Wat is levenslange garantie?

Wat levenslange garantie inhoudt verschilt per merk. Het ene merk ziet het als een garantie die duurt zolang de initiële koper nog leeft. Een ander vindt levenslang eigenlijk onbeperkt. Het meest gebruikelijk is echter de opvatting dat de garantie net zo lang duurt als de te verwachten levensduur van een product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op knivesandtools.nl

Hoelang heb je wettelijk recht op garantie?

De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat valt niet onder garantie?

Gebruik je het product niet naar behoren of krijg je schade door het product onjuist te gebruiken, valt hij niet onder de garantie. Pas je een product of breng je aanpassingen aan het product, dan vervallen alle garanties. Er zit geen garantie op de verpakking van een product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op warentuin.nl

Is 2 jaar garantie verplicht?

Op grond van de EU-wetgeving moet u de consument minstens 2 jaar garantie bieden. Dit is de wettelijke garantie die de consument kan inroepen als producten niet goed werken of niet overeenkomen met de beschrijving. Maar in sommige landen geldt een langere garantieperiode vanwege nationale wetgeving.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op europa.eu

Hoe lang heb je garantie op een bank?

Wettelijke garantie betekent dat je recht hebt op een goed product of meubel. Als het product niet goed is dan heb je recht op een gratis reparatie, nieuw product of geld terug. In de Europes Richtlijn Koop en Garantie is een wettelijke termijn van 2 jaar garantie opgenomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kijkopmeubelen.nl

Lifetime Warranty Loopholes | Consumer Reports

25 gerelateerde vragen gevonden

Wat is niet goed geld terug garantie?

Kapot binnen 1 jaar

Als repareren of vervangen niet kan, moet de verkoper uw geld teruggeven. Behalve als hij kan bewijzen dat het product door uw schuld kapot ging. Als u het product kocht vóór 27 april 2022, is deze periode 6 maanden in plaats van 1 jaar. Een product moet zo lang meegaan als u mag verwachten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wat te doen als je geen garantie krijgt?

Stappenplan wettelijke garantie

Als uw product non-conform is dan moet u de verkoper een ingebrekestelling toesturen. In die brief deelt u mee dat u een product heeft gekocht dat gebreken vertoont en geeft u aan dat u een beroep doet op de wettelijke garantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtdoor.nl

Welke kosten vallen onder garantie?

U hebt dan recht op 'wettelijke garantie'. De verkoper moet het product gratis repareren of vervangen.En u hoeft dan geen onderzoekskosten, voorrijkosten of andere bijkomende kosten te betalen. Als u gebruik wil maken van uw wettelijke garantie, moet u altijd eerst terug naar de verkoper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Heb je altijd garantie?

U hebt wettelijke garantie zolang u mag verwachten dat uw product meegaat. Gaat het sneller kapot? Dan moet de verkoper uw product maken of vervangen. Daar hebt u wettelijk recht op.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Welke garantie is verplicht?

Koopt u een nieuw product, dan hebt u als consument wettelijk recht op 2 jaar garantie. Gaat het om een tweedehandsgoed, dan legt de verkoper de garantie meestal vast op de wettelijke minimumtermijn van één jaar. Doet hij dit niet, dan hebt u wettelijk recht op 2 jaar garantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op economie.fgov.be

Heb je recht op garantie zonder bon?

De kassabon is in veel gevallen ook het garantiebewijs. Bent u de bon toch kwijtgeraakt en is het product niet goed? Ook zonder kassabon heeft u rechten. Als dit allemaal niet lukt, kunt u het beste teruggaan naar de winkel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op plusonline.nl

Is 12 maanden garantie verplicht?

De wettelijke garantie gaat met ingang van 27 april 2022 van zes naar twaalf maanden. Na de Tweede Kamer heeft nu ook de Eerste Kamer ingestemd met het wetsvoorstel. De verlenging van de garantietermijn heeft te maken met Europese regels rond conformiteit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vwe.nl

Welke rechten heb je als klant?

