De opzegtermijn is volgens de wet maximaal 1 maand. Dat geldt voor bijna alle abonnementen. Bijvoorbeeld op een dagblad, weekblad, sportabonnement of energiecontract.
Als u een abonnement heeft zonder einddatum, kunt u altijd opzeggen. Er geldt wel een opzegtermijn.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen.Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
"Opzeggen kan alléén schriftelijk", zo staat in menig contract. Op zich is dat rechtsgeldig, en de wederpartij zal dan ook een stuk papier moeten opsturen. Recent echter oordeelde de rechtbank Leeuwarden dat opzeggen per e-mail rechtsgeldig is, óók als de voorwaarden voorschrijven dat dit schriftelijk moet gebeuren.
Als u ontslag wil nemen, moet u dat schriftelijk doen. U moet zich houden aan de afgesproken opzegtermijn. Deze staat in uw arbeidsovereenkomst.
Opzegtermijn. Alle providers hanteren een opzegtermijn van één maand. Alleen voor zakelijk internet zijn hier uitzonderingen op. Wanneer u bijvoorbeeld wilt dat het abonnement wordt beëindigd op 1 december dan dient de opzegging uiterlijk op de laatste dag van oktober binnen te zijn bij uw provider.
Hoe werkt het opzeggen van een mobiel abonnement? Bij de meeste providers kun je je abonnement opzeggen vanaf twee maanden voor het einde van je contract. Je kunt het vaak zelf regelen in de app waar je ook je resterende belminuten en hoeveelheid 4G kunt zien. Of je kunt contact opnemen met de klantenservice.
Een abonnement is in principe een overeenkomst waaraan beide partijen voordeel kunnen behalen. De leverancier heeft de garantie van afzet tegen een vooraf bepaalde prijs. Ook zijn veel abonnementen er op gericht om de afzet te verhogen.
Geachte heer of mevrouw, Met deze brief wil ik u laten weten dat ik mijn abonnement op [product / dienst] wil opzeggen. Ik zeg mijn abonnement op per [einddatum van uw vaste abonnementsperiode]. Hierbij houd ik rekening met de opzegtermijn.
Stel: u wilt per 1 april uit dienst, dan moet u uw contract uiterlijk voor 1 maart schriftelijk opzeggen. In de maand maart moet u dan gewoon nog werken. U mag een langere opzegtermijn afspreken met uw werkgever. Deze afspraak moet u dan in uw contract laten zetten.
Je Abonnement is dan elk moment opzegbaar.De opzegtermijn is altijd een maand. 10. Simpel heeft het recht jouw Abonnement of onderdelen daarvan eenzijdig te wijzigen als we dit nodig vinden voor onze bedrijfsvoering.
Voor elk nieuw abonnement ga je een contract aan voor onbepaalde tijd met een minimale looptijd van 1 of 2 jaar. Na afloop van deze periode wordt het contract automatisch maandelijks verlengd. Houd rekening met 1 maand opzegtermijn.
In Mijn Ziggo vind je de einddatum van je contract. Na je opzegtermijn kun je maandelijks je abonnement aanpassen of opzeggen. Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Bij alle providers kan je al overstappen vanaf 120 dagen voor het einde van je contractdatum. Dit betekent dat je in die tijd al een nieuw contract kan uitzoeken. Aan de einddatum van je contract verandert er overigens niks. Je nieuwe contract gaat pas in na de einddatum van je huidige contract.
Wat houdt maandelijks opzegbaar in? Dit houdt in dat je volledig vrij bent om de dienst per maand stop te zetten. Jouw dienst heeft een looptijd van een maand vanaf de datum dat deze in gaat.
Een partij kan (mits geregeld) een overeenkomst opzeggen om allerlei redenen en die hoeven niets te maken te hebben met het presteren van de wederpartij. Opzegging kan bijvoorbeeld omdat de dienst of prestatie van de wederpartij niet meer nodig is of omdat een ander een beter aanbod heeft gedaan.
Een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan kan in beginsel worden opgezegd, ook als daarover niets is geregeld in de overeenkomst. U moet in dat geval wel rekening houden met een (lange) opzegtermijn en eventueel schadevergoeding. Hoelang en hoeveel? Dat is afhankelijk van de overeenkomst.
U hebt een opzegtermijn van maximaal 1 maand. Die maand gaat meteen in op de dag dat u uw abonnement opzegt. Ten minste 1 maand voordat uw abonnement afloopt, stuurt uw aanbieder u een bericht hierover.
U kunt bij KPN ook telefonisch opzeggen, u kunt dan bellen naar 0800-0402. Indien u uw KPN contract wilt opzeggen omdat u gaat overstappen, dan kunnen wij dat voor u in orde maken. In het bestelformulier geeft u aan dat u gaat overstappen. De overstap en opzegging worden dan uitgevoerd door KPN en uw nieuwe provider.
Heb je een abonnement dat binnenkort afloopt? Als je niets doet, loopt je abonnement automatisch door. Het kan zijn dat een korting die je met de provider hebt afgesproken dan komt te vervallen. Het is dus verstandiger om zelf actie te ondernemen.
Tussentijds opzeggen van een abonnement is meestal niet mogelijk. Als u een abonnement heeft van 12 maanden en u wilt bijvoorbeeld na 6 maanden overstappen, dan moet u meestal een afkoopsom betalen.
Maandelijks opzegbare abonnementen zijn ook handig wanneer je niet weet of je over een jaar nog wel behoefte hebt aan dezelfde hoeveelheid belminuten, sms'jes en MB's. Providers die maandelijks opzegbare abonnementen aanbieden zijn Lebara, Ben, Budget Mobiel Simyo, Tele2, Youfone en KPN.
Bedenktijd abonnement. Na het afsluiten van een abonnement heb je als consument 14 dagen bedenktijd. Als je binnen die tijd van gedachten verandert, kun je zonder opgave van reden van het abonnement afzien en het contract ontbinden (herroepen).