Smartcards worden gebruikt in combinatie met een pincode om zich aan te melden bij een netwerk, computer of apparaat. Het gebruik hiervan is veiliger dan een wachtwoord, aangezien het moeilijker is om een zowel de smartcard te stelen als de pincode hiervan te achterhalen dan slechts een wachtwoord te achterhalen.
Smartcard = Een smartcard is een chipkaart die wordt gebruikt voor het decoderen van radio- en televisie-uitzendingen. In andere talen wordt elke chipkaart, dus ook een bankpasje, een smartcard genoemd.
Bij een smartcard is de beveiligingscode opgeslagen op een microchip. De bankpas met chipknip is zo'n smartcard. Het nadeel van een smartcard is dat je ook een smartcardlezer nodig hebt. Voor toegang tot computers wordt de smartcard vaak geïntegreerd in een toetsenbord.
Bent u uw PIN- en PUK-code kwijt? Dan moet u de kaart blokkeren door 3 keer een willekeurige PIN code in te typen. Hierdoor wordt de smartcard geblokkeerd. Vervolgens moet de geblokkeerde smartcard worden ingetrokken en vraagt u een nieuwe smartcard aan bij de RDW.
Om een nieuwe code te krijgen, gaat u naar uw stad- of gemeentehuis met uw eID en de brief met codes die u kreeg voordat u uw eID bent gaan afhalen. Voor meer informatie kan u terecht op de website van de Federale Overheid Binnenlandse Zaken . Hebt u geen pincode meer?
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Een pukcode krijg je altijd samen met je pincode en simkaart. Het maakt dus niet uit of je een abonnement afsluit in combinatie met een smartphone, een sim only-abonnement afsluit of een nieuwe prepaid simkaart aanschaft. De pincode kun je zelf veranderen, maar bij de pukcode is dat niet het geval.
Procedure. Indien je 3x na elkaar de foutieve PIN code ingeeft van de identiteitskaart, dan is deze geblokkeerd, je kan deze terug heractiveren door middel van de PUK code. Heb je het document nog met de codes is er geen enkel probleem, kom met je identiteitskaart en de codes naar de dienst burgerzaken.
Voor personen vanaf 18 jaar is het paspoort of de Nederlandse identiteitskaart (ID-kaart) 10 jaar geldig. Voor personen jonger dan 18 jaar blijft een paspoort of identiteitskaart 5 jaar geldig. Dit geldt voor documenten die zijn uitgegeven sinds 9 maart 2014.
Steek de smartcard in de CI+ module en steek de module vervolgens in je televisie. Zet hierna je televisie aan. Je tv start vanzelf een controleproces.
De "Smartcard service" is een service van Windows die de connectie met de eID en de kaartlezer beheert. Om te kunnen werken met de eID, is het dus van belang dat die service actief is. U kan dat op deze manier controleren: Open "Windows Services".
Telefonisch uw smartcard activeren? Bel de Ziggo Activatielijn op 0900 – 2020 000 (normaal tarief) en volg de instructies. Binnen 10 minuten(uiterlijk 45 minuten bij grote drukte) kijkt u digitaal televisie.
Via sms-service. Stuur je smartcardnummer zonder spaties in een sms naar 06 – 44 300 300 (lokaal tarief).
STAP 1: Zet je ontvanger op de zender VTM. STAP 3: Je kaart wordt binnen het uur opnieuw geactiveerd. STAP 2: Sms je smartcardnummer zonder leestekens en zonder spaties naar het nummer +32 477 60 66 60. STAP 3: Je kaart wordt binnen het uur opnieuw geactiveerd.
Card Stop is de centrale dienst die: De onmiddellijke blokkering van je betaalkaarten, betaalapplicaties of connected devices garandeert: zodra je belt, blokkeert Card Stop meteen je betaalmiddelen. Je betaalkaart vervangt: Card Stop vervangt je kaart en stuurt je een nieuwe geheime pincode.
U beschikt over 3 pogingen om uw pincode in te voeren. Na 3 opeenvolgende fouten wordt uw kaart geblokkeerd.
Je kunt in totaal drie keer een verkeerde pincode invoeren. Dit kan dus niet de pincode zijn waar het omgaat. De pukcode kun je in totaal 10 keer verkeerd invoeren en dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd.
3x verkeerde pincode op een geldautomaat (ATM) ingetoetst: wacht 24 uur. Je pas zal dan automatisch weer werken. 3x verkeerde pincode op een betaalautomaat (POS) ingetoetst: doe een geldopname of saldo check op een geldautomaat. Dan werkt je pas weer.
Deze bestaat uit vier cijfers. De pincode beveiligt de gegevens op je simkaart en smartphone. Als je een nieuwe simkaart hebt is de code meestal vier keer nul. Bij sommige providers is de code anders, deze vind je dan op het kaartje dat bij de simkaart wordt geleverd.
Iedere simkaart heeft een eigen nummer, een zogeheten ICC-ID (Integrated Circuit Card ID). Dit nummer bestaat een reeks van zo'n 13 cijfers, letters en tekens. Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.