Deze speciale code is vaak geprint op het plastic kaartje, waar je ook je simkaart uitdrukt. Is dat niet het geval? Bekijk dan bijgeleverde brief, want dan is de code daarop te vinden. Bewaar dit plastic kaartje of brief dus goed, of kies er bijvoorbeeld voor om de code op te slaan in je telefoon zelf.
Iedere simkaart heeft een eigen nummer, een zogeheten ICC-ID (Integrated Circuit Card ID). Dit nummer bestaat een reeks van zo'n 13 cijfers, letters en tekens. Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.
Wat is een pukcode? Aan je simkaart is ook een Personal Unblocking Key (PUK) code verbonden. Je pukcode heb je alleen nodig wanneer je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd. Het is een soort extra beveiligingsmethode om te voorkomen dat iemand anders met jouw nummer aan de haal gaat.
Dan kunt u de puk code opvragen bij uw mobiele provider. Wanneer u de puk code opvraagt bij de provider, zullen zij deze aan u doorgeven. Zo kunt u daarna weer zorgeloos genieten van uw smartphone!
De 'pin' in pincode is een afkorting voor Personal Identification Number, een viercijferige code. Deze voer je in zodra je de telefoon opstart of als je de simkaart in de telefoon plaatst. Dankzij deze beveiliging kan iemand anders niet met jouw simkaart mobiel bellen, sms'en en internetten.
Zonder ontgrendelde simkaart is bellen, sms'en en mobiel internetten niet mogelijk. Je simkaart moet eerst met een pincode ontgrendeld worden. Dit is een speciale beveiliging die voor jou is ingebouwd. Anders kan iedereen bellen, sms'en en internetten op jouw kosten.
Als je 3 keer een onjuiste pincode hebt ingetoetst, wordt je toestel geblokkeerd. Je hebt dan een pukcode nodig om je simkaart te ontgrendelen.
Je simkaart ontgrendelen op Android en Samsung
Ga naar het instellingenmenu. Druk op 'Beveiliging en locatie'. Ga naar 'Geavanceerd' en druk op 'Simkaart vergrendeling'. Je kunt nu de simkaart ontgrendelen.
Voor de volledigheid nogmaals de stappen om de pukcode zelf te zoeken in 3 stappen: Log in op My Vodafone en kijk linksboven in je scherm. Klik op Producten -> scroll op die pagina naar beneden. Je ziet daar het kopje Toestel, sim en diensten -> daar staat je pukcode.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Bij het venster van Sim vergrendeld moet je in iOS 11 en ouder kiezen voor Ontgrendel – en niet OK, want dan kun je niet bellen of gebeld worden. Vervolgens toets je de viercijferige code van je sim-kaart in (die standaard vaak 0000 is) en pas dan tik je op OK.
1. Je kunt de pukcode van je simkaart vinden op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt. 2. Wanneer je de pukcode niet meer kunt vinden, kun je deze opvragen via MyYoufone onder 'Abonnement'.
Pukcode. Als je 3 keer de verkeerde pincode invoert, blokkeert je sim. Je hebt dan de pukcode nodig om je toestel weer te kunnen gebruiken.
Je hebt vervolgende maximaal 10 pogingen om je simkaart te ontgrendelen met de juiste Pukcode. Daarna wordt je simkaart geblokkeerd. Als je de simkaart succesvol ontgrendelt, kun je dezelfde Pukcode, indien nodig, laat weer gebruiken.
Volg onderstaande stappen om dit probleem op te lossen. Hou de sluimer en thuisknop enige momenten ingedrukt tot het Apple-logo verschijnt, ontgrendel vervolgens het toegangsscherm. Let op dat je dit niet via de SIM-melding doet. Wacht tot je iDevice het pop-up venster toont om je SIM te ontgrendelen.
Op apparaten zonder Touch ID gaat u naar 'Instellingen' > 'Toegangscode'. Tik op 'Zet code aan'. Voer een zescijferige toegangscode in. Of tik op 'Toegangscodeopties' om over te schakelen naar een viercijferige numerieke code, een aangepaste numerieke code of een aangepaste alfanumerieke code.
Je krijgt meestal binnen 10 minuten een sms van je oude operator. Van zodra het netwerk wegvalt, steek je de nieuwe simkaart in je toestel. je koos voor een nieuw nummer? Je kan je simkaart meteen in je toestel steken en gebruiken.
Een simkaart omwisselen
Dan ontvang je een nieuwe simkaart die je oude vervangt. De makkelijkste manier om je simkaart om te wisselen, is het te laten doen in de winkel waar je een nieuw abonnement hebt gekocht. Als de winkel die service niet biedt, of als je je simkaart op internet hebt gekocht, moet je het zelf doen.
Bel naar 0800-1258 om je sim te laten activeren. Houd je simnummer, klantnummer en KvK-nummer bij de hand.
Druk tegelijkertijd op de volumeknop, de aan/uit-knop en de homeknop en houd deze ingedrukt. Let op: Als je apparaat geen homeknop heeft, houd je in plaats daarvan de volumeknop omhoog en de aan/uit-knop ingedrukt. Wanneer je het apparaat voelt trillen, laat je ALLEEN de aan/uit-knop los.