Het polisblad is je verzekeringsbewijsHet polisblad is het bewijs dat je bij ons verzekerd bent voor zorgkosten. Op het polisblad staan je persoonlijke gegevens en je klantnummer (ook wel polisnummer of verzekeringsnummer). En je vindt er hoeveel premie je betaalt en hoe je bij ons betaalt.
Het polisblad is onderdeel van de polis. Op het polisblad staan specifieke gegevens die voor de betreffende verzekering gelden. Bijvoorbeeld een autoverzekering. Dit zijn gegevens over de verzekerde zoals naam en adres, maar ook gegevens over het verzekerde object, het verzekerde bedrag, de premie en het eigen risico.
Je hebt een wettelijk bewijs van jouw zorgverzekering nodig
Je krijgt elk jaar in november een nieuwe polis. Je polis (polisblad) is jouw wettelijke bewijs dat je verzekerd bent. Heb je voor digitale post gekozen? Dan vind je jouw polisblad in je postvak in de VGZ app en Mijn VGZ.
Op een polisblad vindt u onder andere de volgende gegevens: De gegevens van de verzekeringnemer.De gegevens van de verzekeraar.Hoe u verzekerd bent: welke dekking u heeft.
Als u bent ingelogd in uw digitale Verzekeringsmap klikt u links op 'Mijn schades'.
Op de website Mijnverzekeringenopeenrij.nl maakt u uw eigen online overzicht van al uw verzekeringen. Zodoende heeft u altijd en overal inzicht bij welke verzekeraars u waarvoor verzekerd bent. De verzekeraars zorgen ervoor dat de informatie over uw verzekering altijd actueel is.
Vraagt je boekhouder toch om facturen aan te leveren? Dan kan je polisblad als factuur dienen. Voor de premie betaal je alleen assurantiebelasting, geen BTW. Hiervoor hoef je voor de belastingdienst geen facturen te tonen.
Is uw oude polis zoek en weet u niet meer bij welke verzekeraar u die had afgesloten? U kan laten uitzoeken óf en waar die polis nog loopt. U doet daarvoor een verzoek om een polis op te zoeken bij het Verbond van Verzekeraars. Als u een verzoek doet, gaat het Verbond navraag doen.
Dit kunt u in Mijn CZ: uw polis bekijken.
Verzekeringsdocument (ofwel polisblad)
Dit is het officiële bewijs van uw verzekering. Hierin staan uw gegevens en welke verzekering u precies heeft afgesloten. Ook eventuele extra dekkingen en aanvullende informatie over het verzekerde worden genoemd.
Je polisnummer vind je altijd op het polisblad van je verzekering. Het is meestal niet moeilijk te vinden en vaak staat het bovenaan. Daarnaast zie je het polisnummer ook op correspondentie zoals brieven of facturen van de verzekeringsmaatschappij.
De polis zelf vind je in Mijn Interpolis, de Interpolis app en de Berichten van de Rabo App of via Rabo Online Bankieren. Kun je je polis of polisgegevens niet vinden? Neem dan contact op met je Rabobank.
Met de Zoekservice kun je achterhalen of een overledene een levensverzekering had. Vorig jaar hebben nabestaanden 8.617 van dat soort aanvragen ingediend. Daarnaast kun je ook de Zoekservice raadplegen als iemand nog in leven is en je twijfelt of er een verzekering is afgesloten.
Zodra je de verzekering hebt afgesloten, krijg je via de post of e-mail een polis. Dat is het bewijs dat je bent verzekerd.
Polisperiode: De begin- en einddatum van de dekkingsperiode. Verzekerd bedrag: Dit is het maximale bedrag dat de verzekeraar zal betalen in geval van een claim. Premiegegevens: Informatie over het premiebedrag, vervaldata en betalingsvoorwaarden. Uitsluitingen: Specifieke situaties of items die niet door de polis worden gedekt.
Op een polisblad staat vermeld wie er is verzekerd en welke verzekering er van toepassing is. Op een polisblad vind je in sommige gevallen ook in het kort terug welke dekkingen je hebt gekozen en hoeveel de premie bedraagt. Op jouw polisblad staat ook vermeld welke polisvoorwaarden er van toepassing zijn.
Polisnummer: wat is het en waar vind ik hem? Bij allerlei soorten verzekeringen (auto, reis, inboedel, zorg) spreekt men vaak over een polisnummer. Dus ook bij de zorgverzekering is er een polisnummer. In plaats van polisnummer wordt ook wel eens gesproken over een relatienummer.
Hoe weet je waar je verzekerd bent? Je zorgverzekeraar stuurt je post en misschien ook e-mails, daarop staan ook de naam en contactgegevens van je verzekeraar. Weet je echt niet waar je verzekerd bent? Vraag dan een zorgverlener, bijvoorbeeld je apotheker, of die het voor je op kan zoeken.
Als je je polisblad kwijtraakt, kun je contact opnemen met je autoverzekeraar en een nieuw exemplaar opvragen. Vaak kun je het polisblad ook downloaden via je online account bij je verzekeraar.
Staat uw aanbieder of het product er niet bij, maar denkt u toch dat u een woekerpolis heeft? Stuur dan een e-mail naar [email protected].Voeg hierbij een kopie van uw polisblad en het meest recente waardeoverzicht toe.
Neem contact op met je verzekeringsmakelaar of -adviseur. Als je een verzekeringsmakelaar of -adviseur hebt, kunnen zij je een overzicht geven van alle verzekeringen die je via hen hebt afgesloten. Dit kan bijzonder nuttig zijn als je meerdere polissen hebt bij verschillende verzekeringsmaatschappijen.
Wat is een woekerpolis? De woekerpolis kan worden gekwalificeerd als een individuele beleggingsverzekering. Hierbij stort u als verzekeringnemer of polishouder maandelijks geld dat door de verzekeraar voor u wordt belegd of wordt aangewend als premie op de overlijdensrisicoverzekering.
Het polisblad is je verzekeringsbewijs
Op het polisblad staan je persoonlijke gegevens en je klantnummer (ook wel polisnummer of verzekeringsnummer).
Uw polisblad vindt u in Mijn Univé via 'Mijn verzekeringen' en de link Polisoverzicht. Of in de app op het tabblad 'Documenten' (als 'pakketpolisblad'). Bent u een zakelijke klant? Bekijk dan uw polisblad in Mijn Univé Zakelijk.
Neem dan rechtstreeks contact op met ons Service Team via (+31)(0) 20 561 87 11 of via [email protected].