Wat is een inlaatspruitstuk? Voor de verbranding in een motor is lucht nodig. Om deze luchtstroom te bevorderen zit er op de motor een inlaatspruitstuk. Dit inlaatspruitstuk zorgt ervoor dat de lucht die via het luchtfilter binnenkomt gelijkmatig over de cilinders wordt verdeeld.
Het inlaatspruitstuk zit gemonteerd tussen de aanzuigbuis van het luchtfilter en de motor. De buizen van het spruitstuk zitten direct op het inlaatgedeelte van de motor gemonteerd, direct bij de inlaatkleppen. Bij indirect ingespoten benzinemotoren zit de brandstofinjector ook in het inlaatspruitstuk gemonteerd.
Over het algemeen liggen de kosten tussen 100 en 450 euro voor een nieuw uitlaatspruitstuk en 2 tot 30 euro voor nieuwe spruitstukpakkingen. Meeste garages voeren deze reparatie binnen twee uur uit, hetgeen de totale kosten voor vervanging op gemiddeld 500 euro brengt.
Dan kunt u dat het beste doen met de Instant Power van Lindemann. Dit product is zeer geschikt voor het reinigen van de inlaatspruitstuk. De Instant Power is zowel geschikt voor benzine als voor diesel en wordt verkocht in een spuitbus, waardoor het makkelijk is om in de inlaat te sprayen.
Wat zijn de kosten voor het reinigen van de inlaatkleppen? Het chemisch reinigen van de inlaatkleppen kost €220,- Het reinigen door middel van stralen met granulaat is afhankelijk van de tijd dat we er mee bezig zijn.
Wat kost het inwendig reinigen van de motor? Personen- en bedrijfauto's met cylinder inhoud tot 4,5 liter – € 85 Boot motor met 1 luchtinlaat – € 105 Mobiele service toeslag – € 35 Alle anderen op aanvraag.
Bij granulaat reiniging reinig je vervuilde in- en uitlaatkleppen met een speciaal granulaat dat een specifieke korreling en geometrie heeft. Dit granulaat gebruik je om de verontreinigingen van de kleppen en uit de kanalen te stralen.
Maak het motorcompartiment schoon.
Spray de reinigingsspray over het hele compartiment. Schrob met een borstel vuil, vet en vlekken weg. Wanneer het motorcompartiment erg vies is, spuit je de spray opnieuw, en boen je het vuil weg totdat je het gewenste resultaat krijgt.
Koolafzetting in de groeven van de zuigerveren verstoren de passing. Een verstoorde passing van de zuigerveren zal de efficiëntie van de motor drastisch doen afnemen, omdat er een oneven of mindere compressie tussen de verschillende cilinders optreedt voor verbranding.
Wat is een inlaatspruitstuk? Voor de verbranding in een motor is lucht nodig. Om deze luchtstroom te bevorderen zit er op de motor een inlaatspruitstuk. Dit inlaatspruitstuk zorgt ervoor dat de lucht die via het luchtfilter binnenkomt gelijkmatig over de cilinders wordt verdeeld.
Wat is een spruitstuk? Het spruitstuk verbind de carburateur met het motorblok en zorgt ervoor dat het mengsel wat door de carburateur is 'gemaakt' (benzine/lucht) in het blok komt. Het spruitstuk zit op het membraan.
Zowel een spruitstuk vervaardigt uit buizen als een gietijzeren spruitstuk kan gelast worden. Alhoewel het bij een gietijzeren spruitstuk een stuk lastiger te repareren / lassen zal zijn. De pakking tussen cilinderkop en het spruitstuk kan ook lekkage vertonen.
De temperaturen kunnen oplopen tot wel 900 °C.
Wervelkleppen, ook wel swirl-flaps genoemd, zijn kleine vlinderkleppen op het inlaatspruitstuk vlak voor de inlaatopeningen van de cilinderkop. Wervelkleppen zijn idealiter ontworpen om werveling in de lucht te creëren om de brandstof-luchtmengsel en emissies bij lage toerentallen te verbeteren.
je kan hem wel afspuiten maar wel met draaiende motor ! daarna lekker droog rijden . Ik zou het niet doen. Als je het toch doet, doe het dan met een wijde straal en op afstand.
Om het laatste beetje vuil te verwijderen kan je gebruik maken van een hogedrukspuit. Net als met een zware regenbui kan je motor ook tegen het water van een hogedrukspuit. Belangrijk is wel dat de elektronica, die je in stap 1 hebt afgeplakt, goed beschermt blijft.
Een goedkoop middel is de motorkap en motorruimte door een plantenspuit met 1/3 Dreft en 2/3 met water in te spuiten. Daarna met een spons en een schone schilder kwast te ontdoen van alle vuiligheid. De vuiligheid spoel je met schoon water weg en je maakt het droog met een oude handdoek.
DYNAMIC FLUSH - INWENDIGE MOTORREINIGING
Alle verontreiniging blijft achter in het filter van de machine. In de dynamische modus gebeurt dit gedeeltelijk met lopende motor voor een nog effectiever resultaat: een brandschoon oliecircuit vrij van sludge en koolaanslag waardoor de nieuwe motorolie maximaal kan presteren.
Oplossing. In het geval u last heeft van vervuilde injectoren is het raadzaam Speed Cleaner op een hoge concentratie toe te voegen. Voeg 1 bus speed cleaner toe op 20 liter brandstof en rij hiermee 30km. Binnen deze 30km heeft uw motor genoeg tijd om op temperatuur te komen en goed te reinigen.
Walnut blasting is een effectieve methode om koolstofafzetting op de kleppen en de inlaat van een automotor te verwijderen. Het is een probleem dat zich vooral voordoet bij direct ingespoten diesel- en benzinemotoren.
Wij adviseren jaarlijks bij onderhoud het brandstofsysteem door ons te laten reinigen. Wij doen dit door middel van een premium reinigingsvloeistof (brandstofadditief) die wordt toegevoegd aan de brandstof in de tank. De vloeistof werkt ook preventief.
PSA (Citroën en Peugeot) heeft in samenwerking met BMW de THP motor ontwikkeld. THP staat voor Turbo High Pressure de motor is gemaakt om een groot vermogen te leveren tegen een relatief laag brandstof verbruik. Dat is prima gelukt de THP is een geweldige motor met veel trekkracht bij lage toeren.
De e-THP motor is rond 2014 geintroduceerd. Het lijkt wel dat daar een verbeterslag heeft plaatsgevonden en krijgt het zeker de voorkeur voor een 5008 vanaf dat bouwjaar te kiezen. Maar in het algemeen kleeft er dus een verhoogd risico aan dit motortype.
Door middel van Carbon Cleaning gaat zelfs een auto die al meer dan 200.000 km heeft gereden weer als nieuw lopen. Carbon Cleaning is bijvoorbeeld ook een goede oplossing wanneer uw auto niet door de APK komt wegens teveel uitstoot, het vervangen van de katalysator is dan totaal onnodig.