1. Gucci. De lijst met top 10 merken kleding wordt aangevoerd door het merk Gucci.
Het grootste modemerk ter wereld is Nike – en daarmee staat het Amerikaanse merk logischerwijs op de eerste plek in deze top 50. Nike staat vooral bekend om de schoenen, maar het merk verkoopt daarnaast ook andere kleren en accessoires. Dit zijn de 50 grootste modemerken ter wereld.
De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton. Dit merk staat al een aantal jaar op de hoogste positie van de duurste kledingmerken ter wereld.
Shein ontkent zelf ten zeerste gebruik te maken van (kinder)arbeid in slechte omstandigheden, maar is tegelijkertijd niet heel transparant over hun productieketen.
Honderdduizenden Oeigoeren zitten vast in 'heropvoedingskampen' en komen terecht op katoenplantages en -spinnerijen. En deze dwangarbeid wordt ingezet voor grote merken als Adidas, Tommy Hilfiger en Zara, en zelfs Patagonia.
Koop je een riem van Gucci, dan weet je dat je een van de beste lederen draagt. We zien prijzen gelijk aan kwaliteit, en daarom houden luxe merken hun prijzen hoog. Koop je iets wat veel geld kost, dan moet het wel goede kwaliteit zijn…
1. De nachtegaal van Kuala Lumpur – $ 30 miljoen. Dit is de duurste jurk ter wereld en kost maar liefst $ 30 miljoen. Heb je ooit eerder dit bedrag voor een jurk gehoord?
Louis Vuitton is volgens BrandZ het designermerk met de hoogste waarde. Iedereen kent de iconische tassen wel, maar het merk heeft nog veel meer. Zo veel dat het bedrijf een waarde heeft van 52 miljard dollar! Een duidelijke nummer 1 dus.
De mooiste fashion trends van 2022
Namen als Proenza Schouler, Altuzarra en Rodarte zijn allemaal al verknocht aan de trend, hoewel ze 'm compleet anders interpreteerden. De een combineerde een broek met een zwierige, bohemian tuniek, terwijl de ander juist voor een strakke bodycon dress als bovenstuk ging.
De vis die Fred als naam heeft laat men terugkomen in borduursels, knopen, en voeringen van de casual overhemden, gilets, colberts, herenpolo's en t shirts van het merk. Een colbert draagt ook vaak een immitatie vishaak op het rever.
En hoe duurder het merk, hoe hoger de kosten voor reclame, marketing, ontwerpers en het hoofdkantoor. Soms zijn de materialen (zoals zijde) van een dure jurk ook beter en dus duurder. Maar de arbeidsters in de fabrieken verdienen bijna allemaal hetzelfde, ongeacht het merk waarvoor ze werken.
Dit zijn onder meer Hugo Boss, Ralph Lauren en Max Mara. Die laatste twee geven dan ook geen enkele openheid over hun productieproces en beleid. ACNE, McGregor en Tommy Hilfiger lichten hun beleid voor arbeidsomstandigheden redelijk toe.
Eerlijke kleding is kleding die wordt geproduceerd met respect voor mens en milieu. Dit betekent: goede arbeidsomstandigheden, een redelijke vergoeding voor de arbeid, geen kinderarbeid, en gebruik van producten die het milieu zo min mogelijk schaden.
Je spreekt het dus uit als 'she-in'. Toen de webshop in 2008 werd opgericht, heette het namelijk nog SheInside. In 2015 is de naam veranderd naar SHEIN, wat dus eigenlijk een afkorting is.
De producten op webshops zoals SHEIN, Wish en AliExpress worden duurder. Dit heeft te maken met het nieuwe éénloketsysteem van de Europese Unie. Voorheen kocht je nog makkelijk een paar jurkjes, shirtjes en accessoires voor een klein prijsje, maar dat is sinds vandaag afgelopen.
Dat oprichter en CEO Chris Xu een achtergrond in SEO heeft, is daar vast niet vreemd aan. Shein optimaliseerde niet gewoon bestaande procedures. Het bedrijf ontketende een ware revolutie en is nu 15 miljard dollar waard.
Deze Moda Italia Italiaanse herenmode kenmerkt zich door de luxe stijl waarmee de kleding wordt gemaakt. Voor J. Style is iedereen uniek. Het merk heeft zich ontwikkeld tot de exclusiviteit van de herenmode.