Bij Instagram draait het om het delen en reageren op foto's en video's. Je kunt mensen volgen, waardoor ze in een persoonlijke tijdlijn verschijnen. Een voordeel is dat je een profiel privé kunt maken. Pas na toestemming krijgen anderen toegang tot je foto's en video's.
Naast de besproken platforms zijn er ook nog andere alternatieven voor Facebook beschikbaar, zoals: Digg, Mastadon, Steemit, Raftr, Signal, Telegram en iMassage. Deze platforms kennen ieder een eigen specifieke functie en zijn goede alternatieven op het gebied van privacy, data verzameling en adverteren.
Met Facebook kun je juist door middel van events en (privé) groepen, bouwen aan een community. Instagram is dan weer erg visueel en sterk voor de interactie. Je kan met Instagram gemakkelijk het gesprek aangaan met je doelgroep en volgers door middel van stories. Ook dan werk je dus aan een community.
Geen enkele van de andere redenen wordt gedragen door een meerderheid van de respondenten. De tweede belangrijkste reden waarom mensen niet op Facebook aanwezig zijn is dat zij vinden dat hun leven zich offline afspeelt en zij geen nood hebben aan een alternatief online leven.
Het gebruik van social media kan je slaapritme in de war gooien, blijkt uit verschillende onderzoeken. Onder andere het licht van je telefoon zorgt ervoor dat je minder snel in slaap valt. En het omgekeerde is ook waar, als je niet genoeg slaap krijgt, schijn je dwangmatig je Facebook te gaan checken.
Je hoeft je Facebook account niet te verwijderen om je vrijer te voelen. Het enige dat je hoeft te doen is te breken met je gewoonte, en Facebook gewoon terug op zijn plek te zetten. Facebook is niet goed of slecht. Het is een dienst die je gewoon kunt gebruiken als je er baat bij hebt.
Instagram is hét platform om interactie te creëren met je volgers. Dit is ook een van de redenen waarom je dit sociale medium moet inzetten voor je bedrijf. Instagram is iets persoonlijker dan bijvoorbeeld twitter en dat roept reacties en likes op. Ideaal om wat meer contact met je klanten, fans of volgers te hebben.
Wat is de doelgroep van Instagram? De doelgroep van Instagram zijn vooral jongeren en jongvolwassenen. Toch heeft dit medium een brede leeftijdscategorie: 15 tot 40 jaar. Al neemt de populariteit met de leeftijd af, toch is het nog steeds erg populair onder de oudere groepen, zelfs onder hoogbejaarden.
Volgens oprichter Mark Zuckerberg moet de nieuwe naam beter reflecteren waar het bedrijf heen wil met zijn technologie. Het bedrijf gaat zich minder focussen op het bereiken van een zo groot mogelijk publiek en wil juist meer jongvolwassenen van tussen de 18 en 29 jaar bereiken.
Facebook heeft een nieuwe naam: Meta. Zo gaat het moederbedrijf heten waar bekende apps als Instagram, WhatsApp én Facebook zelf onder komen te vallen. Dat heeft topman Mark Zuckerberg vanavond bekendgemaakt.
Start-ups Het wordt 'de opvolger van het internet' genoemd. De metaverse: een driedimensionele werkelijkheid waarin internetgebruikers elkaar ontmoeten.
MeWe is een advertentievrij sociaal netwerk, dat gratis toegankelijk is via een browser of mobiele app.
Op 28 oktober 2003 richtte Mark Zuckerberg samen met drie vrienden de website Facemash op, de voorloper van Facebook. Zuckerberg, een student aan Harvard, creëerde samen met Andrew McCollum, Chris Hughes en Dustin Moskovitz een spel waarbij foto's van Harvardstudenten met elkaar konden worden vergeleken.
Ga naar Algemeen en klik op Opmerkingen rangschikken. Schakel het vakje naast De meest relevante opmerkingen standaard weergeven in om Opmerkingen rangschikken in te schakelen. Schakel het vakje naast De meest relevante opmerkingen standaard weergeven uit om Opmerkingen rangschikken uit te schakelen.
Jouw data zijn veilig bij ons
We delen jouw persoonsgegevens nooit met derden, maar derden kunnen wel toegang tot jouw persoonsgegevens krijgen als je toestemming geeft voor hun cookies.
Facebook doet rebranding op Instagram and WhatsApp.
Facebook heeft laten weten dat aan zowel Instagram als WhatsApp zijn naam zal toevoegen. Door deze rebranding zal de naam van beide apps veranderen naar: “Instagram van Facebook” en “WhatsApp van Facebook.”
De onderzoekers van Newcom concluderen dat social media gebruik in Nederland stijgt. Enkele conclusies: Instagram stijgt met 710.000 gebruikers het meest (+14%) van 4,9 naar 5,6 miljoen. Facebook gebruik groeit weer met 2% van 10,1 naar 10,4 miljoen (+230.000)
Overname door Facebook
In april 2012 kocht Facebook Instagram met zijn twaalf personeelsleden op voor rond de $1 miljard in contanten en aandelen en het was voornemens het bedrijf onder zelfstandige leiding te laten. Destijds waren er meer dan 30 miljoen ingeschreven gebruikers van Instagrams website voor foto's.
Reacties. Eeuwig. Het kan natuurlijk gebeuren dat een iemand met een Facebook account overlijdt. Wanneer dit gebeurt geeft Facebook de nabestaande twee opties, namelijk: het Facebook account van de overleden persoon te herdenken of definitief te verwijderen.
- Het kan maximaal 90 dagen duren voordat alle dingen die je hebt geplaatst, zijn verwijderd, zoals foto's, statusupdates en andere gegevens die zijn opgeslagen in back-upsystemen. Terwijl deze gegevens verwijderd worden, zijn deze niet toegankelijk voor andere Facebook-gebruikers.
Je kunt Messenger blijven gebruiken nadat je je Facebook-account hebt gedeactiveerd. Als je een Facebook-account had en het hebt gedeactiveerd, activeer je het account niet opnieuw door Messenger te gebruiken. Je Facebook-vrienden kunnen je nog steeds berichten sturen.