieper ontladen worden dan 80%.
De lithium accu heeft de langste levensduur en gaat wel 25.000 laadcycli mee. Hierdoor kan je deze accu ruim 10 keer langer gebruiken dan lood, AGM en gel accu's. De accu klotst ook niet en is tril vast. Daarnaast weegt de lithium accu slechts ongeveer 14Kg.
Het vervangen van de accu is inderdaad niet heel erg lastig. Natuurlijk dient u wel rekening te houden met een aantal zaken; Als eerste moet u opletten dat de negatieve pool van de accu aangesloten is op de carrosserie. U zou dus eenvoudig kortsluiting kunnen maken bij het loshalen van de positieve aansluiting.
8 kenmerken dat uw accu aan vervanging toe is
Prestaties zijn duidelijk sterk verminderd, anders dan dat u gewend was. Het (op)starten van het apparaat duurt langer dan gebruikelijk. Het opladen van de accu duurt langer dan normaal. De accu laadt helemaal niet meer op.
EEN accu zelf opladen is niet zonder gevaren.Denk aan ontploffingsgevaar, brandgevaar, schade en/of letsel. Een lege accu opladen kan met een goede acculader. Dit kan alleen als je ergens langere tijd bent, want het opladen kost tijd en enige voorbereiding.
Een belangrijk deel van de factuur laat een bedrag van 37 euro zien voor het doormeten van de accu.
De kosten van het reviseren van een fiets accu liggen meestal tussen de €250 en €600. Deze bedragen zijn soms wel hoger dan de nieuwprijs van de accu zelf.
Haal uw fietsaccu uit de fiets en plaats de accu op de lader. Start het laadproces, zodra de accu is volgeladen haalt u de accu van de oplader. Nu kunt u starten met het resetten. Druk de kleine indicator knop in en houdt deze knop gedurende 20 tot 30 seconden ingedrukt.
Elke accu ontlaadt zichzelf heel langzaam, ook wanneer er niets mee gebeurt, waardoor de accu na een tijdje vanzelf diepontladen raakt. Een accu die eenmaal diep ontladen is geweest, zal na elke laadbeurt vrijwel meteen weer leeg raken. Dat is een onomkeerbaar proces waar je niks aan kunt doen.