Herstart je toestel.Controleer of je verbinding hebt met een mobiel netwerk.Zet buiten de EU data-roaming uit.Probeer handmatig een ander buitenlands netwerk te selecteren.
Ga naar de mobiele netwerkinstellingen van uw telefoon en voer de volgende controles uit: De dataroamingservice moet ingeschakeld zijn . De netwerkmodus van uw telefoon moet op automatische netwerkselectie staan. De mobiele netwerken moeten ingesteld zijn op 4G of LTE (zelfs als u een 5G-netwerk gebruikt).
Ga naar Instellingen -> Verbindingen -> Mobiele netwerken -> Roaming -> Dit moet ingeschakeld staan. Ga naar Instellingen -> Verbindingen -> Mobiele netwerken -> Netwerkmodus -> 4G moet aangevinkt staan.
Het kan zijn dat je provider geen dekking heeft in het land waar je naartoe reist. Controleer dit voordat je vertrekt door contact op te nemen met je provider of hun website te raadplegen. Zoek naar een lokale netwerkpartner: De meeste providers hebben overeenkomsten met lokale netwerkproviders in andere landen.
Controleer de roaminginstellingen van uw apparaat en start uw toestel opnieuw op . Controleer in de instellingen van uw mobiele toestel of u ook hier uw roaming hebt ingeschakeld. Start vervolgens uw toestel opnieuw op.
Ga naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Het vinkje bij Dataroaming moet op groen staan. Zo controleer je of Roaming aan staat. Ga naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Gesprekken en data -> Er moet een vinkje staan bij 4G. Zo controleer je of 4G actief is.
Controleer mobiele data en dataverbinding
Zet Mobiele data of Cellulaire data aan. Als het al aan staat, zet het dan uit en weer aan. Controleer of er een data-indicator, zoals 2G, 3G, 4G of H, naast de signaalsterktebalken boven aan het scherm staat. Soms wordt dit niet weergegeven als u een actieve wifi-verbinding hebt.
De naam van het toegangspunt (APN) definieert het netwerkpad voor alle mobiele dataverbindingen. Voor sommige aanbieders moet u de APN-instellingen invoeren om de mobiele service te configureren. U kunt uw APN alleen wijzigen of weergeven op uw iPhone en iPad als uw aanbieder daar toestemming voor geeft.
De meeste hebben internationale dekking, maar er zijn een paar hiaten en uitzonderingen. Dit betekent dat uw telefoon compatibel moet zijn met iets dat VoLTE Roaming heet (ook bekend als 4G Calling Abroad). U kunt bij uw netwerkprovider navragen of uw telefoon compatibel is .
Heb je bereik en staat er in de statusbalk van je iPhone dat je verbinding moet hebben met 2G, 3G, 4G of 5G, maar werkt het internet niet? Probeer dan even je iPhone even in vliegtuigmodus te plaatsen en er weer uit te halen. Mogelijk lost dit het probleem op. Je iPhone opnieuw opstarten kan ook helpen.
Data, bellen of sms'en buiten de EU werkt niet als je geen "Out of plan" add-ons in je account hebt . Als je niet al je "Out of plan" add-ons gebruikt, kun je ervoor kiezen om dat geld te gebruiken voor je volgende maand of je kunt het gebruiken de volgende keer dat je het nodig hebt.
Hier zijn enkele snelle controles die u kunt uitvoeren om te bepalen waarom roaming niet werkt: Zorg ervoor dat uw apparaat niet in de 'Vliegtuigmodus' of 'Vliegtuigmodus' staat . Zorg ervoor dat zowel de instellingen 'Mobiele data' als 'Dataroaming' zijn ingeschakeld. Zorg ervoor dat u bent verbonden met een netwerk dat mobiel datagebruik ondersteunt.
Roaming activeren op uw EE-a/c, niet alleen op uw apparaat, is cruciaal voor het gebruik van uw contract-SIM in het buitenland. Vaak is het eenvoudig om de telefoon opnieuw op te starten . Probeer ook handmatig een netwerk te selecteren in plaats van automatisch. Anders moet u CS bellen om uw roaming te activeren.
Zorg ervoor dat uw simkaart en telefoon 4G-compatibel zijn
Hoewel de meeste moderne telefoons zijn gebouwd met 4G (en 5G) chips, hebben sommige instapmodellen alleen 3G netwerken om kosten te besparen. Maar als je een oude SIM kaart hebt die niet is geüpgraded naar 4G, dan zal je telefoon geen 4G hebben.
Controleer of beide simkaarten zich op een stabiel 4G-netwerk bevinden , of VoLTE HD-oproepen zijn geactiveerd voor de secundaire simkaart en of er een 'HD'-pictogram op de statusbalk van de secundaire kaart wordt weergegeven (zoals hieronder). Als de hoofdkaart een CTCC-kaart is, moeten de VoLTE HD-oproepen ook worden ingeschakeld.
Als mobiele data niet goed werkt op een Samsung-smartphone, is dat vaak het gevolg van een specifieke instelling of modus, zoals de vliegtuigmodus, die is ingeschakeld of van de verkeerde voorkeuren die zijn geselecteerd na het overstappen naar een nieuwe mobiele provider .
Controleer of uw gsm compatibel is met het netwerk op uw bestemming (2G/3G/4G). Sommige operatoren in het buitenland hebben geen 2G-netwerk meer. Als uw gsm nog van een oudere generatie is, bestaat de kans dat u geen verbinding kan maken met het 3G/4G-netwerk.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Netwerkcompatibiliteit : Verschillende landen gebruiken verschillende frequentiebanden en technologieën. Uw telefoon moet compatibel zijn met de specifieke frequentieband om op die bestemming te kunnen werken.
Als u internationaal reist
Als u internationaal reist, zorg er dan voor dat uw apparaat is ingesteld voor dataroaming . Ga naar Instellingen en tik op Mobiel of Mobiele data. Vervolgens: Als uw apparaat één simkaart of eSIM heeft, schakelt u Mobiele data in en tikt u op Opties voor mobiele data.
- Roaming is gedeactiveerd op jouw toestel; - Je hebt je limiet buiten je abonnement bereikt; - Roaming is niet beschikbaar in dit land. Verifiëer eerst of er een netwerk beschikbaar is en of je roaming is geactiveerd.