  • Wat is consumentenrecht? Als een klant iets koopt, dan is dit een mondelinge of schriftelijke afspraak tussen u en de koper. ...
  • Garantie geven. ...
  • Bedenktijd geven. ...
  • Betalingstermijn bepalen. ...
  • Verkopen buiten een winkel. ...
  • Abonnementen verkopen. ...
  • Reizen, vakanties of timesharing verkopen. ...
  • Persoonsgegevens beschermen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemersplein.kvk.nl

Heb je altijd recht op retour?

In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat als verkoper garantie niet nakomt?

Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijke tijd, dan kun je de koop ongedaan maken. Vraag dan je geld terug. Wil je het product houden, dan kun je ook een beroep doen op prijsvermindering. De verkoper moet dan een deel van het aankoopbedrag aan je teruggeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wie is er verantwoordelijk voor de garantie?

Als verkoper bent u verantwoordelijk voor wettelijke garantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Wat is een redelijke termijn voor reparatie?

Informeer de verkoper binnen 2 maanden over het defect. Vraag de verkoper het product kosteloos te herstellen of te vervangen binnen een redelijke termijn. Meestal is 14 dagen een redelijke termijn, soms langer. Het is namelijk afhankelijk van de situatie en het product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Is een garage verplicht om garantie te geven?

Het is al jaren niet meer verplicht om BOVAG Garantie te geven op auto's, behalve voor de auto's waarmee u adverteert op viaBOVAG.nl. Al zien we natuurlijk het liefst dat u dat wel doet, het onderscheidt u als BOVAG-bedrijf immers van andere bedrijven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mijn.bovag.nl

Wat zijn je rechten als consument?

Rechten bij een koopovereenkomst
  • een product zonder beschadigingen;
  • een compleet product;
  • een product dat over de kwaliteiten beschikt die de verkoper heeft aangegeven;
  • vermelding door de verkoper van bijkomende kosten, zoals bezorgkosten of installatiekosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoeveel garantie geven?

Er is geen vaste wettelijke garantietermijn . Uw klant moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. U moet uw klant informeren over de eigenschappen van het product. De duur van de garantie hangt af van het merk, de prijs en de levensduur van het product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemersplein.kvk.nl

Is garantie een verzekering?

Een garantie die ziet op dergelijke (externe) factoren heeft niets te maken met de eigenschappen van het product zelf en zal daarom in beginsel kwalificeren als een verzekering, ook als deze onderdeel uitmaakt van een koopovereenkomst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dnb.nl

Wat zijn de kosten van reparatie?

Wat zijn kosten voor reparatie? Reparatiekosten zijn onderhoudskosten. Deze zijn vaak aftrekbaar van de belasting. Voorbeelden van reparatiekosten zijn: reparaties door een elektricien, loodgieter, metselaar, stukadoor en timmerman, buitenschilderwerk, onderhoud of reparatie van een cv-installatie, boiler etc.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ficsus.nl

Heb je garantie als je je telefoon laat vallen?

Alles wat het gevolg is van een ongelukje met je telefoon, zoals valschade of waterschade, valt niet onder de garantie. Dit is je eigen verantwoording. Gaat je scherm bijvoorbeeld kapot omdat je de telefoon hebt laten vallen? Dan valt dit niet onder garantie en moet je de reparatiekosten zelf betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op l-mobimobile.nl

Wie betaald retourkosten bij defect?

De verkoper moet de retourkosten betalen als het product niet goed is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kan je garantie afkopen?

U kunt niet van alles - zoals bijvoorbeeld motor en bak - uitzonderen van de garantie. U kunt het recht op wettelijke garantie van een consument niet afkopen of met teksten op de koopovereenkomst uitsluiten. Wat u verkoopt moet dus wettelijk aan de koopovereenkomst en de redelijke verwachtingen voldoen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mijn.bovag.nl

Populaire vragen