De Porsche 996 GT1 is de duurste Porsche 911 die ooit geveild is. In 2017 werd een GT1 met minder dan 8000 kilometer op de teller verkocht voor 5.665.000 dollar. Dat is 4,8 miljoen euro.
Op nummer 1 vinden we de Porsche 917 K met chassisnummer 917-024. In augustus 2017 werd deze auto verkocht voor 14 miljoen dollar (ruim 12,3 miljoen euro).
De prijs van de nieuwe Porsche 911 Turbo S begint in Nederland bij 279.000 euro. De 911 Turbo S Cabriolet kost zelfs 294.100 euro.
Een Porsche rijden in Nederland kan vanaf 91.753 euro. Voor dat geld rijd je in de Porsche Taycan 71kWh ev rwd 240kW aut, de goedkoopste Porsche van Nederland.
De Porsche 911 type 996 is de goedkoopste 911. De eerste 911 met watergekoelde motor is niet zo geliefd bij de fans, die nogal sceptisch staan tegenover de L-vormige koplampen.
Eerste generatie Boxster/Cayman modellen zijn tegenwoordig ook vrij goedkoop, hetzelfde geldt voor oudere Cayenne en Panamera modellen. Dit komt vooral omdat de productieaantallen van deze auto's mijlenver hoger liggen in vergelijking met welk 911 model dan ook.
Porsche. Misschien ben je geneigd porsj te zeggen. Maar het is porsje. Dat is de uitspraak van de achternaam van Ferdinand Porsche, die het automerk in 1931 in Duitsland oprichtte.
De Cayenne is de grootste SUV van Porsche, wat betekent dat hij ook ruimer is dan de Macan. De Cayenne is verkrijgbaar in twee varianten, een meer reguliere SUV, of een Coupe SUV met een aflopende daklijn.
De letterlijke vertaling van Taycan is 'levendig, jong paard' en verwijst naar het logo van Porsche.
Het cijfer '4' in de modelaanduiding staat bij Porsche voor de 4 aangedreven wielen van deze modellen. De 'S' staat bij Porsche van oudsher voor 'Sport' en dus voor nog meer performance.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
1. Ferrari Mondial 8 2+2 - € 38.750. De Mondial is de goedkoopste Ferrari die momenteel op de AutoWeek occasionzoeker staat. Dat treft, want bij zijn introductie in 1980 was de Mondial het nieuwe instapmodel.
Je budget moet echter wel ruim genoeg zijn om deze keuze te kunnen maken. Er staat nu namelijk een Porsche 918 Spyder op Nederlandse platen te koop voor 1.349.900 euro. Met een vermogen van 886 pk uit de hybride 4,6-liter V8 kost je dat slechts 1.523,59 euro per pk. Koopje, toch?
Laat je overigens niet zomaar verleiden door die 'lage' aanschafprijzen: de 996 – en een Porsche in het algemeen – is een dure auto om in te rijden. Dat betekent dat onderhoud al heel snel heel duur wordt, en dat je wat vaker naar de garage moet dan met de gemiddelde Suzuki Swift.
1. Porsche Cayenne (Coupé)> 62.451 verkochte exemplaren.
Porsche AG (veelal afgekort tot Porsche AG) is een Duits fabrikant van sportauto's, opgericht in 1931 door Ferdinand Porsche, tevens de ontwerper van de eerste Volkswagen. Het bedrijf is gevestigd in Zuffenhausen, onder de rook van Stuttgart.
Ze besloten de baas van het bedrijf hoogstpersoonlijk in een brief om opheldering te vragen. En tot hun eigen verrassing kregen ze nog antwoord ook. Philip Knight stuurde de brief terug waarop 'Nikey' was omcirkeld als de enige juiste uitspraak. Dus vanaf nu geen 'Naik' meer zeggen, alleen nog 'Naikee'.
Bose was wel degelijk een Amerikaan. De merknaam wordt uitgesproken als "booz".
Dat moet dus anders: Daar heb je het: 'ie-KIE-ja', is hoe ze de naam oorspronkelijk bedoelden. Gewoon, dat je het weet.
De nieuweling is 4,68 meter lang, 1,92 meter breed en 1,62 meter hoog. Daarmee is de Macan 13 centimeter korter, 2 centimeter smaller en 9 centimeter lager dan de Cayenne. De bagageruimte van Porsche's kleinste SUV heeft een inhoud van 500 liter.
De nieuwe 911 GT3 RS. De Taycan Sport Turismo. De nieuwe 911 Sport Classic.
Vanaf ongeveer € 70.000 kan je een aanvaardbaar exemplaar vinden, maar dat is dan waarschijnlijk een Targa in T-versie. Een E coupé kost € 100.000 tot € 120.000.