Het grootste verschil zit echter in het uithoudingsvermogen. Waar de gewone GTI kiest voor een elektronisch sperdifferentieel, kiest de Performance voor een mechanisch exemplaar.
DE 'PERFORMANCE'
In andere woorden: het wiel met de meeste grip krijgt het meeste vermogen toegestuurd. Praktisch gezien betekend dat dat je altijd effectiever gebruikt maakt van de 230 pk die je tot je beschikking hebt. Dus ook eerder de bocht uitaccelereren zónder onderstuur.
Stel dat je voor de traditionele GTI bent gegaan, maar een beetje extra pit wilt, waar ga je dan heen? Het antwoord is hier – naar de GTI Performance. Het vermogen is verhoogd van de 227 pk van de gewone GTI naar 242 pk, terwijl een sperdifferentieel aan de voorzijde en grotere remmen zijn toegevoegd voor een beter bochtenvermogen .
Golf VII GTI Clubsport versus de Golf VII GTI
De Clubsport heeft in tegenstelling tot de GTI, hetzelfde blok als wat in de Golf R ligt. De speciale uitvoering is voorzien van een direct ingespoten turbomotor met 195 kW/265, 35 pk meer dan de Golf GTI.
Kloppend hart van de Golf VII GTI is de nieuwste generatie direct ingespoten 2,0-liter EA888 viercilinder turbomotor (220 pk/350 Nm). De GTI Performance levert 10 pk extra. De Golf R heeft een hard- en softwarematig aangepast blok dat piekt bij 300 pk/380 Nm.
Wil je de best rijdende GTI, kies dan deze generatie. Wil je voor een meer 'premium' allround beleving gaan, dan kun je beter een jong gebruikte Volkswagen Golf 7.5 GTI of Golf GTI TCR kopen. En dan hebben we natuurlijk de Golf 7.5 ook nog. Qua fit & finish de fraaiste!
Wat zijn de meest voorkomende problemen met een gebruikte Volkswagen Golf GTI hatchback? Er zijn problemen geweest met het touchscreen infotainmentsysteem dat niet snel reageerde of zelfs helemaal uitviel . Het is de moeite waard om bij uw plaatselijke dealer te controleren of er herstelwerkzaamheden zijn uitgevoerd aan de Golf die u overweegt te kopen.
De VW Golf 7 R, die de standaard auto's met elkaar vergelijkt, was enorm sneller dan de GTI, zelfs met het Performance-pakket. Fase 1 bracht hen in het reine en daarna is er nog zo veel mogelijk op het vlak van prestatieverbetering.
De welbekende 2.0 TSI zorgt voor een gezond vermogen van 290 pk, daarmee is het de krachtigste GTI die je op dit moment kunt kopen. Bestel je 'm gewoon zoals ie is, haalt de Volkswagen Golf GTI TCR 250 km/u. Optioneel programmeert Volkswagen een begrenzer van 264 km/u op de Golf. En daarmee is het de snelste Golf ooit.
Met zijn topsnelheid van 182 km/u maakte de Golf GTI snelheid toegankelijk voor het grote publiek, in een tijd waar standaard middenklassers met moeite de 160 km/u bereikten. De huidige Golf GTI 2.0 TSI zet door tot 250 km/u.
Als uw GTI het performance pack heeft, heeft hij 4 dingen vergeleken met de normale GTI: Grotere voorremmen met het GTI-logo . VAQ-sperdifferentieel voor (het belangrijkste)Rode badge voor/achter . 10 pk meer .
OE rode GTI betekent prestatiepakket . OE zilveren GTI betekent niet-PP - basismodel. Sommigen vervangen echter zilver met rode GTI-badge.
De Golf GTI van de zevende generatie is in beginsel een betrouwbare auto. Een Golf is trouwens immuun voor elke aanval op zijn reputatie en dat geldt nog sterker voor de GTI. Afgezien van de turbo, de koeling en een paar mogelijke waterlekkages valt de lijst met potentiële problemen mee.
Deze Performance Pack-versie van de auto kost £ 980 meer dan de standaard GTI en geeft je tien extra paardenkrachten (waardoor het totaal op 227 pk komt) , een speciaal differentieel en grotere voorremmen - van 312/25 mm (diameter/dikte) naar 340/30.
De Mk7.5, geïntroduceerd in 2018, bouwde voort op de sterke punten van zijn voorganger . Hij behield dezelfde energieke krachtbron, maar introduceerde subtiele verfijningen, waaronder bijgewerkte stylingelementen en een verbeterd infotainmentsysteem.
Unitronic Powered MK8 GTI vestigt wereldrecord op 1/4 mijl - [email protected].
De nieuwe Golf GTI wordt aangedreven door een 2.0 TSI turbomotor met een vermogen van 180 kW/245 pk en een koppel van 370 Nm. Een automatische zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling is standaard. Hiermee vergt de acceleratie van 0-100 km/u slechts 6,2 seconden. De topsnelheid bedraagt 250 km/u.
Het hart van de nieuwe Polo GTI is zijn 2,0-liter TSI. Deze turbo-benzinemotor met dubbele inspuiting (direct en indirect) en elektronische klephoogteverstelling aan de inlaatzijde levert een vermogen van 152 kW/207 pk en een maximumkoppel van liefst 320 Nm in het brede toerengebied tussen 1.500-4.500 tpm.
De Golf R is het krachtigste en meest prestatiegerichte model . Hij beschikt vaak over een krachtigere motor, betere remmen en een geavanceerder vierwielaandrijvingssysteem. De Golf R wordt gepositioneerd als de topprestatievariant in de Golf-reeks. De GTI heeft doorgaans een voorwielaandrijving (FWD)-configuratie.
De Golf GTI TCR, waarvan de letters TCR staan voor Touring Car Racer, is een op de raceversie van de Golf geïnspireerde variant van de Golf GTI. Onder de kap rust een 2.0 liter grote TSI die 290 pk en 370 Nm opwekt. Daarmee is hij iets minder krachtig dan de 300 pk sterke Golf R, maar nu komt het.
De Polo GTI schopt het voor het eerst in zijn historie tot 200 pk. Met dat vermogen is een sprint van 0-100 km/u in 6,7 seconden mogelijk en een topsnelheid van 237 km/u.
GTI staat voor Gran Turismo Iniezione. De term werd populair nadat Volkswagen hem in 1976 gebruikte als modelnaam voor een sportieve versie van de Volkswagen Golf met een vermogen van 110 pk.
De MK7 GTI is een van de meest betrouwbare iteraties van de GTI die Volkswagen heeft uitgebracht . Ze zijn betrouwbaar, snel, zeer ontvankelijk voor tuning en gewoon over het algemeen geweldige voertuigen.
De auto sprint van 0-100 km/u in 6,2 seconden en heeft een topsnelheid van 250 km/u. Het gemiddelde verbruik is officieel 7,4 l/100 kilometer en de CO2-uitstoot bedraagt 166 gram per kilometer.