De Citroën C1 prijs begint bij 15.980 euro. Met zijn doordachte afmetingen is de C1 één van de meest veelzijdige compacte stadsauto's. Let op: De productie van de C1 is met ingang van 2022 gestopt.
Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 4,50 liter per 100 km en hij weegt 805 kg. De APK is geldig tot 15-02-2023 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 61,92 per kwartaal.
Citroën C1 met automaat
Concreet gaat het om 4 uitvoeringen met een automatische versnellingsbak waarbij de prijs varieert van 13.450 tot 16.300 euro.
De voorwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 50 kW (68 pk) en een maximum koppel van 93 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 4,6 l/100km (1 op 21,7).
De Citroën C1 als occasion
Het enige sterke aankoopargument: goedkoop autorijden. Dat gaat op, zo lang je kijkt naar de lopende kosten. De meeste C1's zijn heel zuinig, kosten weinig in onderhoud en ze zijn best betrouwbaar, waardoor je zelden andere kosten hebt dan normale slijtage.
Hij verbruikt slechts 4,6 liter per 100 kilometer en is goedkoop in onderhoud. Hoeveel kilometer gaat een Citroën C1 mee? De Citroën C1 is zeer betrouwbaar en gaat met goed onderhoud zo'n 500.000 km mee.
De Citroën C3 prijs bij aankoop bedraagt 19.590,- euro inclusief kosten rijklaar maken.
Een Renault Twizy 80 met twee zitplaatsen achter elkaar tellen we niet mee, ook al kost die 13.290 euro en is het op papier de goedkoopste 'auto'.
Regelmatig onderhoud aan de airco in uw Citroen C1 zorgt ervoor dat deze niet kapotgaat. Dat is belangrijk, want het repareren of compleet laten vervangen van een airco kost veel meer geld dan regelmatig onderhoud aan de airco. Daarnaast is het van groot belang dat de airco niet droog komt te staan.
Een benzineauto is altijd het goedkoopst qua wegenbelasting welke gevolgd wordt door de gas (LPG) en op de laatste plek komt de diesel. Hoe zwaarder de auto, hoe groter de verschillen in prijs worden tussen benzine en diesel. Een lichte auto is veel goedkoper in wegenbelasting vergeleken met een zware auto.
Deze overgangsregeling geldt voor voertuigen uit het bouwjaar 1987 en ouder (tot 40 jaar). De overgangsregeling houdt in dat deze voertuigen totdat ze 40 jaar oud zijn in aanmerking komen voor het kwarttarief MRB over het hele kalenderjaar 2022, met een maximum van € 131.
Alle Citroën, Peugeot en DS modellen vanaf bouwjaar 1 januari 2000 zijn geschikt voor het gebruik van E10.
Hoe open ik de tankdop? Open de tankklep met het benzine hendeltje aan de linkerkant naast het stuur. Nu kun je de tankdop openen. Draai met de klok mee en hij gaat open.
De distributieriem is een belangrijk onderdeel voor het functioneren van de motor van een Citroen C1. De distributieriem zit aan de zijkant van de motor verstopt en is een lastig uit te voeren klus. Het is dan ook belangrijk om vakkundig te werk te gaan bij het vervangen van de distributieriem.
De Citroën C1, Peugeot 107/108 en Toyota Aygo zijn bijna-identieke auto's in de zogenaamde miniklasse, ontwikkeld en geproduceerd in Tsjechië door een joint venture van PSA Peugeot Citroën en Toyota Motor Corporation.
De drie auto's die u noemt zijn vrijwel identiek. Ze zijn in dezelfde fabriek gebouwd en beschikken over exact dezelfde techniek. Er zijn slechts wat uiterlijke verschillen om beter te passen bij de merken Peugeot, Citroën of Toyota. Eigenlijk is dus vooral uw smaak die bepaalt wat de beste keuze is.