Een Verkeersregelaar in Nederland verdient gemiddeld € 2.240 bruto per maand. Salarissen variëren van € 1.905 (laag) tot € 2.580 (hoog). Op deze pagina vind je een gedetailleerd overzicht van de gemiddelde brutolonen per stad, opleidingsniveau, provincie, carrièreniveau, bedrijf en dienstverband.
Salaris en Arbeidsvoorwaarden Verkeersregelaar
Beroepsverkeersregelaars kunnen rekenen op een salaris tussen €1800,- en €2500,- bruto per maand bij een fulltime diensverband.
Het gemiddelde salaris voor a verkeersregelaar (m/v) is € 11,61 per uur in Nederland. 257 salarissen doorgegeven, bijgewerkt om 8 september 2022.
Prijzen opleiding verkeersregelaar
De basis opleiding tot verkeersregelaar kost € 450,- ex btw per kandidaat. U krijgt, de basis opleiding verkeersregelaar opleiding BRL 9101 vkr naar de voorwaarden. Herhalingstraining verkeersregelaar kost bij ons € 250,- ex btw per kandidaat.
De opleiding tot erkend verkeersregelaar duurt twee dagen. Dit is inclusief de examens. Eén dag theoriecursus met aansluitend het theorie-examen, één dag praktijkcursus met aansluitend het praktijkexamen. De cursusdata zijn in overleg met u vast te stellen.
Een verkeersregelaar is geen opsporingsambtenaar. Dat betekent dat hij of zij geen boete uit kan schrijven. Wel kan hij aangifte doen bij de politie als jij de aanwijzing niet opvolgt. Daar kun je dan achteraf wél een boete van krijgen.
Er zijn verschillende soorten verkeersregelaars: Beroepsverkeersregelaars (bij tijdelijke verkeersmaatregelen, vanaf 18 jaar). Transportbegeleiders (voor het begeleiden van lange, hoge en brede transporten, vanaf 24 jaar). Evenementenverkeersregelaars (vanaf 16 jaar).
Voor een verkeersregelaar aan de slag mag, moet deze over voldoende kennis beschikken van alle regels die met het verkeer hebben te maken. Daarom moet een aspirant-verkeersregelaar namelijk zowel een theorie- als een praktijkexamen met goed gevolg hebben afgelegd.
Verkeersregelaar of politieagent
Een verkeersregelaar heeft niet dezelfde bevoegdheden als een politieagent. Maar als je een verkeersregelaar in het verkeer ziet dien je zijn aanwijzingen te volgen. Hij is bevoegd ervoor. Als je hem niet gehoorzaamt dan kan hij wel aangifte doen tegen jou.
Met een aanstelling is de beroepsverkeersregelaar of transportbegeleider officieel bevoegd om beroepsmatig verkeersregelende werkzaamheden uit te voeren. Een geldige aanstelling kan men aantonen met de Aanstellingspas.
Het is moeilijk om te achterhalen hoeveel verkeersregelaars er precies zijn. Rijkswaterstaat geeft passen af aan de beroepsgroep en schat dat er sinds 2009 een toename is van zo'n 60 procent. Daarmee waren er in 2017 zo'n 77.000 evenementenverkeersregelaars en 2600 beroepsverkeersregelaars.
Artikel 83. Weggebruikers zijn ook verplicht te stoppen als het stopteken wordt getoond wordt dat bestaat uit een rode lamp of op een aangebrachte lichtbak aan een voertuig van de politie of weginspecteurs die werken bij Rijkswaterstaat. Op deze lichtbak staan dan de woorden “stop” of “stop politie”.
Het zelfstandig regelen van het verkeer op een kruispunt voor alle rijrichtingen is geen taak voor de evenementenverkeersregelaar, maar voor beroepsverkeersregelaars, politie en marechaussee.
Deze aanstelling is één jaar geldig, een evenementenverkeersregelaar hoeft dus niet voor elk evenement de e-learning te volgen. de gemeente geeft voordat het evenement plaatsvindt een aanstellingsbesluit uit, waarop de namen van de evenementenverkeersregelaars staan die tijdens het evenement worden ingezet.
Organisaties die een evenement willen organiseren waarvoor verkeersregelaars worden vereist door de vergunningverlener (vaak een gemeente) moeten een verkeersplan aanbieden, met de inzet van deze evenementenverkeersregelaars. De vrijwilligers moeten vervolgens worden aangemeld voor de instructie.
Mooie tekst: vrije richtingen. Wat wordt daar mee bedoelt? Vrij eenvoudig, dit is een stopteken voor het verkeer dat de verkeersregelaar van links of rechts naderen. Het verkeer dat de verkeersregelaar van voor of achter nadert mag doorgaan.
Het algemene stopteken is de rechterarm in de hoogte met de handpalm zichtbaar. Het is de bedoeling dat verkeersregelaars de uniforme tekens gebruiken zoals voorgeschreven om misverstanden en welles-nietes bij de verkeersdeelnemers te voorkomen.
Wie bepaalt het aantal verkeersregelaars per evenement? In overleg met de politie bepaalt de gemeente hoeveel verkeersregelaars ingezet moeten worden. Het aantal is afhankelijk van locatie en route. Gemeente en politie kijken daarbij ook naar het door u opgestelde draaiboek.
Post-taak instructie en andere adviezen
Een post-taak instructie is de instructie die door de organisatie aan de verkeersregelaar wordt gegeven. Tijdens de post-taak instructie geeft de organisatie aan wat van de verkeersregelaar(s) wordt verwacht op zijn / haar post.
Voor iedere verkeersregelaar geldt dat de aanstelling kan worden ingetrokken. Dit kan onder andere indien de verkeersregelaar tijdens de activiteiten gedragingen heeft verricht waardoor het verkeer in gevaar is of kon worden gebracht, of heeft gehandeld in strijd met voorschriften, gegeven bij of krachtens de wet.
Zijn straf: een gevangenisstraf van vier maanden en een ontzegging van de rijbevoegdheid voor de duur van 10 maanden (voor een misdrijf). Verder nog één maand hechtenis, een ontzegging van de rijbevoegdheid voor de duur van drie maanden en een geldboete van € 250,- (voor overtredingen).
De boete bedraagt € 400,-. Overtreding van het eerdergenoemde artikel 160, lid 1 WVW 1994 door als bestuurder van een motorrijtuig dat motorrijtuig niet op eerste vordering stil te houden wordt afgedaan via een OM-strafbeschikking, feitcode K 149. De boete bedraagt ook in dit geval in principe € 400,-.
Ja, een handhaver van het stadsdeel (herkenbaar aan het BOA-logo) mag een bekeuring geven. Dit is wat de handhaver mag doen: een proces-verbaal opmaken. een identiteitsbewijs vorderen voor het uitschrijven van een bekeuring.