Oranje. Een vriendelijke kleur die je merk een vrolijke en assertieve gevoelswaarde geeft. Bedrijven zoals Etsy, Orange en Nickelodeon willen plezier en entertainment uitstralen, dus kiezen ze voor deze kleur. Oranje wordt vaak toegepast voor een call-to-action: schrijf je in, koop nu, doe mee.
Blauw staat voor betrouwbaarheid en professionaliteit. Dit is belangrijk voor bedrijven die bijvoorbeeld in de financiële of verzekeringssector werken. De Consumentenbond en OHRA zijn hier enkele voorbeelden van. Ook de Politie hoort in het rijtje thuis van 'merken' die de kleur blauw inzetten.
Roze is de kleur van liefde, humor, vriendschap en trouw.
Mensen hebben een sterkere affiniteit met een product als kleuren in overeenstemming zijn met het soort product. Functionele kleuren – grijs, zwart, bruin en groen – versterken gebruiksproducten en sociaal-zintuigelijke kleuren – rood, geel, roze en paars – versterken producten met een beleving.
Blijkbaar zijn blauwe ogen wetenschappelijk gezien het meest aantrekkelijk. Onze lijst bestond voor 23,25% uit blauwogige knapperds, terwijl slechts 9% van de mensen blauwe ogen heeft. Als je een man bent met blauwe ogen, heb je drie keer zoveel kans om op de lijst 'Meest sexy mensen aller tijden' te komen.
Uit het onderzoek blijkt namelijk dat 56% van de mannen hun eerste date het liefst in het rood ziet. Trek daarom maar zonder schroom dat sexy rode jurkje aan.
In een representatieve enquête heeft het Deutsches Lackinstitut (Duits verfinstituut ) ontdekt dat mannen over het algemeen de voorkeur geven aan blauw, maar ook grijs, zwart en bruin mooi vinden. Beide geslachten houden ongeveer evenveel van groen , terwijl vrouwen anders meer houden van rood, geel, beige en oranje.
Groen is een kleur die positieve associaties geeft. Natuur, groei, ontspanning, gezondheid en evenwicht. Het is een goede kleur om te gebruiken voor 'positief' en 'vooruitgaan'. Sommige merken zijn onlosmakelijk verbonden met een bepaalde kleur: voor groen is Interpolis daar een goed voorbeeld van.
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat vrouwen blauw de meest sexy kleur vinden voor een man om te dragen. Blauw staat voor vertrouwen, openheid en dat soort onzin. Vandaar dat vrouwen dit sexy vinden. In ieder geval, een goede diepblauwe blouse of simpel T-shirt schijnt dus te werken.
Bruin. Bruin is de kleur van hout of aarde. Ook wel een donkere variant van oranje. Net zoals in een bruine kroeg geeft de kleur je het gevoel van warmte en gezelligheid.
Groen is ook de kleur van de natuur, groen schenkt rust, vrede en een gevoel van verbinding hebben. Groen staat ook vaak voor jeugdigheid, jong zijn en onervaren (het groentje).
Door naastliggende kleuren op de kleurencirkel te combineren krijg je harmonieuze kleurencombinaties. Veel gebruikte combinaties zijn oranje-rood, blauw-turquoise en groen-geel. Om de harmonieuze kleuren tot hun recht te laten komen combineer je ze best met neutrale tinten zoals wit, grijs of zwart.
Wat is de betekenis van Lila? Lila is lichtpaars, een afgezwakte vorm van violet dankzij toevoeging van wit. Lila staat symbool voor lente, onrijpheid, romantiek, naastenliefde en dagdromen. Maar ook voor eenzaamheid, verlatenheid en zwakte.
Geel straalt vrolijkheid en positieve sferen uit. Verschillende geeltinten zijn verrassend goed met elkaar te combineren. Wit: Net zoals zwart is wit geen echte kleur. Wit staat voor onschuld, luxe en eenvoud.
Grijs. Grijs kan een verwarrend effect hebben op mensen. Het heeft de neiging om verwachtingen te scheppen, wat kan zorgen voor stress. Het wordt ook beschouwd als de kleur van verstand, duurzaam, verfijnd en strak.
De kleur rood trekt snel de aandacht. Rood staat voor opwinding, passie, gevaar, energie en actie. Misschien is het je wel eens opgevallen dat bestel knoppen vaak rood gekleurd zijn of dat deze kleur gebruikt wordt om items in een schap extra te laten opvallen.
Het belangrijkste voor de vrouw is dat de kleding van de man van goede kwaliteit is. De vrouw valt voor mooie stoffen en luxe materialen. Kies dus voor natuurlijke materialen zoals katoen, wol, linnen, zijde en kasjmier in plaats van synthetische stoffen als polyester.
Het merendeel van de vrouwen geeft de voorkeur aan blauw (35%), gevolgd door paars (23%) en groen (14%). Vrouwen hebben ook minder favoriete kleuren: oranje (33%), bruin (33%) en grijs (17%). Het is opmerkelijk dat roze niet in de top 3 van vrouwen voorkomt.
De kleur blauw
Het symboliseert vertrouwen, loyaliteit, wijsheid, zelfverzekerdheid, intelligentie, geloof, waarheid en de hemel. Blauw wordt beschouwd als gunstig voor de geest en het lichaam.
Veel bedrijven kiezen voor blauw en dat is niet voor niks, blauw wordt namelijk ervaren als een zakelijke kleur die vertrouwen schept. Bovendien wordt blauw ook geassocieerd met waarheidsgetrouw beeld.
#1 Zelfverzekerdheid
Elke man houdt van een zelfverzekerd vrouw. Een dame die op eigen benen staat en durft te zeggen wat ze vindt. Ze laat zich niet de mond snoeren en doet waar ze zelf zin in heeft. Dat is ook iets wat voor jou als vrouw in je voordeel kan werken.
Alles wat vrouwen vrouwelijk maakt en waarover mannen niet beschikken, vinden mannen aantrekkelijk. Vrouwen accentueren verschillen vaak ook met make up: volle lippen, egale perzikhuid, dunne wenkbrauwen en lange wimpers. Door het benadrukken van deze verschillen, worden vrouwen nog aantrekkelijker voor mannen.
Een goed uitziende en goedgeklede vrouw
Ja, mannen vallen inderdaad voor het uiterlijk van vrouwen. Maar maak je niet druk, niemand hoeft plastische chirurgie te ondergaan. Zorg dat je er verzorgd uitziet en een beetje parfum draagt. Je hoeft niet per se opvallende kleuren of de allerlaatste mode te dragen.