Het hebben van een Instagram bedrijfsaccount zorgt ervoor dat er elke dag nieuwe mensen geïnteresseerd kunnen raken in jouw product of dienst. Door continu goede content te plaatsen, kun je een trouwe klantenbasis opbouwen met mensen die bereid zijn om jouw product of dienst aan te schaffen.
MAAK EEN BUSINESS ACCOUNT AAN
Het geeft je belangrijke extra informatie die je niet krijgt met een gewoon account. Zo krijg je extra statistieken te zien, waardoor je meer inzicht krijgt in je bereik en volgers. Superhandig! Zo'n business account geeft je ook de kans om berichten te gaan promoten.
Als je een Instagram business account hebt, kun je berichten promoten zodat je Insta posts door meer mensen gezien worden. Maar je kunt ook een call-to-action toevoegen aan je advertentie. Je kunt dan namelijk een link toevoegen aan je bericht. En in je Insta Stories heb je de 'swipe-up' optie.
Je krijgt inzicht in statistieken
En dat is natuurlijk interessant. Want je ziet wie jouw posts bekijken (geslacht, leeftijd, locatie). Dit kun je weer in jouw strategie gebruiken. Je ziet bijvoorbeeld ook wanneer je doelgroep actief is.
Bedrijfsprofielen op Instagram en Facebook zijn gratis. Zodra je je Instagramaccount hebt omgezet in een bedrijfsprofiel kun je de nieuwe opties gebruiken. De meest opvallende functie is de contact-button. Deze button staat op je profielpagina naast de knop 'volgen'.
Een zakelijk account op Instagram is eigenlijk vrijwel hetzelfde als een persoonlijk account. Je kunt nog steeds foto's en video's plaatsen, mensen volgen en gevolgd worden, en berichten ontvangen. Een zakelijk account heeft echter een aantal extra's, die een persoonlijk account niet heeft.
JE INSTAGRAM-BEDRIJFSACCOUNT INSTELLEN
Zoek in Instellingen naar Account en tik op Overschakelen naar professioneel account. Kies een categorie die je bedrijf het beste beschrijft en selecteer Bedrijf. Dat was het, je hebt nu een Instagram-bedrijfsaccount. Voltooi nu je profiel aan de hand van de onderstaande tips.
2 Instagram accounts toevoegen aan de Instagram-app
Open de Instagram-app. Ga naar je profiel en dan naar Instellingen. Scrol helemaal naar beneden en klik op Account toevoegen. Je kunt nu inloggen met je nieuwe account (zelfs tot vijf profielen!).
Bedrijfsaccount: Dit is de standaardstatus voor een bedrijf dat een account aanmaakt op een van de WhatsApp Business-producten.
Je kunt nu maximaal 5 Instagram-accounts toevoegen en snel tussen deze accounts schakelen zonder je eerst te hoeven afmelden om je vervolgens weer aan te melden. Deze mogelijkheid is opgenomen in versie 7.15 voor iOS en Android, beschikbaar in de App Store en de Google Play Store.
Eén van de belangrijkste aspecten van Instagram is dat het erg visueel is ingesteld. Vrijwel alles draait om afbeeldingen. Dit is een goede reden waarom Instagram belangrijk is voor je bedrijf. Visuele content blijft namelijk veel sneller hangen dan alleen teksten.
Ga naar je profiel. Tik op het bericht dat je wilt promoten. Vermijd de promotie van berichten met afbeeldingen die groter zijn dan 8 MB. Tik onder de afbeelding van het bericht op Promoten.
Klik op Accounts. Klik op Instagram-accounts. Klik op Mensen toevoegen. Selecteer een persoon in de kolom aan de linkerkant.
Nadat je iemand blokkeert, kan deze persoon je gebruikersnaam niet meer noemen of je taggen. Wanneer je iemand blokkeert en vervolgens je gebruikersnaam wijzigt, kan de geblokkeerde persoon je niet noemen of taggen tenzij deze persoon je nieuwe gebruikersnaam kent.
Zet je account op 'privé'
Dat betekent dus dat ook mensen die jou niet volgen, je profiel kunnen zien. Als je zelf wil kunnen bepalen wie jouw content ziet, kun je je account op 'privé' zetten. Je krijgt dan van nieuwe volgers een volgverzoek, die je kunt accepteren of afwijzen.
Instagram-app voor Android of iPhone
Tik op of op je profielfoto rechtsonder om naar je profiel te gaan. Tik rechtsboven op en vervolgens op Instellingen. Tik op Accountcentrum en vervolgens op Delen in meerdere profielen. Tik op het account voor Delen via en vervolgens op het account voor Delen met.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Gemiddeld genomen moet je echter als bedrijf ongeveer 2 tot 3 keer iets op social media posten. Door dat te doen, blijf je actief op de social media platformen waar je op zit, en kun je de interactie met je volgers aan gaan.
Een Instagram Creator-account
Begin 2019 begon Instagram met het testen van het Instagram Creator account, ook wel 'makersaccount'. Dit account is dus specifiek gericht op gebruikers die zich richten op het maken van content, ook wel influencers.
Instagram-app voor Android of iPhone:
Tik op of op je profielfoto rechtsonder om naar je profiel te gaan. Tik rechtsboven op en vervolgens op Instellingen. Scrol omlaag en tik op Account toevoegen. Tik op Aanmelden bij bestaand account.