De Boeing 777-300 is het grootste passagiersvliegtuig uit de vloot van KLM. Het vliegtuig heeft een maximale range van 12.000 kilometer. Aan boord is op dit moment nog plaats voor 408 passagiers: 34 in World Business Class (WBC), 48 in Economy Comfort (EC) en 334 in Economy.
SCHIPHOL - KLM had voor de vervanging van de 737NG-vloot zowel de A321neo als de 737 MAX 10 op het oog, omdat dat de grootste narrowbodytoestellen op de markt zijn en er op Schiphol maar een beperkt aantal slots beschikbaar is.
We hebben 3 verschillende types Boeing 737 in onze vloot; een daarvan is de Boeing 737-700. De 700's zetten we in voor vluchten naar allerlei bestemmingen, dus misschien vliegt u wel met dit type naar Istanboel, Newcastle of Berlijn. Deze bestemmingen kunnen per seizoen verschillen.
De vloot van KLM bestond ooit uit twaalf Airbus A330-200's en vijf A330-300's. Vier -200's werden in 2016 afgestoten en vervolgden hun loopbaan bij het toenmalige Shaheen Air uit Pakistan. Twee andere toestellen staan nog in opslag. Wanneer de eerste A330-300 de KLM-vloot verlaat is nog niet helemaal duidelijk.
KLM heeft nu in totaal 168 toestellen in haar vloot. Daarvan zijn er dertien Boeing 787's, 29 Boeing 777's, veertien Boeing 747's (inclusief vrachttoestellen), dertien Airbus A330's, vijftig Boeing 737's en 49 Embraer E-jets.
In 2001 vloog KLM voor het laatst naar Australië. Vanwege een samenwerking met een andere maatschappij verdween bij KLM de rechtstreekse vlucht naar het verre land down under.
KRALENDIJK- De Spaanse luchtvaartmaatschappij WAMOS voert weer vluchten uit voor TUI. De inzet van WAMOS is nodig omdat momenteel onderhoud plaatsvindt aan een Dreamliner toestel, dat normaal op de route wordt ingezet.
Transavia vliegt nu exclusief met 42 737's. Volgens verwachting zouden de toestellen opnieuw door Boeings vervangen worden, maar door de problemen rondom de Boeing 737-Max heeft de Amerikaanse fabrikant te kampen met grote vertragingen en een gebrek aan vertrouwen.
Dit is de vernieuwde Airbus A330 – een toestel van € 250 miljoen dat meer dan 13.000 kilometer kan vliegen.
Bij die ramp kwamen 583 mensen om het leven. Het was het laatste incident van de KLM met dodelijke slachtoffers, de crash met de Cityhopper in 1994 en Malaysia Airlines-vlucht 17 in 2014, die in codeshare ook als KLM-vlucht 4013 werd uitgevoerd, niet meegerekend.
SCHIPHOL - KLM heeft geen interesse in de vijf Airbus A380's die Air France wil afstoten. “Dat komt niet in onze plannen voor”, zegt CEO Pieter Elbers tegen Luchtvaartnieuws.nl. Air France wil de vloot de komende jaren verkleinen van tien naar vijf stuks.
De beste plaats in economyclass: zo ver mogelijk vooraan, maar idealiter niét bij de (lawaaierige) keuken/toiletten. Hou er ook rekening mee dat je vooraan in economy aan of bovenop de vleugel kunt zitten. Dat wil zeggen dat het zicht naar buiten belemmerd wordt, gesteld dat je aan het raam zit.
Als je zo min mogelijk turbulentie wil voelen, moet je in het midden van het midden gaan zitten. Aan de 'raamkant' voel je meer turbulentie dan in het midden van het gangpad. Waar je niet moet zitten, is aan de achterkant van het vliegtuig - daar voel je turbulentie sterker dan in het midden of aan de voorkant.
In beeld: Antonov An-225, het grootste vliegtuig ter wereld, grotendeels verwoest | Luchtvaartnieuws.
Er zijn slechts twee incidenten geweest waarbij vliegtuigen van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij werden beschadigd, hoewel beide vliegtuigen niet onherstelbaar werden beschadigd. In 1997 raakte het toestel van Transavia vlucht 484 beschadigd toen het van Salzburg naar Amsterdam vloog.
Als je uitgaat van bijvoorbeeld vijf vluchten per dag en een toestel 365 dagen per jaar vliegt, dan ben je ruim 26 jaar verder voordat die bovengrens is bereikt. “Als je een vliegtuig als de A320 intensief gebruikt, dan vlieg je misschien wel tien uur per dag. En dan is de levensduur zo'n vijftien jaar.
De maatschappij vliegt met toestellen van het merk Boeing, Airbus en Embraer. De stand van de KLM vloot is dan ook dat de vloot uit 169 toestellen bestaat.
TUI fly vloot
Op dit moment hebben we: 1 Boeing 767-300. 2 Boeing 737-800 toestellen. 3 Boeing 737 MAX 8 toestellen.
Toestel zelf is stil en comfortabel. Service aan boord prima, met champagne voor de start, en diverse drank en eten wat is inbegrepen. Enige minpuntje is de vrij forse prijs voor een upgrade, die tussen de 250 en 380 euro per enkele vlucht kost,maar dan zit je wel fijn!
Allereerst willen wij u een idee geven van de vluchtduur tussen Nederland en Australië. U moet rekening houden met een vliegtijd van zo'n 25 à 30 uur. Dat klinkt misschien lang, maar in die tijd legt het vliegtuig meer dan 15.000 kilometer af!
Wat kost een ticket naar Australië? Vanaf Amsterdam kun je al voor €620* retour naar Australië, maar gemiddeld kost een vlucht tussen de 700 en 1100 euro*.
Een normaal vrachtschip doet er zo'n 32 tot 42 dagen over om van Tilbury (Groot-Brittanië) naar Sydney of Melbourne (Australië) of Auckland (Nieuw-Zeeland) te varen.