Internationale brievenbuspost met de speciale PostNL Priorityzegel gaat met voorrang de grens over. De bezorgduur hangt af van de bestemming en eventuele aanvullende services. Volg je aangetekende brief of pakket via track & trace.
Vanaf 1 januari 2021 zal bpost de tarieven voor de Prior en Non Prior postzegels verhogen. Het tarief van een postzegel bij een enkelvoudige aankoop zal €1,10 voor Non Prior en €1,60 voor Prior per stuk kosten!
De leveringstermijnen voor Standard-zendingen (bpack World) zijn een indicatie en variëren tussen 2 en 10 werkdagen. Deze termijnen houden geen rekening met de duur van het douaneproces in het land van bestemming.
PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur. Maak je gebruik van speciale verzendopties? Dan kan de bezorgtijd afwijken.
2 tot 3 dagen inderdaad is wat het geregeld duurt.
Bij de standaard euro- en guldenzegels zit hij vaak aangehecht: de priority-sticker. Volgens PostNL krijg je post dan in binnen- en buitenland extra voorrang bij de verwerking ervan.
Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.
Dit kan komen door drukte onderweg. Of door slecht weer. We doen ons uiterste best je pakket op de geplande bezorgdag te bezorgen (uiterlijk 21.30 uur). Mocht dit uitzonderlijk niet lukken, dan doen wij dit de eerstvolgende bezorgdag.
In veel delen van de wereld hebben strenge coronamaatregelen invloed op het vervoer van post en pakketten. Zo wordt post op dit moment vanuit vele bestemmingen met vertraging bezorgd.
Den Haag - 28 oktober 2021 De postzegelprijs voor brieven in Nederland verandert volgend jaar niet en blijft net als in 2021 € 0,96.
Deze zegels blijven het hele jaar geldig, ook als de postzegeltarieven veranderen. Oudere decemberzegels kun je ook nog steeds gebruiken. Let er dan wel op dat je genoeg postzegels bijplakt, passend bij het actuele verzendtarief.
Op de oude postzegels van Postnl staat inderdaad nog een waarde van de postzegel vermeld. Heb je nog postzegels in huis waarop een euro bedrag staat vermeld, dan mag je die gewoon gebruiken om je post te verzenden. Belangrijk is wel dat je het juiste tarief voor verzending betaald.
We vroegen PostNL voor een reactie om het eens en voor altijd duidelijk te hebben: het betalen van portokosten is niet verplicht. Het gaat namelijk om een verzoek. Wellicht ontvang je nog een betalingsherinnering, maar ook dan ben je niet verplicht de portokosten te betalen.
Met Mijn Post in de PostNL-app weet je 's ochtends vroeg al welke post er die dag in jouw brievenbus ligt. Je ontvangt een melding als er post onderweg is. Maar dat niet alleen; je kunt zelfs de post al bekijken. Handig als je op vakantie bent, of gewoon nieuwsgierig!
Tussen 8.00 en 18.00! Als Post Service bezorgen wij namelijk 2 keer per week post. Om precies te zijn op dinsdag en vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur. Onze postbezorgers mogen zelf bepalen op welk moment van de dag zij de post bezorgen.
Heeft u een brief of pakket verstuurd, maar is deze niet bezorgd of veel te laat bezorgd? Dan kunt u een klacht indienen bij het postbedrijf. U kunt hiervoor gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als verzender op Consuwijzer.nl.
Wil je iets versturen met track & trace? Verstuur het dan als brievenbuspakje+. Afzender en ontvanger kunnen de post dan volgen, en de ontvanger hoeft niet thuis te blijven om de post in ontvangst te nemen.
Wat gebeurt er met onbestelbare post? Brieven of pakketten die we niet kunnen bezorgen, komen terecht op de afdeling Onbestelbare Stukken in Den Haag. Wij mogen van de rechter de brief of het pakket openen om de bestemming of de herkomst ervan te achterhalen. Lukt dit niet, dan wordt de brief of het pakket vernietigd.
Van die 8 miljoen poststukken per dag bezorgen we er 7.632.000 op tijd. De rest (ca. 368.000 stuks) wordt met een lichte vertraging bezorgd.
Op basis van de Postwet 2009 en de Algemene Voorwaarden voor de universele Postdienst aanvaardt PostNL alleen – een wettelijk beperkte – aansprakelijkheid voor schade aan brieven of pakketten als die met de services 'Aangetekend' of 'Verzekerservice' zijn verzonden.