Deze versie van de Toyota Yaris is in Nederland op de markt sinds juli 2020 en kost rijklaar € 23.150. Deze Yaris is beschikbaar in private lease vanaf € 365 per maand (48 maanden/10.000 km).
1.5 Hybrid Trend
Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 3,30 liter per 100 km en hij weegt 1060 kg. De APK is geldig tot 07-09-2024 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 128,83 per kwartaal.
Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 6,00 liter per 100 km en hij weegt 875 kg. De APK is geldig tot 30-11-2022 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 80,83 per kwartaal.
De Toyota Yaris Full Hybrid is de meest compacte hybride die er te koop is. En hoewel hij op benzine rijdt, concurreert hij toch met diesels uit de compacte middenklasse. Met dank aan het volgens Toyota ultralage verbruik van 3,5 l/100 km (1 op 28,6). Dat betekent de zuinigste benzine-auto in zijn klasse.
Met Toyota Private Lease rijdt u de Yaris nu al compleet zorgeloos vanaf € 309,- per maand*. Alles is inbegrepen: onderhoud, verzekering, reparatie, Pechhulp in Europa, zelfs nieuwe banden. U betaalt dus alleen nog de benzine.
Bij het leasen van een occasion kun je kiezen voor kortere looptijden van bijvoorbeeld 24 maanden. Doordat de looptijd korter is kun je vaker voor een nieuwe occasion kiezen. Omdat het leasebedrag een stuk lager ligt, zijn er veel meer mogelijkheden met het leasecontract.
Hoe lang gaat een hybride auto mee? De verwachte levensduur van een hybride auto is te vergelijken met iedere andere 'normale' auto. Je mag ervan uitgaan dat je hybride auto ongeveer 15 jaar meegaat.
Voordelen van hybride auto's
de elektromotor ondersteunt de verbrandingsmotor, waardoor je minder brandstof verbruikt en je steentje bijdraagt aan een beter milieu. je accu opladen is veel goedkoper dan een tank benzine of diesel, dus dankzij de ondersteunende elektromotor zijn je gereden kilometers veel goedkoper.
Plug-in hybride: belastingvoordeel
Een plug-in hybride auto heet ook wel een plug-in hybrid electric vehicle (PHEV). Eigenaren van een plug-in hybride auto krijgen 50% korting op de motorrijtuigenbelasting. Dit geldt alleen voor auto's met een minimale CO2-uitstoot die niet meer is dan 50 gram per kilometer.
Een hybride of plug-in hybride motorrijtuig heeft geen apart tarief motorrijtuigenbelasting. De motorrijtuigenbelasting die u moet betalen, wordt dus op dezelfde manier berekend als voor alle andere niet-hybride motorrijtuigen.
Deze overgangsregeling geldt voor voertuigen uit het bouwjaar 1987 en ouder (tot 40 jaar). De overgangsregeling houdt in dat deze voertuigen totdat ze 40 jaar oud zijn in aanmerking komen voor het kwarttarief MRB over het hele kalenderjaar 2022, met een maximum van € 131.
Volgens ons is de beste hybride auto de Kia Niro. De Kia Niro is zowel beschikbaar als plug in hybrid en als full hybrid. De Kia Niro is betrouwbaar, ruim en comfortabel. Het is ook een heerlijke auto om gewoon lekker veel mee te rijden en kilometers te maken.
2025 is een overgangsjaar waarin je een korting van 75 procent op de wegenbelasting krijgt. Vanaf 2026 betaal je het volledige tarief.
De gemiddelde kosten voor de wegenbelasting liggen tussen de € 20,- en € 60,- per maand.
Nieuwe hybride batterijen kosten tot wel 5000 euro. Het zal in de meeste gevallen dan ook niet meer de moeite zijn om een nieuwe accu te laten installeren in uw oude hybride. Dit omdat een nieuwe accu vaak meer waard zal zijn dan uw complete auto.
De Yaris hybride beschikt over een hoogspanningsbatterijpakket dat gesloten NiMH-cellenmodules bevat. Het batterijpakket bevindt zich in een afgesloten metalen behuizing die star bevestigd is onder de achterbank. De metalen behuizing is geïsoleerd tegen hoogspanning.
Een hybride auto premie is duurder dan een auto met diesel- of benzinemotor. Er geldt een hogere aanschafprijs voor een hybride auto, en verzekeraars realiseren zich ook dat reparatiekosten hoger oplopen. Dit komt met name door de dure accu die in een elektrische of hybride auto zit.
Omdat een hybride auto over een elektromotor beschikt die de verbrandingsmotor ondersteunt, verbruik je minder brandstof. Daarbij komt dat het opladen van de elektromotor veel goedkoper is dan een volle tank. Hierdoor zijn de kosten per kilometer dus een stuk lager dan bij een volledig op brandstof aangedreven auto.
Nadelen van het kopen van een gebruikte hybride
Rijden in een hybride auto is nog relatief nieuw. Niet zo gek dat daar nog wat kinderziektes te vinden zijn. Zeker als je het hebt over hybride occasions, die dus nog helemaal aan het begin van dit nieuwe tijdperk uitkwamen.
In een groot aantal gevallen kun je met private lease goedkoper uit zijn dan wanneer je de auto koopt. Helemaal wanneer je als particulier geld moet lenen om de auto te kopen. Dit komt omdat leasemaatschappijen met hoge kortingen auto's kunnen inkopen, onderhouden en verzekeren.
Met Toyota Private Lease rijdt u een Toyota nu al compleet zorgeloos vanaf € 249,- per maand*. Alles is inbegrepen: onderhoud, verzekering, reparatie, vervangend vervoer, pechhulp in Europa, zelfs nieuwe banden. Je betaalt dus alleen nog de benzine.