Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend overkomt. Qua frame en motortechniek is er niet veel verschil, je hebt alleen een snor of bromversie (geknepen of niet). De cilinder kun je makkelijk herkennen (ei (klein) of vierkant (groot en met of zonder membraan).
Het motorblok dat vrijwel elk model Tomos in Nederland heeft, is het automatische A35-blok. Dit blok wordt vrijwel ongewijzigd geproduceerd sinds 1980.
Als je je Tomos van de achterkant bekijkt, moet je aan de rechterkant wezen. Uit m'n hoofd staat er dan op de cilinder het type. Heb je een A35 brommer, dan staat daar waarschijnlijk A5.
Alle nieuwere generatie Tomos modellen A3 en A35 (voor 2017) zijn uitgevoerd met A3 of A35 motorblok.
Deze Tomos Snorfiets komt uit 2005, werd geleverd van 01-06-1990 tot 01-09-1991 en kostte toen € 591,-. Deze geïmporteerde snorfiets staat sinds 2006 op kenteken, is voorzien van een benzine-motor en een cilinderinhoud van 49 cc. De snorfiets heeft een topsnelheid van 25 km per uur.
Een verbruik van 1 op 35 is goed haalbaar. De tankinhoud bedraagt 4 liter en voor een kleine 6 euro kun je zeker 140 kilometer rijden.
nee das bij iedere tomos... als je dan een lange tijd met een beetje goeie vaart rent.. dan snijden die krachtlijnen van je ontsteking dus nu laat je em niet draaien door middel van te kicken aan de kickstart maar door keihard te rennen..
20 ooo km mee. Eeb tomos is iets betrouwbaarder dus reken maar uit. Iig meer dan 20 000. Een scooter kan al gauw 20.00 op 1 zuigertje dus hij kan denk wel 30 tot 40 lopen maar mensen willen ze dan niet meer, omdat ze dan vaak zo afgebeund zijn.
Door een grotere tandwiel te plaatsen zal hij inderdaad sneller optrekken. Je zult dan wel wat inleveren op de topsnelheid. Wat je ook kan doen is een andere cilinderkop plaatsen, een hoge druk kop of een afgeflakte kop. Een grotere carburateur met een groter spruitstuk is ook mogelijk.
Ongeveer sproeier 56-58.
Bougie NGK B6HS (standaard Tomos A3 / A35 50cc)
Je kunt de Tomos Standard kopen voor minder dan 1150,= euro. Is dit bedrag voor jou te veel geld dan kun je ook een Tomos Standard leasen! Hierbij koop je hem op afbetaling en betaal je in maandelijkse termijn de brommer af. Dit kost je ongeveer 23,= euro per maand.
Opvoeren van een bromfiets en een snorfiets nog meer opvoeren. Originele Tomos bobines zijn begrenst in toeren tot 10000 toeren en hebben een slechte curve voor het optrekken.
Kosten ANWB verzekering
Bij diefstal of verlies van je brom- of snorfiets heb je een eigen risico van €125. Zo ook bij beschadiging aan je Tomos brommer. De premie die je betaalt is afhankelijk van je type Tomos en van de schadevrije jaren, die je hebt opgebouwd.
60-65KM per uur.
Tomos geeft in het instructieboekje op dat er minimaal benzine met 95 octaan gebruikt dient te worden.
Snorfietsers mogen op het fietspad rijden. Zij rijden minder hard dan bromfietsers. Alle verkeersregels voor snorfietsen staan in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
Wedden dat jij gezien gaat worden op de Tomos Roadie... Uiteraard voldoet iedere tomos aan de strenge Euro 4 norm, en dat met een 2-takt motor!
Een scooter is al helemaal niet mogelijk. Als u een fiets op een fietsendrager op de trekhaak wilt vervoeren, dan mag u de maximale kogeldruk niet overschrijden. Het gewicht van een scooter zit daar al snel boven.
Voor standaard brommers is 1:50 een goede verhouding. 1:50 staat voor 1 liter olie op 50 liter benzine. Neem je een Jerrycan van bijvoorbeeld 5 liter, dan doe je er 0,1 liter (=100cc of ook wel 100ml) olie bij.
De Tomos Standard is een snorfiets die precies doet waarvoor het voertuig gemaakt is namelijk u van A naar B brengen. Deze eenvoudige variant snorfiets is van een goede kwaliteit en heeft een gunstige prijs.