Wat is je niet thuis code?

Dan krijg je nog wel een niet-thuisbriefje: bij medische post, cadeaus of relatiegeschenken, officiële poststukken (zoals van een notaris) en pakketjes dia via een PostNL-punt zijn verstuurd. Op dit briefje staat een 'niet-thuiscode'. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er als je niet thuis bent PostNL?

Niemand thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen. Als we je e-mailadres hebben ontvangen van de verzender, dan krijg je een bericht over waar je pakket is bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er met je pakket als je niet thuis bent?

Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven. In het geval dat je pakket is afgeleverd op een PostNL-punt, heb je een week de tijd om het pakket daar op te halen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zalando-lounge.nl

Waar vind je de barcode van je bestelling?

Zorg dat je de barcode van de zending bij de hand hebt. Je vindt die code op het verzendbewijs of bijvoorbeeld in de e-mail van de online winkel waar je een aankoop hebt gedaan. Vul de barcode in. Dit nummer begint meestal met '3S' of '2S' en bevat verder een combinatie van cijfers en letters.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoeveel pogingen PostNL?

In de afgelopen jaren zijn er steeds meer mogelijkheden toegevoegd om ontvangers meer controle over de bezorging van hun pakket te bieden en ook webwinkels bieden regelmatig meer dan één bezorgoptie aan. Daardoor slaagt PostNL er inmiddels in om zo'n 95% van de pakketten al bij de eerste bezorgpoging af te leveren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

BOEF FEAT. ASHAFAR - NOOIT THUIS (PROD. KEYSER SOZE)

26 gerelateerde vragen gevonden

Waar kan ik PostNL bellen?

Op de website www.postnl.nl kun je alle informatie vinden over de klantenservice. Het telefoonnummer van de PostNL klantenservice is 088-8686868. Dit nummer is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 19:00 uur. Ook via WhatsApp kun je PostNL bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservicecontact.nl

Wat is een thuis code?

Hiermee kunnen ontvanger én verzender de status van het pakket online volgen en zien wanneer het pakket wordt/is bezorgd. De niet-thuiscode ontvang je van de bezorger als het niet lukt om je pakje te bezorgen. Met deze code kun je als ontvanger via track & trace kijken wanneer en waar je pakje is afgeleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Hoe kan ik mijn pakket volgen zonder barcode?

Nee, dat kan niet. Je moet echt een track trace nummer hebben in combinatie met je postcode en huisnummer. Zonder die code is het niet mogelijk. PostNL geeft aan dat je dit kan doen: Vraag de track & trace-code dan op bij de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op startpagina.nl

Wat is een Barcodenummer?

Streepjescode of barcode is een opeenvolging van lijnen die een code representeert die door een scanner gelezen kan worden. Afhankelijk van het coderingssysteem kan deze code uitsluitend uit cijfers bestaan, of uit een combinatie van cijfers, letters en leestekens.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikipedia.org

Hoe vaak komt DHL aan de deur?

Onze DHL koerier komt normaal automatisch de volgende werkdag een tweede keer bij je langs. Stonden we al twee keer voor een gesloten deur, dan kan je je zending ophalen op een DHL vestiging. Volg daarvoor de instructies op de DHL kaart.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.be

Waar gaat DHL pakket heen als je niet thuis bent?

Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Hoe laat stopt DHL met bezorgen?

Wij leveren van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. De exacte levertijden kunnen verschillen per dag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.be

Waar blijft mijn pakket?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan ik mijn pakket zelf ophalen PostNL?

Deze gratis bezorgoptie in jouw webwinkel geeft je klanten altijd de mogelijkheid om hun pakketten zelf op te halen. Met ruim 4000 bemande en onbemande afhaalpunten in heel Nederland en 1000 punten in België, zit er namelijk altijd een in de buurt. Onder andere bij Albert Heijn, Bruna, Jumbo en Primera.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat heb je nodig om een pakketje op te halen?

Dit moet je weten over het ophalen
  • Neem ter controle een geldig legitimatiebewijs mee (geen kopie).
  • Haal je pakket op binnen 1 week. Daarna gaat het terug naar de afzender.
  • Soms moet je betalen bij het ophalen. Denk aan een pakket uit het buitenland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoeveel cijfers heeft een track en trace code?

Gewoonlijk zijn de UPS-trackingnummers samengesteld uit 18 tekens, meestal beginnend met "1Z".

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ship24.com

Hoe pakje volgen?

Je kan je pakje online volgen via Track & Trace of de My bpost app. Als je een account bij bpost hebt, volg je je pakje ook in de verzendtool van bpost. Je hebt daarvoor het barcodenummer of de referentie van je pakje nodig.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Hoe lang blijft een pakket bij een PostNL punt?

We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is de PostNL app gratis?

Met de gratis PostNL-app bekijk je niet alleen post die naar je onderweg is. Een brief of pakket frankeren, kijken hoe laat jouw zending komt of een PostNL-punt zoeken?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe werkt verzenden met track en trace?

Wat is Track en Trace? Als iemand een pakket stuurt, dan staat op het verzendbewijs een code. Dat is de zogenaamde Track & Trace-code, ook wel het zendingsnummer genoemd. Met deze code kunnen de verzender en ontvanger het pakket via internet volgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Kan ik een mail sturen naar PostNL?

Je kan chatten, bellen, een bericht sturen via Facebook of Twitter of een brief schrijven. Ook kan je kiezen om een reactie te krijgen per e-mail. Je laat je klacht dan achter bij Daan. Hij zal je om je e-mailadres vragen, zodat een klantenservice collega op je verhaal kan reageren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang duurt een onderzoek van PostNL?

We streven er naar binnen vijf werkdagen het onderzoek in behandeling te nemen. De afzender wordt vervolgens geïnformeerd over de status van het onderzoek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op twitter.com

Waarom wordt er op maandag geen post bezorgd?

Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nos.nl

Populaire vragen