Een auto alarm klasse 5 is de beste en meest uitgebreide beveiliging namelijk een klasse 3 alarm gekoppeld aan een klasse 4 voertuigvolgsysteem. Naast de standaard werking van een klasse 4 alarm houdt een klasse 5 in dat er een melding naar de meldkamer gaat als het alarm geactiveerd wordt.
Voor de installatie geldt een garantieperiode van één jaar. Het CCV-SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie is inclusief inbouw en certificaat verkrijgbaar vanaf € 729 incl. BTW.
Met ons klasse 5 alarm maakt u gebruik van één van de goedkoopste en meest moderne meldkamers van Nederland. Onze meldkamer heeft een jaar abonnement vanaf 18.55 incl. 21% BTW per maand, ongeacht wat er met de auto gebeurd of kan gebeuren. Dit bedrag is FLATFEE en brengt NOOIT extra kosten met zich mee.
Alarm Klasse 4 Voertuigvolgsysteem PLUS vanaf € 549,00 met jammingdetectie.
Wat is een klasse 4 alarm? Een klasse 4 alarm is een GPS voertuigvolgsysteem welke gekoppeld is aan een PAC erkende meldkamer. Bij een klasse 4 alarm is een CCV SCM certificaat verplicht. De verzekeringsmaatschappij kan een klasse 4 alarm verplicht stellen wanneer de auto een bepaalde cataloguswaarden heeft.
Auto's met een leeftijd tot 5 jaar en met een cataloguswaarde vanaf €25.000,- tot €50.000,- moeten nagenoeg altijd voorzien zijn van een klasse 3 autoalarmsysteem.
Een klasse 3 alarm is de hoogste beveiligingsklasse voor inbraak, niet voor diefstal. Voor diefstal is de hoogste beveiligingsklasse een klasse 5 alarm. Bij een klasse 3 alarm, ook wel alarmsysteem met hellingshoekdetectie genoemd, wordt het voertuig binnenin en rondom beveiligd tegen inbraak.
Hoe weet ik welk alarmsysteem ik heb? Als je auto is uitgerust met een alarmsysteem met CCV Voertuigbeveiliging, dan zit er een driehoekige oranje sticker op je auto. Ook heb je als het goed is een certificaat gekregen. Je kunt bij Kiwa checken of er een certificaat staat geregistreerd voor jouw auto.
Een SCM klasse 5 alarm is een autoalarm gekoppeld aan een voertuigvolgsysteem dat uw auto 24 uur per dag en 7 dagen in de week volgt. Een SCM klasse 5 alarm is het beste wat u kunt krijgen voor uw auto. Wanneer u kiest voor optimale veiligheid kunt u het beste kiezen voor een autoalarm klasse 5.
Een alarmsysteem in de auto verkleint de kans op inbraak en diefstal. Beveiligingssystemen worden ingedeeld in vijf alarmklassen: van eenvoudig tot zeer uitgebreid. Sinds 1998 zijn alle in Europa geproduceerde auto's standaard voorzien van het eenvoudigste beveiligingssysteem.
De top drie van meest gestolen modellen bestaat uit: Toyota RAV4, Volkswagen Golf en Volkswagen Polo. Ford, Opel, Peugeot en Mazda zijn opvallende stijgers, met 21 tot 39 procent meer gestolen auto's, aldus het Landelijk Intelligence- en expertisecentrum Voertuigcriminaliteit (LIV).
Twee dieven werken samen om je auto, die voor de deur staat, te stelen. De ene dief staat met een apparaat bij je auto en de andere met een apparaat bij je voordeur: relay attack. Hierbij wordt het signaal van de auto naar de autosleutel (smart key) onderschept en versterkt doorgestuurd.
Mogelijk kun je een vervangende sleutel krijgen die niet te hacken is, of kun je een sleutel ontvangen die geen signaal uitzendt. Leg de autosleutel en de reservesleutel zeker 6 meter van de voordeur neer. Dat maakt het voor dieven moeilijker om het signaal van de contactloze autosleutel op te vangen en te kopiëren.
Een autoalarm is meestal verplicht als je een autoverzekering afsluit voor een dure auto. Na drie jaar moet je je autobeveiliging jaarlijks laten controleren om eventuele schade vergoed te krijgen. Je kunt je auto op drie verschillende manieren beveiligen: met een startonderbreker, autoalarm of voertuigvolgsysteem.
Klasse alarm 1 bestaat uit een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering. Deze tweevoudige blokkering bevat in ieder geval een onderbreking van de startmotor en een extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen inbraakdetectie en geen alarmering.
Wat houdt een klasse 2 alarm in? Klasse alarm 2 bestaat uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering (hetzelfde als klasse 1), inbraakdetectie en alarmering (sirene).
Beveiligingsklasse 1 – Startonderbreker
Iedere nieuwe auto is sinds 1998 minimaal voorzien van beveiligingsklasse 1. Auto's in deze klasse zijn minimaal uitgerust met een startonderbreker: een systeem dat de startmotor en de brandstoftoevoer blokkeert als er geen sleutel wordt gebruikt om de auto te starten.
Standaard is uw BMW voorzien van een alarmsysteem dat valt onder de certificeringscategorie Klasse I. Veelal eist uw verzekering een aanvulling op deze klasse in de vorm van interieurbeveiliging (Klasse III) of zelfs een Tracking en Tracingsysteem (Klasse IV of V).
Jamming detectie is een systeem waarbij jamming gedetecteerd kan worden, waardoor de auto zichzelf volledig vergrendeld. De auto zal hierbij worden uitgerust met een extra startonderbreker, waarbij na jamming een extra autorisatie noodzakelijk is.
Een voertuigvolgsysteem wordt gekoppeld aan een startonderbeker of aan een alarmsysteem met hellingshoekdetectie. Zodra de startonderbreker gesaboteerd wordt of het alarmsysteem is geactiveerd, wordt hier automatisch melding van gemaakt aan de meldkamer.
Een voertuigvolgsysteem is een systeem waarmee de auto gelokaliseerd kan worden wanneer de auto daadwerkelijk gestolen is. Het grote verschil met een alarmsysteem met hellingshoekdetectie is dat een voertuigvolgsysteem voornamelijk bedoeld is voor diefstal en niet voor inbraak.
Middels een eigen autorisatie wordt herkend dat de rechtmatige eigenaar de auto wil starten. Zonder deze autorisatie start de auto niet. Na het openen van een portier moet u binnen 15 seconden middels een draadloze handzender of automatische transponder het alarm deactiveren.