E-mail marketing is dus een (reeks van) e-mail(s) die gestuurd worden vanuit een bedrijf of organisatie naar geïnteresseerden en/of klanten. Een dergelijke mail bevat bijvoorbeeld nieuws, aanbiedingen, een klanttevredenheidsonderzoek, maar kunnen ook servicemeldingen betreffen.
Wat is commerciële e-mail? E-mailcommunicatie speelt een cruciale rol in commerciële activiteiten zoals advertenties, promoties of verkopen. In deze context is een commerciële e-mail elke e-mail die is gemaakt om een product, service of merk te promoten . Deze e-mails staan ook bekend als promotionele e-mails of bulk-e-mails.
Wat is een zakelijk e-mailadres? Een zakelijk e-mailadres is een e-mailadres dat de domeinnaam van je bedrijf bevat (bijvoorbeeld [email protected]). Een aangepast, zakelijk e-mailadres helpt om betrouwbaarheid te creëren, vertrouwen op te bouwen en je merk te promoten.
Dit is een brede definitie. Reclame voor nieuwe producten of diensten valt hier zeker onder, net als algemene promotie van jouw bedrijf. Persberichten en whitepapers zijn een twijfelgeval: hoewel die in principe informatief bedoeld zijn, zit er vaak wel een commercieel motief achter.
Wist je dat er drie soorten mails zijn? Ongelezen mails = heb je nog niet gezien;zwarte mails = die zijn afgewerkt;gevlagde mails = daar moet je nog iets mee.
Veilige e-maildiensten, zoals ProtonMail en Tutanota, bieden een hoog niveau van beveiliging en privacy. Deze diensten maken gebruik van end-to-end encryptie, wat betekent dat je berichten versleuteld zijn en alleen gelezen kunnen worden door de beoogde ontvanger.
Commercieel schrijven is het schrijven van een tekst dat mensen aanspoort tot actie. Het wordt vaak gebruikt in reclame, marketing en verkoopmaterialen en zet de lezer aan om het product of de dienst te kopen.
Simpel gezegd, commerciële of SMS-marketing stuurt informatieve of promotionele berichten rechtstreeks naar klanten . Het is een krachtige communicatiestrategie die het publiek rechtstreeks via mobiele telefoons aanspreekt. De verzonden berichten zijn kort en to the point, meestal beperkt tot 160 tekens of één SMS-lengte.
Commercieel elektronisch bericht (CEM)
Een CEM is een bericht dat via elektronische middelen, zoals een e-mail, een instant message, een tweet, een voicemail of een tekstbericht, naar een ander elektronisch adres wordt verzonden met als doel of een van de doelen ervan om deelname aan een “commerciële activiteit” aan te moedigen.
Hoi [naam ontvanger], ik ben [naam] en ik ben [functie/rol] bij [bedrijf]. Ik kwam onlangs [werk/organisatie ontvanger] tegen en was onder de indruk van [specifiek aspect]. Ik zou graag de potentiële samenwerking tussen onze organisaties willen verkennen als je daarvoor openstaat.
Gmail en Outlook excelleren in integratiemogelijkheden en verbinden naadloos met hun respectieve ecosystemen, Google Workspace en Microsoft 365. Zoho Mail integreert ook goed met de suite van zakelijke tools van Zoho.
Een zakelijk mailadres hoeft niets te kosten.Dit kan – net als bij je persoonlijke mailadres – gratis. Wél heb je bij veel aanbieders de mogelijkheid om een zakelijk pakket aan te schaffen, waardoor je bijvoorbeeld meer opslagruimte en een eigen domeinnaam krijgt.
Onder niet-commerciële berichten wordt verstaan alle tekst, logo's of andere uitingen die niet direct of indirect een bedrijf, product, dienst of andere commerciële activiteit benoemen, adverteren of de aandacht erop vestigen .
De term "commerciële post" verwijst naar grotere hoeveelheden post die zijn voorbereid voor verzending tegen verlaagde posttarieven . In Business Mail 101 betekent de term "commerciële post" commerciële First-Class Mail en reclamepost (door de Postal Service "USPS Marketing Mail" genoemd).
Transactionele e-mails worden geactiveerd door gebruikersacties en bieden belangrijke informatie over een service of aankoop die niet promotioneel is. Commerciële e-mails zijn ontworpen om een product of service te promoten en bevatten vaak incentives zoals kortingen of promotiecodes.
RCS staat voor 'rich communication services', Engels voor 'uitgebreide contactdienst'. Want in een sms staat alleen tekst, maar in een RCS-bericht kunnen ook foto's, video's, audio en smileys verstuurd worden. Ook groepsgesprekken zijn mogelijk.
Onder commerciële boodschap wordt verstaan elke reclame-uiting die direct of indirect een bedrijf, product, goed, dienst of andere commerciële activiteit benoemt, de aandacht vestigt op of adverteert, of die een commerciële transactie voorstelt.
Voer gewoon het telefoonnummer van het bedrijf in uw nieuwe tekst in, typ uw bericht en druk op verzenden . De enige kanttekening is dat het bedrijf waarnaar u sms't, sms'jes op dat nummer moet kunnen ontvangen, maar het komt steeds vaker voor dat bedrijven sms'en via hun kantoortelefoonnummers.
Als commercieel tekstschrijver wil je een product, dienst met behulp van een verhaal aan de man brengen bij de lezer. Je weet heel goed wat je wilt verkopen, maar om je verhaal te laten beklijven bij de lezer kan je niet zomaar in het wildeweg gaan schrijven.
Met een marketing website bedoelen we: Een website die als doel heeft bezoekers aan te trekken en te converteren tot betalende klanten op een winstgevende manier.
Met de commerciële gegevens geef je de relevante details voor verkoop door. Denk hierbij aan de prijs, BTW en het boeksoort.
In het kader van de AVG is end to end encryptie een prachtige techniek om veilig te communiceren. Echter is WhatsApp en privacy niet een link die je snel legt. Veel zakelijke communicatie gaat immers via de e-mail en een e-mail sturen voelt veiliger dan een WhatsApp bericht.
Wat is de veiligste gratis e-mailprovider? Proton Mail staat bekend als een van de veiligste gratis e-mailproviders, die end-to-end-encryptie combineert met de strenge privacywetten van het Zwitserse hoofdkantoor, en gebruikers beschermt tegen zowel Amerikaanse als Europese hackers.
Gmail is overzichtelijk, heeft een goede zoekfunctie en werkt naadloos samen met andere Google-diensten. Outlook daarentegen heeft een heleboel handige tools, geavanceerde e-mailorganisatie en goede beveiligingsfuncties.