Picnic biedt met twintigduizend artikelen in principe hetzelfde als andere supers en beschikt inmiddels over 250 eigen producten. Een belangrijk verschil: de websuper verkoopt alleen de snellopers. Waar de gemiddelde supermarkten dus vijftien soorten zeezout in de schappen heeft, verkoopt Picnic er twee.
Picnic bezorgt boodschappen gratis
Een ander unique selling point van Picnic is dat het online-only opereert. Het heeft dus geen supermarkten verspreid over het land waar consumenten hun boodschappen kunnen doen. Hierdoor zit Picnic niet vast aan hoge huurkosten en kan het daardoor veel goedkoper te werk.
Picnic is een online supermarkt die al je boodschappen gratis thuisbezorgt. Ze hebben in tegenstelling tot andere supermarkten geen fysieke winkels en rijden alleen in elektrische auto's rond.
Picnic onderscheidt zich door gratis boodschappen te bezorgen. 'We zijn de kopie van de supermarkt online', aldus Muller. 'We winkelen voor jou en doen de boodschappen voor dezelfde prijs. ' Met meer dan tienduizend werknemers bezorgt Picnic in 150 steden in Nederland en 50 in Duitsland en Frankrijk.
Picnic is de goedkoopste online supermarkt in vergelijking met Jumbo en Albert Heijn. . Maar het zijn geen grote verschillen. Daarbij hebben het bezorgmoment en kortingsacties ook invloed op de totaal prijs, dus kan het zijn dat een van de andere twee toch goedkoper is.
Is het de bedoeling om fooi te geven aan de bezorger? Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Gratis bezorging is en blijft gratis bezorging, dus onze bezorgers rekenen nergens op. Mocht je toch vinden dat hij of zij een extraatje verdient, dan ben je natuurlijk vrij om iets te geven.
Sinds de oprichting van Picnic kocht het bedrijf zijn producten in via Boni bij de inkooporganisatie Superunie. In 2020 werd besloten om Superunie in te ruilen voor Edeka.
Laagste prijsgarantie van Picnic
Uit onderzoek van bijvoorbeeld de Consumentenbond blijkt ook dat Picnic het goedkoopst is met A-merken. Dagelijks vergelijken ze bij Picnic de prijzen met de online prijzen van de Jumbo en Albert Heijn. Is een product daar goedkoper? Dan passen ze bij Picnic de prijs automatisch aan.
Picnic bezorgt je boodschappen gratis. Je ziet ze op steeds meer plekken rijden: de elektrische wagentjes van Picnic. Een geduchte concurrent voor andere boodschappenbezorgdiensten vanwege 3 belangrijke voordelen: gratis bezorging, een laag minimum bestelbedrag en een laagste prijsgarantie.
Waar komen de boodschappen vandaan? Het centrale verzamelpunt van Picnic staat in Nijkerk. Dat is overdag zo goed als leeg. 's Ochtends komen de leveranciers naar het warehouse, waarna de bestellingen naar verschillende distributiecentra gebracht worden, zoals The Wall voor Leidsche Rijn.
Picnic is 1 procent duurder dan gemiddeld, net als Albert Heijn en Plus.
Net als concurrent Picnic gaat Albert Heijn in grote steden boodschappen bezorgen met elektrische minibusjes. Tegelijkertijd start de supermarktketen een proef met elektrische bezorgfietsen.
De doelgroep die gebruikmaakt van Picnic komt overeen met de doelgroep die al eerder duidelijk naar voren kwam in het landelijke onderzoek: gezinnen die voortdurend te weinig tijd hebben en balanceren tussen werk en thuis. Binnen deze specifieke doelgroep maakt 50 procent van de huishoudens gebruik van Picnic.
Hoelang sta je op de wachtlijst? En omdat het aantal nieuwe klanten sneller gaat dan het aantal nieuwe bezorgauto's en bezorgers, kan het zijn dat je op een wekenlange wachtlijst van Picnic in Ede komt. Elke week krijgt Picnic nieuwe auto's en bezorgers en zodra die werken, laat het bedrijf nieuwe klanten toe.
Daarbij heeft Picnic wel weer extra kosten voor de vele distributiecentra en hubs. Verder zijn de loonkosten van Picnic een stuk hoger. Als 1.000 klanten naar je winkel komen, heb je minder personeel nodig dan dat je bij 1.000 klanten langs moet gaan. De boodschappen moeten verzameld worden en thuis worden bezorgd.
FRANKFURT - De Nederlandse online supermarkt Picnic zou inmiddels een waarde van €3,6 miljard hebben. Aanzienlijk hoger dan voor de zomer. Dat schrijft het Duitse vakblad LebensmittelZeitung op basis van insiders.
Kan ik de tasjes weer bij jullie inleveren voor recycling? Ja, heel graag ð Je kunt de tasjes de volgende keer gewoon weer meegeven aan de Runner. Je krijgt je 35 cent statiegeld terug en wij zorgen er dan voor dat het plastic netjes gerecycled wordt.
De wachtverzachter
Ze geven namelijk om de zoveel dagen een gratis product weg. Dit gratis product krijg je bij je eerste bestelling zodra je aan de beurt bent. Dus hoe langer je moet wachten, hoe meer wachtverzachters je krijgt. Uiteindelijk kreeg ik er drie (een tros bananen, yoghurt en Oreo koekjes).
De gerechten variëren van romige viscurry tot mosterdkip met aardappeltjes. De prijzen lopen uiteen van €9,95 voor 2 personen tot €17,95 voor een 4-persoons box. Opvallend is dat in de Picnic-app ook verspakketten en 'Recepten' te vinden zijn.
Het minimale bestelbedrag bij Picnic is 35 euro, exclusief statiegeld. We rekenen geen bestel-of bezorgkosten. Voor onze producten betaal je altijd de prijs die het artikel kost op het moment van bestellen.
De Consumentenbond noteerde in april 2022 de prijzen van 175 A-merk producten bij 12 landelijke supermarktketens. Dirk is het goedkoopst voor A-merken. Die zijn daar 7% goedkoper dan gemiddeld. Spar is de duurste supermarkt.
Volgens de woordvoerder gaat het om "enkele duizenden klanten per week. We gaan even dicht en de mensen kunnen even niet meer bestellen." Picnic gaat ondertussen op zoek naar een nieuwe locatie. De verwachting is dat dit in ieder geval een paar weken duurt.
Voor het bezorgen van de boodschappen maakt Picnic gebruik van elektrische autootjes met een maximale snelheid van 50 km per uur. De wagentjes, die een uitstraling hebben van de ouderwetse melkwagens, zijn net iets smaller dan normale auto's.
In september 2015 begon Picnic in Amersfoort met vier bezorgautootjes. Inmiddels rijden er meer dan 1000 autootjes rond in zo'n 120 Nederlandse plaatsen. Met honderdduizenden klanten en een maandelijkse uitbreiding naar nieuwe steden, werd Picnic in 2019 uitgeroepen tot het snelst groeiende bedrijf van Nederland.
Bij de entree begroet Charlotte van Peski, manager van het Customer Success-team, mij hartelijk. Haar outfit – modieuze 'slobbertrui' en hippe sneakers – bevestigt dat doorsnee geenszins van toepassing is op Picnic.