Deze toon betekent normaal gesproken dat het opgeroepen toestel in gesprek is, maar tegenwoordig hoor je hem ook als een gesprek geweigerd is (alleen mogelijk met een ISDN- of een gsm-toestel). In Nederland is de toonhoogte 425 Hz gedurende 500 ms met een onderbreking van eveneens 500 ms.
Kiestoon definities
(dial tone) Toon die klinkt na het opnemen van de telefoon, ten teken dat een nummer kan worden gekozen; ook de modem van de computer kan een dergelijke toon laten klinken, bijvoorbeeld om de verbinding met het Internet tot stand te brengen.
Dit houdt in dat je mobiele telefoon aanstaat, maar je afgesloten bent van het netwerk. Zodat je dus niet gestoord kan worden en zelf ook niet kan bellen.
De kiestoon wordt door de modem zelf aangemaakt, dus dat je geen kiestoon hoort met 2 verschillende toestellen kan inderdaad betekenen dat de poort stuk is, of een van de kabels die er tussen zitten.
Soms kan iets simpels als een herstart er al voor zorgen dat u weer kunt bellen. Start bij problemen altijd eerst uw telefoon opnieuw op. Er zijn functies zoals "vliegtuigmodus" of "Niet storen" die ervoor zorgen dat u niet bereikbaar bent of kunt bellen.
Gebruik je meestal je mobiele telefoon, dan kun je beter stoppen met de vaste telefoon. Dat scheelt, buiten eventuele gesprekskosten, zo'n €60 abonnementskosten per jaar. Een goed alternatief is (gratis) bellen via internet, bijvoorbeeld met Skype.
Simkaart is geblokkeerd. Simkaart is nog niet geactiveerd. Gebruik een ander toestel. Conflict met Apps.
Controleer dit door op het basisstation (hierop is de telefoonlijn aangesloten) de 'Zoek-knop' in te drukken. Deze knop heeft een cirkel met drie lijnen als icoon. Vervolgens moeten alle geregistreerde handsets overgaan.
Vast Bellen
Bij Ziggo bel je naar vaste en mobiele nummers in Nederland voor het voordelige tarief van 15 cent per minuut. Bovendien betaal je per seconde en kun je je huidige telefoonnummer gratis meenemen naar Ziggo.
Probeer een ander telefoontoestel en een andere telefoonkabel. De storing komt waarschijnlijk door je eigen toestel of telefoonkabeltje (RJ11-kabel). Vervang beide onderdelen. Leen eerst een vaste telefoon van bijvoorbeeld je buren of vrienden, zodat je kunt testen of het toestel ook echt de oorzaak is.
Wanneer iemand niet opneemt, dan gaat de telefoon een paar keer over en schakelt daarna over op voicemail. Wanneer iemand je wegdrukt gaat de telefoon een stuk minder over. Ben je echter geblokkeerd, dan zal de telefoon slechts één keer overgaan en daarna doorschakelen naar voicemail.
Als je een persoon belt die je geblokkeerd heeft hoor je maar één kiestoon gevolgd door de voicemail. Daarnaast kan ook direct de voicemail geactiveerd worden zonder dat deze voorafgaat aan een kiestoon. Let wel, als je direct de voicemail krijgt wil het niet altijd zeggen dat je geblokkeerd bent.
Meestal kun je door een sms te sturen niet zien of je geblokkeerd bent, dus je zult moeten bellen. Let op hoe het gesprek eindigt. Als de verbinding na één (of soms een halve) keer over te gaan verbroken wordt en je naar voicemail wordt gestuurd, ben je óf geblokkeerd, óf de telefoon van je contactpersoon is leeg.
Bezettoon. Dit is een toon met kortere tussenpozen. Deze toon betekent normaal gesproken dat het opgeroepen toestel in gesprek is, maar tegenwoordig hoor je hem ook als een gesprek geweigerd is (alleen mogelijk met een ISDN- of een gsm-toestel).
Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo).
Per 1 april 2014 past Ziggo de tarieven aan. Een belangrijke wijziging is het vervallen van het kosteloos bellen naar andere vaste Ziggo aansluitingen. Nu is onderling bellen nog gratis, dan gaat het 9 cent per minuut kosten, plus een starttarief van 9 cent.
De telefoonaansluiting komt (meestal) binnen in de meterkast en is afgemonteerd in het zogenaamde ISRA-punt. Vindt u in de meterkast geen ISRA aansluiting? Dan heeft u waarschijnlijk een aansluiting via een hoofdstopcontact, dit is een stopcontact met vier gaten dat zich vaak in de woonkamer bevindt.
Er lopen meestal vier draden naar het IS/RA punt: rood (A-draad), blauw (B-draad), oranje en wit. Vroeger was het nodig dat al deze draden gebruikt werden, maar tegenwoordig worden alleen nog de rode en blauwe ader gebruikt.
Toestel uit- en aanzetten
In veel gevallen is het probleem op te lossen door je telefoon opnieuw te starten. Druk de power-knop in tot de telefoon is uitgeschakeld of totdat je de optie "uitschakelen" krijgt. De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding.
Stel, je hebt een probleem met het bereik van je mobiele telefoon: Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Het probleem ligt in het feit, dat er een doorschakeling staat op je aansluiting. Wat in het geval van jouw geldt, als een permanente doorschakeling naar je voicemail, ook als je jouw toestel gewoon aan hebt staan.
Dit betekent dat het opzetten en ontvangen van gesprekken mogelijk niet lukt.
Ons advies: Tegenwoordig is mobiel bellen een stuk goedkoper dan met een vaste telefoon. Toch kan een huistelefoon wel degelijk heel nuttig zijn zoals je gelezen hebt.
De Consumentenbond is heel duidelijk. Zij zeggen: 'Gebruik je meestal je mobiele telefoon, dan kun je beter stoppen met de vaste telefoon. Dat scheelt, buiten eventuele gesprekskosten, zo'n €60 abonnementskosten per jaar.