Een merk is premium als het superieure functionele en symbolische waarde levert tegen een hogere prijs dan andere merken in de desbetreffende categorie. BMW is volbloed premium. Het merk benadrukt in reclames steevast de prestaties en exclusiviteit van haar modellen.
Tijdens de eerste 8 maanden van dit jaar is de verkoop van Volvo Cars in Europa met 12,9% gestegen. Het merk laat daarmee de sterkste groei optekenen van de vijf grootste Europese premium-merken, zo blijkt uit de cijfers van de European Automobile Manufacturer's Association (ACEA).
Een Mercedes-Benz heeft weliswaar een iets hogere aanschafprijs dan een Audi, maar is voordeliger in het onderhoud. Na ongeveer 100.000 kilometer hebben bezitters van een Audi vaker en duurdere reparaties dan bezitters van een Mercedes-Benz.
BMW is inderdaad iets duurder in onderhoud en reparatie in vergelijking met Audi omdat BMW's BMW-specifieke onderdelen en BMW-specifieke motoren gebruiken. Audi motoren worden ook gebruikt in de hele Volkswagen Groep wat betekent dat er meer onderdelen zijn.
Het belangrijkste verschil tussen deze twee luxewagens is dat BMW de voorkeur geeft aan sportief rijgedrag, terwijl Mercedes de voorkeur geeft aan comfort en luxe. BMW voertuigen bieden sportief rijgedrag met betere rijeigenschappen, betere vering en betere motoren en transmissies.
Alle factoren in aanmerking genomen, is Mercedes-Benz betrouwbaarder dan Volvo. Volgens Consumer Reports is Volvo een van de minst betrouwbare luxemerken op de markt. Mercedes scoort hoger dan Volvo op de betrouwbaarheidsbeoordeling van Consumer Reports. Mercedes is echter duurder in het jaarlijkse onderhoud dan Volvo.
Onderdelen en service zijn erg duur, dus plezier heeft een prijs. Met de meeste BMW's wordt gereden tot ze 120.000 tot 200.000 mijl hebben afgelegd. Dat vergt uiteraard een flinke onderhoudsbeurt en goed onderhoud.
Bekende merken die "premium" worden genoemd, zijn de Duitse drie BMW, Audi en Mercedes, de Japanners hebben vooral Lexus (en wat minder succesvolle/bekende pogingen als Nissan's Infiniti, Honda's Acura en Mazda's Xedos), de Koreanen (Kia/Hyundai) hebben Genesis.
Beide Duitse luxe auto's zijn uitzonderlijk, maar het ene merk schrijft sneller af dan het andere. BMW schrijft sneller af dan Mercedes-Benz. Dus, als u van plan bent om een luxe auto voor een korte periode te bezitten en hem daarna weg te doen, is Mercedes-Benz de betere optie.
Het Chinese concern Geely heeft een hele rits merken onder zijn vleugels. Niet alleen is Geely het moederbedrijf van automerken als Proton, Lynk & Co en Lotus, maar ook van Polestar, Volvo en Geely Auto. Volvo en Geely Auto gaan in de toekomst nauwer samenwerken.
De Renault Zoe i Dynamique Nav en Hyundai i40 SE Nav vallen namelijk in het rijtje met auto's met de meeste afschrijving, namelijk de Renault met 29,3% procent na drie jaar en de Hyundai 29,7%.
FAQs over Mercedes
Naarmate de auto ouder wordt, stijgen ook de onderhoudskosten. De waarheid is dat het onderhoud van een Mercedes net zo duur is als de aankoop ervan. In tegenstelling tot andere automerken die door de meeste monteurs kunnen worden gediagnosticeerd, hebben Mercedessen meestal gespecialiseerde dealers.
Wat prestige en luxe betreft, ligt BMW voor op Audi. BMW auto's zijn altijd beter geweest als het gaat om luxe en hoge snelheid, terwijl Audi beter is in het maken van high-tech auto's. BMW biedt superieure luxe met een betere rijervaring en wegligging.
En welk automerk is dan het meest betrouwbaar? In 2020 was dat nog Lexus, maar in 2021 gaat deze titel naar Mitsubishi. De SUV's Outlander (vanaf 2012) en ASX scoren allebei uitzonderlijk hoog. De Consumentenbond adviseert daarom het volgende: “Wil je een betrouwbare auto, kies er dan een uit Japan of Zuid-Korea.
Toyota is niet alleen het meestverkochte automerk ter wereld, ook qua zoekgedrag op Google is het merk koploper.
Met stip op nummer 1 staat Lexus, met een betrouwbaarheidsscore van 98,7 procent. Geheel onverwacht is dit niet. Lexus komt in veel onderzoeken naar boven als een van de meest betrouwbare merken.
Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau J.D. Power kun je het beste gaan voor Lexus, Porsche, Toyota of Volkswagen. Het Britse What Car maakte een top zes van Suzuki, Lexus, Toyota, Kia, Mitsubishi en Subaru. De conclusie is dus duidelijk: met een Japanse auto, met name een Toyota of een Suzuki, zit je vaak wel goed.
Op nummer 1 staan onze vrienden van BMW. In de eerste 10 jaar dat die auto rondrijdt, ben je als eigenaar bijna 18.000 dollar kwijt. Dat is met een gemiddeld jaarkilometrage en regulier onderhoud. Mercedes, Cadillac, Volvo en Audi completeren de top 5.
Met de juiste zorg en tijdig onderhoud kunnen Volvo-motoren meer dan 20 jaar of meer dan 200.000 mijl meegaan.
De prijsstijging is een gevolg van hoge ontwikkelingskosten van verbrandingsmotoren en investeringen in elektrisch rijden. Schot rekent voor dat van de totale investering van 40 miljard euro van Audi, ruim een derde gaat naar elektrische auto's.
Nummer 1:Mercedes-Benz
Natuurlijk, als je MINI meerekent dan is BMW groter, tenzij we de Smart-verkopen bij die van Mercedes-Benz optellen. Wereldwijd werden er 65.660 Smartjes verkocht. Kijken we naar het aantal auto's met een driepuntige ster in de grille, komen we uit op 1.188.832 exemplaren.
Allereerst kennen we de BMW's als betrouwbare auto's. Bij de auto's van nu geldt dat nog steeds. Een goed onderhouden auto zal jou verzekeren van duizenden veilige kilometers die jij zonder problemen kunt afleggen. Zo hebben de meeste BMW's een krachtige en betrouwbare motor, die jarenlang mee kan.